H πατέντα της Ferrari.

Πατέντα Ferrari για απολαυστικό σε ήχο Ε-Τurbo

3.389 Επισκέψεις στο άρθρο (20/7/2018)

Στην δημοσιότητα ήρθαν τα σχέδια της Ferrari σχετικά με έναν τρόπο που ετοιμάζει για να βελτιώσει τον ήχο των κινητήρων της χρησιμοποιώντας ηλεκτρικό υπερτροφοδότη. Δείτε πως.

Ένα από τα στοιχεία που κάνουν τα μοτέρ της Ferrari να ξεχωρίζουν είναι ο ήχος τους είτε πρόκειται για κάποιο 8κύλινδρο, 10κύλινδρο ή 12κύλινδρο μηχανικό σύνολο. Oι εταιρείες όμως κατασκευής υπερ-αυτοκινήτων και supercar ψάχνουν να βρουν τρόπους να συνδυάσουν την τοποθέτηση ενός ηλεκτροκινητήρα, που θα τους προσφέρει και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου αλλά και καλύτερες επιδόσεις λόγω της άμεσης επιτάχυνσης που μπορεί να προσφέρει ένα τέτοιο μοτέρ χωρίς να χάσουν κάτι από τον μεστό και εντυπωσιακό ηχητικό αποτέλεσμα του των κινητήρων τους.

Η Ferrari λοιπόν έδωσε στην δημοσιότητα τα σχέδια μιας νέας πατέντας για ένα ηλεκτρικό turbo που θα μπορεί όχι μόνο να προσφέρει καλύτερες επιδόσεις αλλά και θα προσδώσει στα ιταλικά μοντέλα ακόμα καλύτερο ήχο. Ο σχεδιασμός του ηλεκτρικού turbo είναι αρχικά o ίδιος. Τα καυσαέρια δίνουν κίνηση στη φτερωτή της τουρμπίνας , η οποία με τη σειρά της τροφοδοτεί με ενέργεια μια ηλεκτρική γεννήτρια, ενώ η παραγόμενη ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία. Από εκεί και έπειτα η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για να δώσει κίνηση στον κομπρέσορα, που βρίσκεται εντός της πολλαπλής εισαγωγής του κινητήρα. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός πως, λόγω του ότι τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος είναι ανεξάρτητα το τούρμπο μπορεί να «σπουλάρει» ούτως ώστε να παράγει ενέργεια χωρίς να στροφάρει απαραίτητα και ο κομπρέσορας ή και αντίστροφα.
 
Στην πατέντα της Ferrari, ένα μικρόφωνο στην καμπίνα θα προσφέρει μεγαλύτερη ηχητική απόλαυση τους επιβάτες και θα προσαρμόζεται αυτόματα από ένα σύστημα ελέγχου ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού και τις συνθήκες που επικρατούν, έχοντας την δυνατότητα να κάνει το ηλεκτρικό turbo λιγότερο αποδοτικό αλλά την ίδια στιγμή πιο απολαυστικό σε ήχο.

Οι Ιταλοί πιστεύουν πως το σύστημα αυτό προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα όπως για παράδειγμα ότι δεν θα χρειαστούν μεγάλες μηχανικές αλλαγές, αφού η εγκατάσταση μπορεί να γίνει εύκολα μέσω κάποιου λογισμικού ενώ ακόμα, όπως η Ferrari ισχυρίζεται, «δεν θα υπάρξει κάποιο αρνητικό αποτέλεσμα στην γενική απόδοση του κινητήριου συνόλου».

Το παρόν σχέδιο δείχνει πως θα μπορούσε να γίνει η εφαρμογή σε ένα 4κύλινδρο μοτέρ, ωστόσο η ίδια πατέντα θα μπορούσε να λειτουργήσει και σε κάποιον V8 κινητήρα.

SPRING SEAT
NISSAN