• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

H καδένα αντέχει για πάντα ενώ ο ιμάντας είναι αθόρυβος & χωρίς τριβές

213.157 Επισκέψεις στο άρθρο (16/9/2021)

Ιμάντα ή καδένα; Σίγουρα έχετε ακούσει αυτήν την ερώτηση, αλλά οι περισσότεροι δε γνωρίζουν καν τι είναι και τι από τα δύο έχει το αμάξι τους. Δες στο τεχνικό θέμα που ακολουθεί τις διαφορές τους!

Τούρμπο ή κομπρέσορας; Αμεσος ή έμμεσος ψεκασμός; Κίνηση στον εμπρός ή στον πίσω άξονα; Ο χώρος της αυτοκίνησης είναι γεμάτος αντικρουόμενες επιλογές, τις περισσότερες φορές υπάρχουν «οπαδοί» και στα δύο στρατόπεδα, αλλά πάντα ο χρόνος και οι κινήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών αναδεικνύει, εν τέλει, το νικητή. Υπάρχει, όμως, ένα δίλημμα στο οποίο δεν υπάρχει επικρατέστερη επιλογή και σχετίζεται με τον χρονισμό των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Aλλη μια σύγκριση στην αυτοκίνηση με πολλές διαφορετικές απόψεις.

Aλλη μια σύγκριση στην αυτοκίνηση με πολλές διαφορετικές απόψεις.

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Ασφαλώς αναφερόμαστε στον ιμάντα και την αλυσίδα χρονισμού (καδένα). Ανεξάρτητα από τον κυβισμό, την κατηγορία στην οποία ανήκει το αυτοκίνητο ή το κόστος κατασκευής, βλέπουμε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ακολουθούν τη μία ή την άλλη επιλογή. Σε αυτό το κείμενο θα αναλύσουμε το «ρόλο» των συστημάτων χρονισμού σε έναν κινητήρα, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της εκάστοτε επιλογής, αλλά και τι συμβαίνει στις πιο «extreme» περιπτώσεις. Ιμάντας ή καδένα λοιπόν; Υπάρχει απάντηση και, αν ναι, ποια είναι;

Ο ρόλος των συστημάτων χρονισμού
Όπως ήδη γνωρίζουμε οι βαλβίδες εισαγωγής-εξαγωγής παίρνουν κίνηση από τους εκκεντροφόρους και οι εκκεντροφόροι με τη σειρά τους παίρνουν κίνηση από τον στροφαλοφόρο. Η κίνηση αυτή γίνεται μέσω του οδοντωτού ιμάντα ή της καδένας και οι δύο άξονες είναι πάντα συγχρονισμένοι, γι` αυτό άλλωστε μιλάμε για συστήματα χρονισμού. Να υπενθυμίσουμε κάπου εδώ ότι ο στρόφαλος περιστρέφεται πάντα με διπλάσια γωνιακή ταχύτητα από τους εκκεντροφόρους, δηλαδή ανά δύο περιστροφές του στροφαλοφόρου έχουμε μία περιστροφή των εκκεντροφόρων. Συνεπώς η σχέση μετάδοσης μεταξύ των δύο αξόνων σε κάθε τετράχρονο κινητήρα πρέπει να είναι πάντα 2:1. Οποιαδήποτε αλλοίωση της σχέσης μετάδοσης, είτε από λάθος χρονισμό, είτε από σπάσιμο του ιμάντα εν ώρα λειτουργίας μπορεί να καταστρέψει ολοσχερώς τον κινητήρα. Η σωστή λίπανση του κινητήρα και η συχνή αντικατάσταση του συστήματος χρονισμού, αν ο κινητήρας εξοπλίζεται με ιμάντα, είναι απαραίτητες αν δε θέλετε να μάθετε τι σημαίνει η φράση «κάρφωσε βαλβίδες».

Επόμενη σελίδα

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »