Το XCeed είναι πανέμορφο στο μάτι, από όποια γωνία και αν το κοιτάξεις, και αυτό είναι κάτι που θα εκτιμηθεί από το αγοραστικό κοινό.

Το εσωτερικό είναι πολύ ποιοτικό στη σχεδίαση, εργονομικό και με high-tech προεκτάσεις. Σημεία αναφοράς ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο.

Πλούσια είναι η γκάμα των κινητήρων. Μελλοντικά θα υπάρξει και μια Plug-in έκδοση.

Το Xceed έχει από 174 έως 184 χλστ. απόσταση από το έδαφος, νούμερο ικανότητα για τις εκτός δρόμου ανάγκες του μεγαλύτερου μέρους του αγοραστικού κοινού.

Πρώτη επαφή: Νέο Kia X Ceed

5.764 Επισκέψεις στο άρθρο (16/7/2019)

Ο παράγοντας X: Η Kia αποκάλυψε το νέο XCeed, την crossover εκδοχή του μικρομεσαίου Ceed, που έχει στη φαρέτρα του την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, 3 κινητήρες βενζίνης και 2 diesel, ενώ συνδυάζει την πρακτικότητα ενός SUV με την οδική συμπεριφορά ενός μικρομεσαίου.

Για πολλά πράγματα πρέπει να βγάλουμε το καπέλο στην Kia και γενικότερα στον  όμιλο. Σημαντικό για μένα όμως είναι το εξής: ότι πλέον όταν ακούς τον όρο κορεατικό αυτοκίνητο, δεν πάει ο νους σου μόνο στο προσιτό και στο value for money, αλλά και σε έννοιες όπως 7 χρόνια εγγύηση, προϊόν αντάξιο των ευρωπαϊκών στάνταρ, με κορυφαία ποιότητα κατασκευής, ακόμη και με premium προεκτάσεις, και φυσικά γοητευτικό στο μάτι.

Πλέον όμως και σε κάτι ακόμη. Στον όρο τόλμη. Οι κορεάτες έχουν κάνει τολμηρά βήματα τα τελευταία χρόνια, τα οποία φαίνεται πως τους «βγαίνουν». Ένα από τα τελευταία… και τα αμαξώματα του Ceed. Ξέρετε άλλο μικρομεσαίο με hatchback, shooting brake, station wagon (και τώρα) crossover αμάξωμα; Όχι. Και αυτό μας αρέσει.

Τι είναι το XCeed;
Θα λέγαμε πως είναι το crossover Ceed, όμως δεν είναι έτσι ακριβώς. Το νέο μοντέλο έχει την ίδια βάση, όμως διαφέρει σε διαστάσεις και σε εμφάνιση, κάτι που μας αρέσει. Πιο αναλυτικά, έχει το ίδιο μεταξόνιο (2.650 χλστ.), όμως συνολικά τοποθετείται ανάμεσα στο Sportage και το Ceed. Συγκεκριμένα, έχει μήκος 4.395 χλστ. (+85 χλστ. από το Ceed και -90 χλστ. από το Sportage), πλάτος 1.826 χλστ. (+26 χλστ. από το Ceed) και ύψος 1.490 χλστ. (+43 χλστ. από το Ceed, -155 χλστ. από το Sportage) με τις κύριες διαφορές να εντοπίζονται στους διευρυμένους κατά 25 χλστ. και 60 χλστ. προβόλους, εμπρός και πίσω αντίστοιχα. 

Είναι γοητευτικό
Τολμούμε να πούμε πως οι φωτογραφίες αδικούν το XCeed, αφού είναι ακόμη πιο όμορφο από κοντά, όπως εμείς το είδαμε, προσκεκλημένοι στην πανευρωπαϊκή παρουσίασή του στα κεντρικά της Hyundai-Kia στη Φρανκφούρτη. Αναλυτικότερα, το νέο XCeed υιοθετεί τη μάσκα του Ceed, ενώ η χαρακτηριστική «μύτη της τίγρης» έρχεται με ένα μεταλλικό φινίρισμα συνοδεύοντας τα «αδελφά» χαρακτηριστικά στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα. Τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους και οι ράγες οροφής ψηλότερα είναι τα πρώτα πράγματα που συναντάμε στο πλαϊνό μέρος, το οποίο χαρακτηρίζεται από έντονες καμπύλες που δίνουν μία πιο φαρδιά εικόνα στο κορεατικό crossover. Επίσης, σύμφωνα με το κορεατικό στρατόπεδο τα μόνα στοιχεία του αμαξώματος που είναι κοινά με το 5θυρο Ceed είναι οι εμπρός πόρτες. Πίσω, το ντιζάιν παραπέμπει σε κουπέ σχήματα με την τρίτη κολόνα να καταλήγει με μια έντονη κλίση στα λεπτά φωτιστικά σώματα. Η πόρτα του χώρου αποσκευών έχει μια νεύρωση κάτω από το τζάμι, ενώ χαμηλότερα τα βλέμματα πέφτουν στον μεταλλικό διαχύτη που φιλοξενεί τις δύο απολήξεις του συστήματος εξάτμισης.

Premium εσωτερικό
Περνώντας στο εσωτερικό του νέου crossover της Kia, η εικόνα είναι γνώριμη, καθώς έχει υιοθετηθεί η ίδια αρχιτεκτονική με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς, αν και υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις. Ο οδηγός και οι επιβάτες κάθονται ψηλά (σ.σ όλα τα καθίσματα βρίσκονται 42 χλστ. ψηλότερα από το Ceed) με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την περιμετρική ορατότητα, ενώ σύμφωνα με τη μάρκα η θέση του οδηγού έχει έναν πιο σπορτίφ προσανατολισμό. Από εκεί και πέρα, υψηλό είναι το τεχνολογικό αλλά και ποιοτικό υπόβαθρο του XCeed. Από τη μία έχουμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων υψηλής ευκρίνειας των 12,3 ιντσών με ανάλυση 1920x720 px και την προαιρετική οθόνη αφής του συστήματος infotainment των 10,25 ιντσών (σ.σ. 8άρα οθόνη στάνταρ), ενώ από την άλλη, όσον αφορά στην ποιότητα, το ταμπλό διαθέτει μαλακά πλαστικά σε όλο του το εύρος. Τέλος, ανάμεσα στις προαιρετικές τεχνολογίες περιλαμβάνονται και τα: ηχοσύστημα JBL Premium, διζωνικός κλιματισμός, αεριζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι κ.α.

Πλούσια γκάμα κινητήρων
Όσον αφορά στους κινητήρες του νέου XCeed, η παλέτα απαρτίζεται από 3 turbo βενζινοκινητήρες και 2 turbodiesel, ενώ αργότερα -στις αρχές του 2020- θα προστεθούν και δύο υβριδικές εκδόσεις: ένα plug-in υβριδικό και μία 48βολτη έκδοση. Εισαγωγική έκδοση βενζίνης αποτελεί αυτή με τον τρικύλινδρο 1.000άρη T-GDi κινητήρα ισχύος 120 ίππων και 172 Nm ροπής, ενώ ένα σκαλοπάτι ψηλότερα θα βρίσκεται ο 1.400άρης τετρακύλινδρος της ίδιας οικογένειας με απόδοση 140 ίππων με 242 Nm ροπής. Η κορυφαία έκδοση θα κρύβει κάτω από το καπό της τον τετρακύλινδρο T-GDi χωρητικότητας 1,6 λτ. με 204 άλογα και 265 Nm ροπής που εφοδιάζει και το Ceed GT. Στο diesel, η Kia εξοπλίζει το μικρομεσαίο Crossover με τον 1.600άρη Smartstream κινητήρα σε δύο version με απόδοση 115 και 136 ίππων.

Full στη τεχνολογία
Σε κάθε περίπτωση το XCeed έχει στη φαρέτρα του πληθώρα από έξυπνα συστήματα υποβοήθησης μεταξύ των οποίων έξυπνο cruise control, προειδοποίηση τυφλού σημείου, προειδοποίηση πρόσθιας σύγκρουσης, ανίχνευση πεζών, διατήρηση λωρίδας κ.α., ενώ παράλληλα διαθέτει και τεχνολογικά καλούδια που αυξάνουν την πρακτικότητα όπως η έξυπνη ηλεκτρική πόρτα του χώρου αποσκευών.

Η άποψή μας
Το νέο Kia XCeed είναι πανέμορφο σε εμφάνιση, ευρύχωρο, ποιοτικό και η απόστασή του από το έδαφος ικανή ώστε να σε πάει εκεί που θα σε πάνε αρκετά SUV. Ένα έξυπνο concept που νομίζουμε θα κερδίσει και την προτίμηση του αγοραστικού κοινού.

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center