• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

To τετραγωνισμένο πίσω μέρος εξασφαλίζει χώρο για μια τρίτη σειρά καθισμάτων.

Χάρη στη δυνατότητα για 100 κιλά μπορούν να τοποθετηθούν μέχρι και τρία μοτοποδήλατα.

Πώς θα είναι το τελικό μοντέλο; Το μόλις προ ημερών πρωτότυπο από τη Σαγκάη δίνει μια πολύ καλή εικόνα.

Παρά το καμουφλάζ ο Γιόχεν Εκ, από τη Mercedes και ο συνεργάτης μας παίρνουν μια γεύση από το νέο μοντέλο.

Η συρόμενη σειρά με ρυθμιζόμενες πλάτες καθιστά πολύ άνετο και ευμετάβλητο το χώρο για τους πίσω.

Οδηγούμε τη νέα Mercedes GLB

Διαβάστηκε από 38820 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/6/2019
 

Mε «off-road» εμφάνιση και πρακτικές λεπτομέρειες, η Mercedes GLB ετοιμάζεται να επιτεθεί στα κλασσικά μικρομεσαία SUV. Οι πρώτες βόλτες δείχνουν: οι πιθανότητες επιτυχίας είναι αξιόλογες.

Tι μας άρεσε και τι όχι
To «αμακιγιάριστο» στιλ της GLB δείχνει πολύ πειστικό και η έλλειψη πολλών φτιασιδιών την ευνοεί πολύ. Οι «off-road» λεπτομέρειες προσεγγίζουν καλά τη G-Class. Είναι κρίμα ότι η Mercedes δε σχεδιάζει προς το παρών ούτε ηλεκτρική αλλά ούτε και υβριδική έκδοση. Οι πόρτες στη Mercedes δε λέγαμε μια εποχή ότι κλείνουν σα θησαυροφυλάκιο; Κι όμως σήμερα προσπαθούμε για τρίτη φορά να κλείσουμε την πόρτα του συνοδηγού της GLB, αλλά μάταια. Δε φταίει όμως το αυτοκίνητο, όπως μας εξηγεί ο Γιόχεν Εκ, επικεφαλής στο τμήμα των δοκιμών: «Προσέξτε εκεί την πόρτα, κολλάει πάνω στο καμουφλάζ». Το αυτοκίνητο βλέπετε τώρα ολοκληρώνει τις δοκιμές του στη Βόρεια Σουηδία κι εμείς συνοδηγούμε με τους δοκιμαστές. 

Θα ρωτήσετε βέβαια, αν μετά τις GLA, GLC, GLE και οποιοδήποτε άλλο SUVοειδές δημιούργημα, χρειάζεται και κάτι ακόμα, με τη μορφή της GLB. H απάντηση είναι ξεκάθαρα «Ναι»! Αντί λοιπόν να κάτσει να αναζητήσει νέα κενά ανάμεσα σε κατηγορίες, η Mercedes προτιμά να κλείσει ένα μεγάλο και ορατό κενό στη γκάμα της. Αυτό σημαίνει, όχι άλλο ένα lifestyle SUV αλλά έναν πρακτικό και νηφάλιο αντίπαλο για μοντέλα από τη BMW X1 έως το VW Tiguan το Ford Kuga και… ΣΙΑ. 

Και παρόλο που η GLB βασίζεται κι αυτή στο δάπεδο της A-Class, τα μετατρόχια και το μεταξόνιο έχουν μεγαλώσει. Το μήκος είναι στα 4,63 μέτρα και εξασφαλίζει άφθονο χώρο για πέντε επιβάτες. Όποιος μάλιστα παραγγείλει και τη συρόμενη τρίτη σειρά καθισμάτων, θα απολαύσει χώρους σαν από τη μεγάλη κατηγορία. Με μια έξτρα επιβάρυνση η οποία, στο εξωτερικό εκτιμάται γύρω στα 1.000 ευρώ, θα προστίθενται άλλα δύο καθίσματα πίσω. Τουλάχιστον για αναστήματα σχεδόν στο μέσο όρο, ο χώρος εκεί αναμένεται να είναι επαρκής. Όποιος δε, αναδιπλώσει όλα τα διαθέσιμα καθίσματα θα έχει στη διάθεσή του 1.800 λίτρα ωφέλιμο όγκο για αποσκευές ενώ και στην πενταθέσια διάταξη ο χώρος είναι αξιολογότατος, στα 560 λίτρα. Κι αυτό είναι που εννοούν οι άνθρωποι της Mercedes όταν συγκρίνουν διαρκώς το νέο δημιούργημά τους με έναν ελβετικό σουγιά. 

Η συγγένεια με την A-Class συνεχίζεται όμως και κάτω από το καπό. Την εισαγωγή στη γκάμα αναλαμβάνει ο, μαζί με τη Renault εξελιγμένος, τετρακύλινδρος κινητήρας των 1,33 λίτρων και 163 ίππων – GLB 200. Ακολουθεί η GLB 220 d, με δίλιτρο μοτέρ και 190 ίππους. Εμείς γνωρίσαμε το top μοντέλο, τη GLB 250 με 224 ίππους από επίσης δύο λίτρα. Και παρά την παρουσία τετρακίνησης 4Matic, η GLB δεν μπορεί να κρύψει τα προσθιοκίνητα γονίδιά της. Στο Comfort mode η αναλογία είναι 80:20 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Συγκριτικά με μια GLC η αίσθηση είναι πιο «εκτός δρόμου» και αφήνει περισσότερο θόρυβο να μπει στην καμπίνα. Ταυτόχρονα όμως είναι στιβαρή και σε γεμίζει αυτοπεποίθηση. Και παρόλο που τεχνικά θα υπάρχει πλήθος βοηθημάτων αλλά και το σύστημα MBUX στο εσωτερικό, αυτή η χωμάτινη εμφάνιση και η πρακτικότητα είναι τα στοιχεία που θα κερδίσουν τους πιο πολλούς φίλους όταν θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις προς τα τέλη της χρονιάς. Και είναι σαφές ότι η πόρτα τότε θα κλείνει τέλεια. 

Η άποψή μας
Η νέα GLB παρέχει άφθονους χώρους και μεταβλητότητα σε διαστάσεις οι οποίες δεν ξεφεύγουν από τα μικρομεσαία. Λίγο «ρουστίκ» αλλά και πολυτελής, θα έχει απήχηση σε ένα ευρύ φάσμα ηλικιών. Αν οι τιμές είναι καλές θα μπορούσε να στριμώξει για τα καλά ακόμα και τους πιο παραδοσιακούς παίχτες.