
Ιταλικά SUV πόλης: Fiat Grande Panda και Fiat 600 - Πού διαφέρουν; | autotriti.gr
Είναι mild hybrid με αυτόματο κιβώτιο & 110 άλογα, στην πόλη πηγαίνουν και ηλεκτρικά.
Η σχεδίασή τους είναι βασισμένη στο παρελθόν: στο τετράγωνο Panda το μεν, στο 500αράκι το δε.
Ένα σακ-βουαγιάζ παραπάνω & πιο ψηλοί επιβάτες μπαίνουν στο 600, πολύς χώρος για τα πόδια με το Grande Panda.
Από 20.800€ το Grande Panda, στα 23.390€ το 600 που έχει καλύτερο εξοπλισμό (οθόνη infotainment, LED προβολείς, cruise control κ.ά.).
Είναι mild hybrid με αυτόματο κιβώτιο & 110 άλογα, στην πόλη πηγαίνουν και ηλεκτρικά
Δύο εκπροσώπους έχει η Fiat στο segment των μικρών SUV, την κατηγορία με τη μεγαλύτερη αγοραστική δυναμική στη χώρα μας. Ο λόγος για το Fiat Grande Panda και το Fiat 600, δύο μοντέλα με vintage, μοντέρνα σχεδίαση και παραπλήσια κινητήρια σύνολα.
Εμείς συγκρίνουμε τις mild hybrid εκδόσεις των 110 ίππων με κύκλωμα 48V, οι οποίες σε σημαντικό βαθμό θυμίζουν λειτουργία full υβριδικού αυτοκινήτου. Για να συμβεί αυτό ο ηλεκτροκινητήρας του συστήματος (28 PS) έχει τοποθετηθεί μέσα στο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DSC. Το εν λόγω μοτέρ αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,89 kWh (ωφέλιμη 0,43 kWh) σε συγκεκριμένες οδηγικές περιστάσεις (π.χ. εκκινήσεις ή σε περιορισμένες απαιτήσεις επιτάχυνσης όπως στο παρκάρισμα) και κινεί το αμάξωμα αμιγώς ηλεκτρικά. Στο μεγαλύτερο χρόνο της οδήγησης, πάντως, ο ηλεκτροκινητήρας δίνει ένα boost στο κυρίως θερμικό μοτέρ, τον 1.200άρη turbo βενζινοκινητήρα των 100 ίππων.
Σε κάθε περίπτωση, όπως είδαμε και στις μετρήσεις του AutoΤρίτη, και τα δύο μοντέλα επωφελούνται από οικονομία καυσίμου σε αστικές συνθήκες και κατ' επέκταση σε μέση κατανάλωση. Λιγότερα από 5 λτ./100 χλμ. μέσα στην πόλη «καίει» το Fiat Grande Panda Hybrid (6,2 λτ./100 χλμ.), την ώρα που το Fiat 600 Hybrid έχει μέση πραγματική κατανάλωση 7 λτ./100 χλμ..
Η σχεδίασή τους είναι βασισμένη στο παρελθόν: στο τετράγωνο Panda το μεν, στο 500αράκι το δε
Πέραν του hybrid συνόλου, Fiat Grande Panda και Fiat 600 συνδέονται κι από σχεδιαστικής άποψης. Διότι μπορεί το κάθε μοντέλο να έχει διαφορετικό design, όμως η βάση είναι κοινή: το «πάντρεμα» του σήμερα με ρετρό πινελιές από το παρελθόν. Καταρχάς, έχουμε δύο αυτοκίνητα με διαφορετικό εκτόπισμα, καθώς το Grande Panda έχει μήκος στα 4 μέτρα (3.999 χλστ.) και το 600 αγγίζει τα 4,2 μέτρα (4.178 χλστ.).
Από εκεί και πέρα, το compact διαστάσεων Grande Panda έχει πολλά στοιχεία από το αρχέτυπο Panda (Pandina, πλέον), όπως φαίνεται και από την ονομασία του. Σε σχέση με το 600 προβάλλει μία ξεκάθαρα πιο «τετραγωνισμένη» λογική στο πίσω μέρος, την οποία διανθίζει με όμορφες λεπτομέρειες σε διάφορα σημεία του αμαξώματος. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πίξελ LED φωτιστικά σώματα εμπρός, την ανάγλυφη αναγραφή «Panda» στα πλαϊνά των θυρών, και το λογότυπο στις πίσω κολώνες που αλλάζει από «Fiat» στο παραδοσιακό γραμμικό σχέδιο της μάρκας ( //// ), ανάλογα με τη γωνία που το κοιτάζεις.
Πιο καμπυλόγραμμη λογική σχεδίασης συναντάμε στο Fiat 600. Εδώ πηγή έμπνευσης αποτέλεσε το κλασικό «500αράκι» (αλλά και το 500X), σε μια πιο υπερυψωμένη εκτέλεση, φυσικά (18,3 εκ. απόσταση από το έδαφος το Grande Panda, 20,5 εκ. το 600). Η πιο χαρακτηριστική αναφορά στο Fiat 500 είναι οι στρογγυλοί προβολείς και τα LED φώτα ημέρας στο εμπρός μέρος, ενώ θα δούμε φινετσάτες πινελιές στον πίσω προφυλακτήρα (ιταλική σημαία) και τις πλαϊνές ποδιές (η γραφή του ονόματος 600).
Διαβάστε στη συνέχεια την αναλυτική συγκριτική δοκιμή των Fiat Grande Panda Hybrid και Fiat 600 Hybrid.
Σελίδα 2 | Εσωτερικό - Εξοπλισμός - Χώροι |
Σελίδα 3 | Οδική συμπεριφορά & Η γνώμη μας |
Σελίδα 4 | Μετρήσεις, τιμές, εξοπλισμοί & τεχνικά χαρακτηριστικά |