
Το ηλεκτρικό Opel Mokka κοστίζεi 4.500 ευρώ περισσότερα.
Το χρόνο καίει 1.500 ευρώ λιγότερα, άρα στην 3ετία κάνεις απόσβεση.
Πολύ οικονομικό σε πόλη (6,0 λτ./100 χλμ.) και ταξίδι (4,8 λτ./100 χλμ.) το Mokka hybrid.
Το ηλεκτρικό Mokka με φόρτιση στο σπίτι θέλει 22 ευρώ το μήνα.
autotriti team
Το ηλεκτρικό Opel Mokka κοστίζεi 4.500 ευρώ περισσότερα
Η ηλεκτροκίνηση είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος να ελαχιστοποιήσεις το κόστος των μετακινήσεών, καθώς το ρεύμα είναι πολύ φθηνότερο σε σχέση με τα παραδοσιακά καύσιμα. Παράλληλα μία ακόμα λύση οικονομίας είναι και η υβριδική τεχνολογία, όπου ειδικά μέσα στην πόλη μπορεί αν ρίξει αρκετά την κατανάλωση. Το Opel Mokka διαθέτει και τις δύο επιλογές στη γκάμα του, βενζινοκίνητο με το 48V υβριδικό σύστημα του ομίλου Stellantis (δες εδώ πως λειτουργεί) με 145 ίππους και ηλεκτρικό, με κινητήρα 156 ίππων. Με τη νέα επιδότηση το κόστος του ηλεκτρικού Mokka ξεκινάει από 29.200 ευρώ, όντας περίπου 4.500 ευρώ ακριβότερο από το 48V hybrid Mokka (από 24.650 ευρώ).
Το χρόνο καίει 1.500 ευρώ λιγότερα, άρα στην 3ετία κάνεις απόσβεση
Βέβαια αυτή η διαφορά γίνεται απόσβεση στα 3 πρώτα χρόνια, καθώς το ηλεκτρικό Mokka σε ετήσια βάση χρειάζεται 1.500 ευρώ λιγότερα για καύσιμα.
Πιο αναλυτικά, ένας μέσος οδηγός, ο οποίος κάνει 20.000 χλμ. το χρόνο, εκ των οποίων το 75% εντός πόλης (15.000 χλμ.) και το υπόλοιπο μοιρασμένο σε αυτοκινητόδρομο (2.500 χλμ.) και επαρχιακό δρόμο (2.500 χλμ.), με το ηλεκτρικό Mokka θα χρειαστεί 683 ευρώ. Το κόστος για το υβριδικό Mokka είναι στα 2.091 ευρώ, δηλαδή 1.408 ευρώ επιπλέον.
Κατηγορία | Opel Mokka electric 156 PS | Opel Mokka hybrid 145 PS | Διαφορά (ευρώ) |
---|---|---|---|
Πόλη / 1.000 χλμ. | 22 | 105 | 83 |
Επαρχιακός δρόμος / 1.000 χλμ. | 26 | 122 | 96 |
Ταξίδι / 1.000 χλμ.* | 118 | 84 | -34 |
Πόλη (15.000 χλμ/έτος) | 324 | 1.575 | 1251 |
Επαρχιακός δρόμος (2.500 χλμ) | 64 | 306 | 242 |
Αυτοκινητόδρομος (2.500 χλμ)* | 295 | 210 | -85 |
Ετήσιο Σύνολο | 683 | 2091 | 1408 |
Το ηλεκτρικό Mokka με φόρτιση στο σπίτι θέλει 22 ευρώ το μήνα
Φυσικά η μεγάλη διαφορά είναι εντός πόλης, όπου το Mokka-E για ένα χρόνο θα χρειαστεί 324 ευρώ και το 48V 1.575 ευρώ. Κάνοντας τον υπολογισμό σε μηνιαία βάση, βλέπουμε ότι το ηλεκτρικό Mokka χρειάζεται μόλις 22 ευρώ για κάθε 1.000 χλμ..
Από την άλλη βλέπουμε στον πίνακα, ότι στο ταξίδι είναι ελαφρώς πιο οικονομικό το hybrid, έχοντας ως δεδομένο ότι η φόρτιση θα γίνεται σε ταχυφορτιστές, αλλά και ότι το Mokka hybrid είναι φειδωλό σε κατανάλωση.
Πολύ οικονομικό σε πόλη (6,0 λτ./100 χλμ.) και ταξίδι (4,8 λτ./100 χλμ.) το Mokka hybrid
Το Mokka μπορεί να κάνει ηλεκτρικές εκκινήσεις στα φανάρια και στην κίνηση, ενώ ακόμα και το παρκάρισμα μπορεί να γίνει χωρίς να δουλεύει ο κινητήρας βενζίνης. H ικανότητα του αυτή, μαζί με τη λειτουργία ελεύθερης κύλισης (κυρίως στο ταξίδι) προσφέρει σημαντική μείωση της κατανάλωσης στην αστική χρήση. Oι μετρήσεις μας έδειξαν 6,0 λτ./100 χλμ. μέσα στην πόλη, νούμερο αρκετά χαμηλό και μόλις 4,8 λτ./100 χλμ. στο ταξίδι.