Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ποια μάρκα έβγαλε τη μάσκα από τα ηλεκτρικά της με επιτυχία;

1.134 Επισκέψεις στο άρθρο (31/10/2025)
Ποια μάρκα έβγαλε τη μάσκα από τα ηλεκτρικά της με επιτυχία;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν χρειάζονται εμπρός μάσκα.
Κάποιες μάρκες κράτησαν τη μάσκα, άλλες την μείωσαν, άλλες την αφαίρεσαν.
Χωρίς μάσκα κάποιες μάρκες θεωρούν πως δείχνουν πιο σύγχρονες.
Αστεία, άσχημα και αλλόκοτα πολλά μοντέλα στο εμπρός μέρος.

autotriti team

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν χρειάζονται εμπρός μάσκα

Αν δεν υπάρχει ψυγείο πίσω από τη μάσκα, ποιος ο λόγος να υπάρχει μάσκα; Τουλάχιστον αυτή είναι η βασική λογική, όμως η μάσκα με τις γρίλιες που εδώ και δεκαετίες μάθαμε να βλέπουμε στο εμπρός μέρος των αυτοκινήτων εκτός του ότι πλέον δεν χρειάζεται, αυξάνει και την αεροδυναμική αντίσταση, και άρα στα ηλεκτρικά (και όχι μόνο) «βλάπτει». Και έτσι οι πειραματισμοί στο εμπρός μέρος έχουν ξεκινήσει με διάφορα καλά ή κακά αποτελέσματα.

Κάποιες μάρκες κράτησαν τη μάσκα, άλλες την μείωσαν, άλλες την αφαίρεσαν

Η μάσκα δεν αφαιρέθηκε από όλα τα ηλεκτρικά. H Hyundai για παράδειγμα την έχει διατηρήσει στο Ioniq 5, όχι όμως και στο Ioniq 6. Και τα δύο μοντέλα όμως έχουν το δικό της χαρακτήρα, και στα δύο το αποτέλεσμα είναι καλό. Όμως συχνά η  «μανία» να φύγει η μάσκα για να δείχνει το αυτοκίνητο αμέσως ηλεκτρικό και άρα φουτουριστικό, έχει δώσει μερικά περίεργα σχέδια. Το Tesla Model Y πριν το facelift ήταν μάλλον αστείο, σαν ράμφος πάπιας προς τα πάνω, λίγο από Ντάφυ Ντακ. Με το facelift η Tesla δεν πρόσθεσε κλασσική μάσκα, το νέο όμως ρύγχος είναι πολύ καλύτερο.

Χωρίς μάσκα κάποιες μάρκες θεωρούν πως δείχνουν πιο σύγχρονες

Το θέμα είναι πως αρκετές μάρκες θέλουν τα ηλεκτρικά τους να δείχνουν ξεκάθαρα ηλεκτρικά και το πρώτο σχεδιαστικό στοιχείο που την  «πληρώνει» είναι η γρίλια στη μάσκα. Δες για παράδειγμα τη γκάμα ID. της VW, που κράτησε μόνο μια λεπτή γραμμή από φως σε φως και έφερε την ίδια μάσκα και στα θερμικά της μοντέλα όπως το νέο Tiguan (με μεγάλο όμως άνοιγμα από κάτω για να ρέει ο αέρας). Τα τελευταία όμως στοιχεία της αγοράς δείχνουν πως οι αγοραστές δεν θέλουν τόση «καινοτομία» και η μάσκα αρέσει. Δες πώς επιστρέφει στη Mercedes, αλλά και στην Audi στα νέα πρωτότυπα.

Αστεία, άσχημα και αλλόκοτα πολλά μοντέλα στο εμπρός μέρος

Παρότι υπάρχουν και πολύ επιτυχημένες εξαιρέσεις, τα περισσότερα αυτοκίνητα που αφαίρεσαν τη μάσκα με γρίλια για να δείχνουν πιο ηλεκτρικά, είχαν μάλλον περίεργα αποτελέσματα. Ειδικά σε μοντέλα όπου η μάσκα έγινε ένα ρύγχος, όπου οι γνώμες διίστανται. Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές μάλλον το κατάλαβαν πως η μάσκα που καθόρισε την αισθητική των μοντέλων τους έχει αξία, και τη βλέπουμε να επιστρέφει. Μάρκες όπως η Mazda δεν την άφησαν ποτέ, ενώ άλλες, όπως η Skoda την προσάρμοσαν, χωρίς «μυτερούς» πειραματισμούς.
 
Εσύ τι λες; Σου αρέσουν περισσότερο τα αυτοκίνητα που έχουν αφήσει τη μάσκα και είναι πιο φουτουριστικά; Ή προτιμάς να αναγνωρίζεις την κάθε μάρκα από το σχήμα της μάσκας, όπως παλιότερα;
 

Hyundai
sprinter