
Πολλές πόλεις στο εξωτερικό χρεώνουν περισσότερο το parking στα SUV.
Τα SUV είναι πιο επικίνδυνα για πεζούς και ποδηλάτες.
Το μεγαλύτερο βάρος και ο όγκος κάνουν διαφορά στη χρήση του δρόμου.
Τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα ο επόμενος στόχος για τα βαριά αυτοκίνητα.
Πολλές πόλεις στο εξωτερικό χρεώνουν περισσότερο το parking στα SUV
Μετά το Παρίσι, το Κάρντιφ, η πρωτεύουσα της Ουαλίας είναι η επόμενη μεγαλούπολη που θα χρεώνει περισσότερο το parking στο δρόμο για τα SUV. Το όριο είναι τα 1.600 κιλά για τα θερμικά και τα 2.000 κιλά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στο Παρίσι μια ώρα parking από 6 ευρώ πάει στα 18 για αυτά τα αυτοκίνητα, ενώ και στο Κάρντιφ η διαφορά είναι αξιοσημείωτη αν και το όριο είναι στα 2.400 κιλά εκεί. Πάντως οι μόνιμοι κάτοικοι εξαιρούνται, τουλάχιστον προς το παρόν. Και φαίνεται πως το μέτρο θα επεκταθεί και σε άλλες μεγαλουπόλεις που θέλουν να κρατήσουν τα SUV μακριά από τα κέντρα τους.
Τα SUV είναι πιο επικίνδυνα για πεζούς και ποδηλάτες
Ο βασικότερος λόγος της αύξησης του κόστους parking έχει να κάνει με την ασφάλεια. Είναι ξεκάθαρο πως ένα SUV, ως βαρύτερο, ακόμη και με τα χαμηλά όρια ταχύτητας στις πόλεις, παραμένει επικίνδυνο για πεζούς και ποδηλάτες. Και είναι οι πεζοί και οι ποδηλάτες που θέλουν οι πόλεις αυτές να προστατέψουν με αυτό το μέτρο. Πέρα όμως από το βάρος, είναι και το σχήμα των SUV που σε περίπτωση σύγκρουσης αντί να απωθούν τους πεζούς προς τα πάνω και πίσω, τους «περνάνε από πάνω», κάτω από τους τροχούς, αυξάνοντας τον κίνδυνο θανάσιμου τραυματισμού.
Το μεγαλύτερο βάρος και ο όγκος κάνουν διαφορά στη χρήση του δρόμου
Εκτός από τον άμεσο κίνδυνο, τα SUV θεωρούνται και πιο «αντικοινωνικά» αυτοκίνητα. Καταλαμβάνουν σημαντικά περισσότερο χώρο στην άσφαλτο, κάτι που κάνει τα στενά δρομάκια στα κέντρα των πόλεων δύσκολα για τους άλλους χρήστες του δρόμου. Επίσης συχνά καλύπτουν πάνω από μία θέση στο parking, ενώ είναι πιο πιθανό να καβαλήσουν τα πεζοδρόμια από άλλα αυτοκίνητα. Ακόμη και η φθορά της ασφάλτου από το βάρος τους, αλλά και οι ρύποι, κυρίως αυτοί από τα φρένα και τα τεράστια λάστιχα, είναι στοιχεία που κάνουν τις πόλεις να μην τα θέλουν στα κέντρα τους.
Τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα ο επόμενος στόχος για τα βαριά αυτοκίνητα
Αυτή η περιθωριοποίηση των SUV δεν θα σταματήσει στο parking. Μιλάμε για την χήνα με τα χρυσά αβγά της αυτοκίνησης, αφού κάθε δεύτερο αυτοκίνητο που πωλείται στην Ευρώπη είναι SUV, και έτσι τώρα εκτός από το parking γίνονται εύκολος (και ευτραφής) στόχος. Αφού οι ζημιές σε μία σύγκρουση με SUV είναι μεγαλύτερες λόγω βάρους και σχήματος, έτσι και οι αποζημιώσεις είναι υψηλότερες, και άρα τα ασφάλιστρα, θα πρέπει να είναι μεγαλύτερα. Και πάει λέγοντας. Αφού καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο, ρυπαίνουν (λάστιχα, φρένα όπως είπαμε) και φθείρουν το οδόστρωμα περισσότερο, άρα πρέπει να πληρώνουν και περισσότερα τέλη. Όπως το λέει το γνωμικό, τώρα που βρήκαμε παπά, θα θάψουμε πέντε-έξι.
Εσύ τι λες; Συμφωνείς πως τα SUV είναι πιο επικίνδυνα και ένας τρόπος να μείνουν μακριά από τα κέντρα των πόλεων είναι το ακριβότερο parking; Πιστεύεις πως τα μέτρα και το βάρος είναι καλός τρόπος για να υπολογίζονται τέλη και ασφάλιστρα;
