Στους σύγχρονους κινητήρες άμεσου ψεκασμού, το καύσιμο ψεκάζεται από το μπεκ που βρίσκεται εντός του θαλάμου καύσης.
2 Φωτογραφίες »

Στους σύγχρονους κινητήρες άμεσου ψεκασμού, το καύσιμο ψεκάζεται από το μπεκ που βρίσκεται εντός του θαλάμου καύσης.

Εισαγωγή και συμπίεση

45.104 Επισκέψεις στο άρθρο

Η πρώτη φάση του τετράχρονου κινητήρα ονομάζεται εισαγωγή, διότι ο κύλινδρος γεμίζει με το καύσιμο μείγμα. Το έμβολο του κινητήρα σε αυτή τη φάση «ταξιδεύει» από το ΑΝΣ στο ΚΝΣ, δημιουργώντας έτσι συνθήκες υποπίεσης που θα βοηθήσουν την είσοδο του μείγματος. Σε αυτή τη φάση, οι βαλβίδες εισαγωγής ανοίγουν επιτρέποντας στον αέρα και το καύσιμο να εισέλθουν στον κινητήρα, ενώ ασφαλώς οι βαλβίδες εξαγωγής είναι κλειστές. Βέβαια, στους σύγχρονους κινητήρες άμεσου ψεκασμού, το καύσιμο δεν περνά από τις βαλβίδες εισαγωγής αλλά ψεκάζεται από το μπεκ καυσίμου που βρίσκεται εντός του θαλάμου καύσης. Η φάση της εισαγωγής ολοκληρώνεται όταν το πιστόνι φτάσει στο ΚΝΣ και μέσα σε αυτό το διάστημα ο στροφαλοφόρος άξονας έχει περιστραφεί μισή φορά, διαγράφοντας τόξο 180 μοιρών.

Το έμβολο βρίσκεται στο Ανω Νεκρό Σημείο δύο φορές σε κάθε κύκλο λειτουργίας, στο τέλος της φάση συμπίεσης και στο τέλος της φάσης εξαγωγής.
2 Φωτογραφίες »

Το έμβολο βρίσκεται στο Ανω Νεκρό Σημείο δύο φορές σε κάθε κύκλο λειτουργίας, στο τέλος της φάση συμπίεσης και στο τέλος της φάσης εξαγωγής.


Αμέσως μετά την εισαγωγή, ξεκινά η φάση της συμπίεσης. Ο κύλινδρος πλέον είναι γεμάτος με καύσιμο μείγμα και το έμβολο έτοιμο να ανεβεί. Οι βαλβίδες εισαγωγής έχουν κλείσει, οι βαλβίδες εξαγωγής παραμένουν κλειστές και το μείγμα είναι «παγιδευμένο» μέσα στον κύλινδρο χωρίς να υπάρχει έξοδος διαφυγής. Οι συνθήκες για να ξεκινήσει η συμπίεση είναι οι κατάλληλες και το έμβολο ανεβαίνει προς το ΑΝΣ. Ο όγκος συνεχώς μειώνεται, ενώ η πίεση και η θερμοκρασία αυξάνονται ραγδαία όσο το πιστόνι πλησιάζει στην κορυφή. Η φάση της συμπίεσης ολοκληρώνεται όταν το έμβολο φτάσει στο ΑΝΣ, με τον στροφαλοφόρο άξονα να έχει διαγράψει άλλες 180 μοίρες ολοκληρώνοντας μία πλήρη περιστροφή. 

Σελίδα 1Ξέρεις πώς δουλεύει το μοτέρ σου; Οι 4 «κινήσεις» του
Σελίδα 2Εισαγωγή και συμπίεση
Σελίδα 3Εκτόνωση και εξαγωγή
Σελίδα 4Tips για «προχωρημένους»
TI LINGLONG AGORAZO
skoda