
Η Porsche κατέθεσε πατέντα για ένα νέο κινητήρα με 18 κυλίνδρους.
Το νέο μοτέρ έχει 3 ξεχωριστές τράπεζες κυλίνδρων και όχι 2 V όπως ο W12 της Bentley.
Η διάταξη προβλέπει και 3 turbo.
Η Porsche εξακολουθεί να εξελίσσει και θερμικά σύνολα παράλληλα με τα EV
Η Porsche κατέθεσε πατέντα για ένα νέο κινητήρα με 18 κυλίνδρους
Η Porsche κατέθεσε πατέντα για έναν εντελώς νέο, θερμικό κινητήρα σε διάταξη W, ο οποίος απεικονίζεται με 18 κυλίνδρους (6 ανά τράπεζα) — αλλά η ίδια η αίτηση αναφέρει ρητά ότι το concept μπορεί να κλιμακωθεί και σε εκδόσεις με 9 ή 15 κυλίνδρους. Πρόκειται για μια σπανιότατη αρχιτεκτονική που θυμίζει τρεις εν σειρά «μικρούς» κινητήρες που μοιράζονται κοινό στρόφαλο.
Το νέο μοτέρ έχει 3 ξεχωριστές τράπεζες κυλίνδρων και όχι 2 V όπως ο W12 της Bentley
Σε αντίθεση με τα γνωστά W12/W16 της Bentley και της Bugatti, τα οποία ουσιαστικά συνδύαζαν δύο στενούς V-κινητήρες, η πρόταση της Porsche είναι «γνήσια» W: τρεις ξεχωριστές τράπεζες κυλίνδρων σε γωνίες περίπου 60°, με τις εισαγωγές επάνω από κάθε τράπεζα και τις εξατμίσεις να «τρέχουν» ανάμεσα και κάτω από τους κυλίνδρους. Έτσι επιτυγχάνεται καθαρός διαχωρισμός εισαγωγής-εξαγωγής και ευθύγραμμη ροή αέρα προς τους θαλάμους καύσης, κάτι που —σύμφωνα με το κείμενο της πατέντας— μειώνει τις τριβές της ροής και κρατά χαμηλότερες τις θερμοκρασίες εισαγωγής, αυξάνοντας τη δυνητική απόδοση χωρίς μεταβολή κυβισμού.

Η πρόταση της Porsche είναι «γνήσια» W: τρεις ξεχωριστές τράπεζες κυλίνδρων σε γωνίες περίπου 60°, με τις εισαγωγές επάνω από κάθε τράπεζα και τις εξατμίσεις να «τρέχουν» ανάμεσα και κάτω από τους κυλίνδρους.
Η διάταξη προβλέπει και 3 turbo
Η διάταξη προβλέπει θεωρητικά και ένα turbo ανά τράπεζα. Με άλλα λόγια, ένα τριπλά υπερτροφοδοτούμενο W-18, σε μήκος συγκρίσιμο με ενός εξακύλινδρου εν σειρά, που διευκολύνει το «σφικτό» πακετάρισμα σε σασί υψηλών επιδόσεων. Παράλληλα, η «αρθρωτή» λογική των τραπεζών είναι αυτή που επιτρέπει τις παραλλαγές W9/W15/W18 στην ίδια βασική αρχιτεκτονική.
Η Porsche εξακολουθεί να εξελίσσει και θερμικά σύνολα παράλληλα με τα EV
Όπως συμβαίνει συχνά με τις πατέντες, τίποτα δεν εγγυάται ότι ο κινητήρας θα φτάσει σε παραγωγή. Ωστόσο, η χρονική συγκυρία είναι ενδιαφέρουσα: η Porsche εξακολουθεί να εξελίσσει και θερμικά σύνολα (παράλληλα με τα EV), και η συγκεκριμένη λύση δείχνει μια προσπάθεια να «σπρώξει» την κλασική τεχνολογία στο όριό της, με έμφαση στην αεροδυναμική ροή εισαγωγής και τη συμπαγή συσκευασία. Για την ώρα, δεν υπάρχουν στοιχεία για κυβισμό ή ισχύ — μόνο το τεχνικό σκεπτικό και τα σχέδια της αίτησης.