" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το πουλάς σαν ζεστό ψωμάκι ή το κρατάς και το... «παντρεύεσαι»;

Πούλα τώρα!!

Διαβάστηκε από 36090 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/11/2016

Έκανες την έξυπνη κίνηση και αγόρασες diesel το 2011. Τώρα που πρόλαβες και έκανες την απόσβεση, κάνε την εξυπνότερη κίνηση και πούλα το όσο προλαβαίνεις. Συμφωνείς; Διάβασε στο τέλος του κειμένου και τις απαντήσεις στις απορίες των αναγνωστών.

 
Σήμερα, τα μεταχειρισμένα ντηζελάκια 4ετίας-5ετίας πωλούνται σαν ζεστά ψωμάκια, αφού όλοι οι Έλληνες εξακολουθούν να ψάχνουν σαν τρελοί, για ένα καλό τέτοιο μεταχειρισμένο.

Το πάρτυ όμως τελειώνει από στιγμή σε στιγμή, αφού αναμένεται να δημοσιευθούν οι επίσημες μετρήσεις ρύπων στην Ε.Ε. που δείχνουν ότι όλα έχουν τους καρκινογόνους ρύπους NOx, πολύ πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια και κακώς κυκλοφορούν. Ποιος θα θέλει ένα τέτοιο «καρκινογόνο ζεστό ψωμάκι» σε λίγους μήνες και πόσα θα δίνει για να το πάρει;
 
Ας δούμε όμως, πως φθάσαμε ως εδώ.

Ένα χρόνο πριν «έσκασε» το VW dieselgate. Στην πραγματικότητα, τα αυτοκίνητά της είχαν πολύ μεγαλύτερες εκπομπές ρύπων NOx από τις επιτρεπόμενες. «Χάλασε» ο κόσμος.

Μέσα στους επόμενους μήνες άρχισε να ξετυλίγεται το κουβάρι. Η Ε.Ε. ανακοίνωσε ότι από τις αρχές του 2017, οι μετρήσεις θα γίνονται στο δρόμο και όχι στο εργαστήριο (με ειδικά software κλπ) και οι κατασκευαστές άρχισαν να παραδέχονται ο ένας μετά τον άλλο, ότι τα όρια σε πραγματικές συνθήκες δεν πιάνονται, δηλαδή ότι όλα τα ντηζελάκια εκπέμπουν καρκινογόνους ρύπους NOx, πολλές φορές πάνω από τα όρια και ρυπαίνουν τις πόλεις με επικίνδυνες εκπομπές.
 
Η λύση βέβαια υπάρχει τεχνικά και είναι να τοποθετηθεί ένα σύστημα ουρίας, όπως έχουν τα μεγάλα και ακριβά μοντέλα diesel, κάτι που όμως, όπως δήλωσε και η ίδια η VW, είναι απαγορευτικό, αφού κοστίζει 2.000 ευρώ επιπλέον ανά αυτοκίνητο. Σύστημα ουρίας σε μικρά αυτοκίνητα έχουν μόνο το Citroen C4 blue και το Peugeot 308 blue (το blue στο όνομά του μας δείχνει ότι έχει σύστημα ουρίας).
 
Αυτά είναι τα γεγονότα. Ας δούμε όμως τι θα γίνει, μόλις αρχίσει το «πανηγύρι». Τα ντηζελάκια θα στοχοποιηθούν με την αβάντα της Ε.Ε., άρα αυτόματα θα πάψουν να είναι «ζεστά ψωμάκια» και οι τιμές του θα κατρακυλήσουν και καθώς είμαστε λαός της υπερβολής, πιθανότατα θα πάνε πολύ χαμηλά. Αρα συμφέρει να πουλήσουμε τώρα, που οι τιμές είναι στο limit up. Αν το αυτοκίνητο είναι αγορασμένο 4-5 χρόνια πριν, τότε το κέρδος που είχαμε από τη διαφορά στην κατανάλωση είναι πολύ μεγάλο. Αρα αν τα βάλουμε όλα μαζί, θα βγούμε κερδισμένοι.
 
Υπάρχει βέβαια και η αντίθετη άποψη που προσπερνάει τους καρκινογόνους ρύπους (και είναι πολύ πιθανό να είναι και η πλειοψηφούσα άποψη). Είναι απίθανο να εφαρμοστούν στην Ελλάδα απαγορεύσεις για τα μοντέλα αυτά τα επόμενα 4-5 χρόνια. Αρα γιατί να το δώσουν τώρα; Θα το κρατήσουν για 4-5 χρόνια ακόμα, ξέροντας ότι μέχρι τότε, η αξία του θα έχει εκμηδενιστεί. (300 ευρώ πωλούνται στη Γερμανία τα παλαιάς τεχνολογίας diesel). Θα χάσουν λεφτά βέβαια αλλά μέχρι τότε ποιός ζεί, ποιός πεθαίνει.

«Φουντώνει» η συζήτηση με τους αναγνώστες

Η παραπάνω ανάλυση έχει ξεκινήσει και μια μεγάλη συζήτηση με τους αναγνώστες του Autotriti.gr. Πολλοί από σας, σχολιάσατε με το δικό σας τρόπο το άρθρο, οδηγώντας σε μία εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων. Δείτε παρακάτω, ένα μέρος αυτής.
 
Μας ρωτήσατε:
  • Για την αλλαγή σκεπτικού και του AutoΤρίτη γύρω από τα diesel
Η απάντηση του Autotriti.gr: Όταν ξεκίνησε το diesel στην Ελλάδα όλος ο πλανήτης πίστευε ότι οι κατασκευαστές είχαν αναπτύξει τεχνολογία που εξουδετέρωνε τους καρκινογόνους ρύπους. Τώρα ο ένας μετά τον άλλο οι κατασκευαστές παραδέχονται ότι δεν υπάρχει τέτοια τεχνολογία, εκτός αν πάς σε συστήματα ουρίας που είναι 2000 ευρώ ακριβότερα.  Όσα diesel όμως, έχουν πουληθεί πριν 4-5 χρόνια δεν έχουν τέτοια τεχνολογία.
  •  Για τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στην αγορά
Η απάντηση του Autotriti.gr:: Η κυκλοφορία μέσα στις πόλεις επιτράπηκε όταν βγήκαν τα euro 5 μοντέλα, επειδή εκπέμπανε πολύ λίγους καρκινογόνους NOx ρύπους. Τώρα φαίνεται ότι στην πραγματικότητα έχουν πολύ περισσότερους ρύπους και κακώς κυκλοφορούν στις πόλεις (δείτε σχετικό άρθρο μας όπου σχεδόν το 80% από σας, λέει ότι θα καταδώσει όποιον πάει να κυκλοφορήσει με μοντέλο που δεν πιάνει τα όρια) Είναι δε τόσο σκούρα τα πράγματα που τα 3 τελευταία μοντέλα που λανσαρίστηκαν αυτό το μήνα, δεν έχουν προς το παρόν κινητήρα diesel, αλλά μόνο βενζίνη.
  •  Για τους λόγους που προτείνουμε την πώληση των diesel 4-5ετίας τώρα
Η απάντηση του Autotriti.gr:: Μόλις βγουν οι επίσημες μετρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αν καταγράφουν αυτό που οι κατασκευαστές έχουν αρχίσει να παραδέχονται, αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα αυτά θα αποκτήσουν ένα κουσούρι. Θα ξέρουν όλοι ότι δεν καλύπτουν τις απαιτήσεις σε ρύπους του euro 5, πόσο μάλλον του euro 6. Αρα όποιος θέλει να πουλήσει τότε, θα πουλάει σε αγοραστές που ξέρουν ότι το αυτοκίνητο έχει αυτό το κουσούρι. Αρα θα προσφέρουν λιγότερα για να το αγοράσουν. Από την άλλη μεριά υπάρχουν ΣΗΜΕΡΑ αγοραστές που κάνουν πολλά χιλιόμετρα το χρόνο (άρα κυκλοφορούν κατά βάση εκτός Αθήνας- Θεσσαλονίκης) και θέλουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο (αλλά χωρίς γυρισμένα χιλιόμετρα προφανώς) και δεν βρίσκουν.
 
Εσείς με ποια από τις δύο απόψεις είσαστε;

 
  • France

    Τελικά με πείσατε...θα πουλησω το παλιό βενζίνας που έχω και θα αγοράσω εξίσου παλιό ντίζελ,έτσι για να σας αποδείξω οτι λετε σαχλαμάρες και σας πηρε ο κόσμος ...χαμπάρι

      18
  • νικος

    τι λετε γι αυτο το σχολιο του επικεφαλης της μερσεντες; Ο Dieter Zetsche, αφεντικό της Mercedes, έχει αντίθετη άποψη λέγοντας ότι οι κινητήρες ντίζελ εξακολουθούν να έχουν μέλλον και θα ήταν μια “ανοησία” αν τελικά τους καταργήσουν. Συνέχισε λέγοντας ότι ενώ η Volkswagen να έχει θέμα με τους ντίζελ κινητήρες της, οι ντίζελ της Mercedes μπορεί να είναι τόσο καθαροί όσο οι κινητήρες βενζίνης, ενώ όλα τα μοτέρ εκπέμπουν λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ο Zetsche επιβεβαίωσε πως παρά το σκάνδαλο, τους πολιτικούς και τα μέσα ενημέρωσης, δεν έχουν δει καμιά αλλαγή στις πωλήσεις ντίζελ των μοντέλων της εταιρείας και το ίδιο ισχύει και για την BMW. Για αυτό η εταιρεία θα συνεχίσει να προσφέρει τόσο για όφελος των πελατών όσο και από περιβαλλοντική άποψη, μια καλή επιλογή κινητήρων ντίζελ σε συνεχή βάση.

      4
    • autotriti

      Απάντηση: Η Mercedes δεν εχει μικρούς κινητήρες diesel. Στα μικρά της μοντέλα βάζει κινητήρες diesel Renault, η οποία οπως ισως έχετε διαβάσει, εχει δηλώσει οτι δεν θα συνεχίσει την εξέλιξη των μικρών diesel κιντήρων. Προχωράμε σε μια κατάσταση οπου diesl θα εχουν μόνο τα ακριβά μοντέλα που μπορουν να αντέξουν το επιπλέον κόστος του adblue.. Στα μεγάλα της μοντέλα λοιπόν η Mercedes θα συνεχίσει κανονικά. Μιλάμε για κινητήρες 2.200 κυβικά και πάνω (αν θυμάμαι καλά), δηλαδή πρακτικά εκτός ελληνικής αγοράς.

        5
  • France

    Αν έβγαζες τις παρωπίδες θα καταλάβαινες τι παίζει τριγύρω σου....εκατομμύρια ντιζελ παράγονται και βγαίνουν στην κυκλοφορια καθημερινα κι ορθά εχει γεμισει ο τόπος γιατί απλά προσφέρει τη βελτιστη οικονομία ως βραδύκαυστο υγρό που ποτέ κανενας βενζινοκινητηρας οσα λεφτα και να ριξει η τογιοτα δε θα το πλησιάσει..νόμοι της φυσικής βλεπεις(ξεκολλήστε και με τις ηλεκτρικες σαχλαμαρες κι αποτυχιες τυπου τεσλα) όλες οι εταιρείες θα συνεχίζουν να παράγουν και να εξελίσσουν κανονικότατα τα ντίζελ(όχι δεν εχω ντιζελ αλλά και δεθελω να διαβάζω αθλιοτητες για τον κοσμακη που πηρε ντιζελ ότι δήθεν την πάτησε,καποιοι άλλοι ειναι σε διατεταγμένη υπηρεσία..ας πρόσεχαν έξυπνε),κι όσο για τους ολλανδούς όταν κλείνονται σ εκείνα τα έρμα τα ...coffeeshop😯 λεν και κάνουν πολλές μ......ες😁

      7
  • john

    Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αυτό το ξαφνικό μένος εναντίον των diesel. Αυτό το "ΠΟΥΛΑ ΤΩΡΑ" στο άρθρο τι σκοπό εξυπηρετεί? Ρωτάτε αν ο άλλος μπορεί να πουλήσει και αν έχει χρήαματα να πάρει άλλο αυτοκίνητο? Και ναι, δεν είμαι κάτοχος diesel ι.χ..

      4
  • Stkamos

    Aυτο ειναι γνωστο απο το 2012. Απο τοτε εχει βγαλει οδηγια ο παγκοσμιος οργανισμος υγειας. Τωρα απλα προσαρμοζεται η αυτοκινητοβιομηχανια. Το να το παιζεις εξυπνος απο αγνοια και να λες οτι θα αγορασεις ντιζελ ως αντιδραση γιατι αυτα ειναι βλακειες,απλα θα κλαψεις στο τελος. Μια ματια τι γινεται ηδη στην Ολλανδια ,δειχνει τι ερχετε απο το 2017. Η Toyota αλλωστε επισημα ριχνει αλλα 150 εκ ευρω για να εξελιξει βενζινοκινητηρες που θα αντικαταστησουν το ντιζελ σε καταναλωση.

      4
  • νικος

    αυτο που παρατηρω ειναι οτι και τα μελλοντικα νεα μοντελα των εταιρειων που θα ερθουν και που μας πληροφορειτε πχ αουντι Α3 το 2018 οι κινητηρες ντιζελ οχι μονο δεν απουσιαζουν αλλα υπαρχουν και μαλιστα με 1.5cc αντι 1.6 που ειναι σημερα. πως δεν λαμβανεται υπ οψην το μηνυμα απ τις εταιρειες αλλα απεναντιας συνεχιζουν να προαναγγελουν νεους κινητηρες ντιζελ;

      1
    • autotriti

      Απάντηση: Υπάρχει η λύση της ουρίας (adblue) που μπορείνα πιάσει τα νέα όρια. Το πρόβλημα είναι οτι κοστίζει 2000 ευρώ ακριβότερα. Ετσι όλοι οι κατασκευαστές λένε οτι το diesel θα συνεχίσει μόνο σε μοντέλα ακριβότερα. Το νεο Tiguan βγήκε με adblue για τον λόγο αυτό. Αρα και το A3 μάλλον αυτό θα κάνει.

        1
  • Κων/νος

    Αγαπητοί μου, γράφετε με ένταση τον τελευταίο καιρό, ότι το ντίζελ πέθανε! Κι αυτό γιατί δεν μπορούν να βελτιωθούν οι μικροί κινητήρες ντίζελ στο θέμα των ρύπων που εκπέμπουν. Απαιτεί ται μεγάλο οικονομικό κόστος κ.λ.π. Όμως μόλις χθες η Σιτροέν κυκλοφόρησε το C3 1.6 ντίζελ με τεχνολογία Adblue και με αρχική τιμή 13000 ευρώ.Παράλληλα η VW με τα τόσα προβλήματα θα παρουσιάσει σύντομα νέο κινητήρα ντίζελ στα 1500 κυβ.εκ. Η BMW μόλις πριν ένα χρόνο παρουσίασε τον τρικύλινδρο 1.5 ντιζελ. Πως λοιπόν πεθαίνει το ντίζελ? Μήπως είστε λιγάκι υπερβολικοί? Ευχαριστώ.

      2
  • Αθηναίος

    Θα ήθελα να ρωτήσω,πρόκειται να αγοράσω το Citroen c3 aircross ντίζελ τεχνολογία EURO 6,2 Αληθεύει ότι αυτά δεν θα έχουν πρόβλημα στην είσοδο στο κέντρο της Αθήνας?

     
    • autotriti

      Απάντηση: Καλησπέρα, εφόσον είναι από Euro 5 και μετά, δεν υπάρχει πρόβλημα, για την ώρα τουλάχιστον, με την κυκλοφορία του στις μεγάλες πόλεις.

        1
  • Μάκης

    Γράφτηκα απλά για ένα και μόνο λόγο. Θέλω να σας γράψω πως τέτοια άρθρα, με τίτλο "πούλα τώρα" είναι ντροπή για τη σελίδα σας. Δεν ξέρω ποιος "ευφάνταστος" εκεί πέρα κάθεται και τα σκαρφίζεται, προσβάλλουν ευθέως τη νοημοσύνη των αναγνωστών σας. Να σας το πω περιληπτικά, δεν υπάρχει περίπτωση να περάσει καμιά απαγόρευση για Αηνα και Θεσ/νικη για τα επόμενα 10 χρόνια τουλάχιστον. Αυτό που θα κάνουν είναι μια καλή ευκαιρία για άλλη μια φοροεπιδρομή, σε βάρος των κατόχων ντίζελ σε όλη την Ελλάδα, μιας και κατάλαβαν ότι όσοι ήταν να πάρουν ντίζελ, πήραν. Επίσης, δεν πρόκειται κανένας να σκοτώσει το αμάξι του, διαβάζοντας αυτά που γράφετε, για να προμηθευτεί ένα καινούργιο με βενζίνη. Για το οποίο θα εφεύρουν πάλι νέα τεστ μετά από λίγο, όπου κι αυτό θα βγάζει ρύπους. Για να πουλήσουν μετά κάτι με μπαταρίες, με υδρογόνο, με νερό, με κάτουρο, με ότι άλλη σαχλαμάρα σκαρφίζονται τα golden boys του marketing, και καλά "για να μην ρυπαίνει." Να ελέγξουν τους ρύπους που βγάζουν οι επαγγελματικές σακαράκες με τα πλαστά πιστοποιητικά ΚΤΕΟ και ΚΕΚ που έχουν γεμίσει όλη την Ελλάδα πρώτα και να τους τα κατάσχουν. Εκεί να δεις πως θα πέσει η ρύπανση, όπως και να απαγορεύσουν στα χιλιάδες ταξί να κόβουν σβούρες άσκοπα, ψαρεύοντας πελατεία όλη μέρα στην Αθήνα. Όχι άλλο ντίζελ; Όχι άλλο κάρβουνο θα σας πω εγώ!

     
  • Sotiris

    Θα πρέπει να μην ξεχνάμε δύο-τρία πράγματα: 1. Η Αθήνα ήταν από τις πολύ λίγες πόλεις που δεν επιτρεπόταν η χρήση diesel μέχρι το 2011. Πολλοί σαν εμένα που γνωρίζουν λίγη χημεία και που βλέπουν λίγο έξω από τις προδιαγραφές, πάντα έλεγαν ότι είμαστε 20 χρόνια πίσω και όταν οι άλλοι θα βγάλουν τα diesel εμείς θα τα βάζουμε. Όσοι μέναμε στο κέντρο της Αθήνας προτού επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση, πραγματικά νοιώθαμε τη διαφορά όταν απεργούσαν τα ταξί. Που ήταν τότε ο ειδικός τύπος που μας είχε πρήξει με τα "καθαρά" diesel? 2. Θα πρέπει να δούμε τι κάνουν οι άλλες πόλεις του εξωτερικού συναρτήσει του πληθυσμού τους. Το να λέμε ότι στο Άμστερνταμ πάνε όλοι με ποδήλατο άρα και στην Αθήνα θα πηγαίνουμε όλοι με ποδήλατο είναι λίγο ηλίθιο, μιας και το Άμστερνταμ είναι φλατ και η Αθήνα έχει 100 λόφους. Ποιος θα ανέβει την Ακαδημίας με το ποδήλατο και θα στρίψει αριστερά να ανέβει Κολωνάκι? Στο Κολωνάκι ζορίζεται το Αμάξι να φτάσει Λυκαβηττό, θα πάς με το ποδήλατο? Και καλά ένας αθλητής έστω ότι πάει, θα πάει ο παππούς 70 χρονών με το ποδήλατο? 3. Τα diesel συμφέρουν στον ανοιχτό δρόμο. Για να πας από την Αθήνα στα προάστια προφανώς και σε συμφέρει ένα diesel, μιας και ένα βενζινοκίνητο πιεσμένο καίει πολύ περισσότερο από ένα diesel. Ενδεικτικά σε fiat stilo 2.4 βενζίνης έχω μέση κατανάλωση 11.6 στην Εθνική. Με το αντίστοιχο diesel 2.4 τεχνολογίας του 2000 (όχι 2016) θα είχα 8 λίτρα με την ίδια οδήγηση. Βάζοντας στην εξίσωση το ότι στην Ελλάδα το καύσιμο είναι πολύ φτηνότερο, πρακτικά μόνο οι χαζοί έχουμε βενζίνη ή όσοι δεν θέλουμε να ξοδέψουμε χρήματα για να ανανεώσουμε τα αυτοκίνητα. 4. Το μεγάλο στοίχημα για την Αθήνα είναι τα επαγγελματικά οχήματα. Ταξί, λεοφορεία και τα όποια φορτηγά. Οριοθετώντας ως Αθήνα το μικρό δακτύλιο, είναι σχετικά εύκολο να διώξεις τα Ταξί. Τα λεοφορεία όμως μου φαίνεται πιο δύσκολο, όλες οι γραμμές που περνάνε πανεπιστημίου / ακαδημίας θα πρέπει κάπου να κοπούνε και να συνεχίσουν και να περνάνε μόνο τρόλλευ. 5. Οι ρύποι είναι first world problem. Με την οικονομική κρίση στην Ελλάδα αμφιβάλλω αν η απόφαση του Καμίνη και οι γενικότερες αποφάσεις της Ε.Ε. είναι προς οικονομικό όφελος της Ελλάδας, μάλλον προωθείται τεράστια εξαγωγή χρημάτων για άλλη μια ανανέωση στόλου, παράδειγμα για να αλλάξουν τα ταξί με υβριδικά (που είναι κάτι που έπρεπε να έχει γίνει χρόνια) θα δώσουν τόση επιδότηση που θα ξεπληρώνουμε μια ζωή (όπως ήδη συμβαίνει με το χρέος που πρακτικά γνωρίζουμε πλέον ότι απλά προσπαθούμε να το κάνουμε βιώσιμο και όχι να το αποπληρώσουμε). my2c

     
  • Γιωργος

    Γενικά-γενικά,έχουν λιμοκτονήσει τα πρατήρια καυσίμων απ'την αναδουλειά και την κρίση,και πετάξαν το μπαλάκι όπου μπορούσανε όπου τους έπαιρνε........

     
  • travoltas

    Aν δεν κανω λαθος οι νεες οδηγιες για τα ΝΟΧ θα τεθουν σε ισχυ απο το 2017-2018 οποτε αστοχο το παραδειγμα του C3. Για τους νεους κινητηρες 1500 της VW και BMW και εκεινοι euro6 ειναι αρα τωρα δεν εχουν πορβλημα. Το θεμα ειναι αν μπορουν να καλυψουν τα ορια του euro7.