
Τα χειροκίνητα κιβώτια είναι πλέον λίγα και στα επόμενα πέντε χρόνια θα εξαφανιστούν.
Τα αυτόματα κιβώτια μπορούν να προσφέρουν πλέον καλύτερη κατανάλωση και ρύπους.
Και οι επιδόσεις είναι καλύτερες στα αυτόματα απ`ότι στα χειροκίνητα.
Ούτε το κόστος ούτε η αξιοπιστία είναι πλέον λόγος να επιμένεις σε χειροκίνητο.
autotriti team
Τα χειροκίνητα κιβώτια είναι πλέον λίγα και στα επόμενα πέντε χρόνια θα εξαφανιστούν
Ο κύκλος της αυτοκίνησης με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έχει κλείσει. Είτε αρέσει είτε όχι, τα αυτοκίνητα που λανσάρονται σήμερα είναι αυτόματα, είτε μιλάμε για ηλεκτρικά είτε για υβριδικά, είτε μιλάμε για αυτοκίνητα πόλης είτε επιδόσεων. Εσύ περιμένεις ακόμη το επόμενό σου αυτοκίνητο να είναι χειροκίνητο;
Δες τα λανσαρίσματα των τελευταίων 12 μηνών και δύσκολα θα βρεις ένα αυτοκίνητο που προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο. Φυσικά όταν μιλάμε για ηλεκτροκίνηση όπου δεν υπάρχει καν κιβώτιο ταχυτήτων, δεν τίθεται θέμα χειροκίνητου, ενώ με τα συστήματα υβριδικών κινητήρων, η χρήση χειροκίνητου είναι πρακτικά αδύνατη. Που σημαίνει πως τα χειροκίνητα εξαφανίζονται πρώτα και κυρίως γιατί εξαφανίζεται η αμιγώς συμβατική τεχνολογία, δηλαδή ένας μόνο θερμικός κινητήρας κάτω από το καπό. Ό,τι έχει μείνει στην αγορά σε χειροκίνητο είναι ακριβώς αυτό: ό,τι έχει μείνει. Είτε στην επόμενη γενιά του θα γίνει και αυτό αυτόματο, είτε δεν θα υπάρξει επόμενη γενιά, τελεία και παύλα.
Τα αυτόματα κιβώτια μπορούν να προσφέρουν πλέον καλύτερη κατανάλωση και ρύπους
Το αυτόματο κιβώτιο μέχρι πρότινος το συνδυάζαμε με παραχωρήσεις σε όλους τους τομείς για χάρη της «άνεσης» του οδηγού που δεν χρειάζεται να αλλάζει ταχύτητες. Όμως αυτή είναι λογική 20 ετών, αφού σήμερα τα αυτόματα είναι ανάγκη για τους κατασκευαστές, και όχι εξοπλισμός άνεσης για τον οδηγό. Αυτό γιατί όταν τις αλλαγές ταχύτητας τις κανονίζει το αυτοκίνητο, τότε μπορεί και ελέγχει ακριβώς την κατανάλωση και πιο σημαντικά τους ρύπους. Και αυτό έχει φυσικά άμεσο αντίκτυπο στο κόστος χρήσης, αλλά έχει και αντίκτυπο στην ποιότητα οδήγησης που προσφέρει το αυτοκίνητο. Αφού όταν ο κινητήρας ξέρει πως θα αλλάξει σχέση όταν πρέπει, δεν έχει λόγο να κάνει όσα έκανε πριν για να μην ρυπαίνει όταν ο οδηγός άλλαζε όποτε νόμιζε και απλά βύθιζε το γκάζι.
Και οι επιδόσεις είναι καλύτερες στα αυτόματα απ`ότι στα χειροκίνητα
Και εδώ είναι η ουσία. Πόσα χρόνια ξέραμε πως στην αλλαγή πρώτη-δευτέρα ή δευτέρα τρίτη το μοτέρ «πνιγόταν» για να μην ρυπάνει. Οι ρύποι σε αυτές τις αλλαγές ήταν οι χειρότεροι αφού ο θάλαμος μπορεί να γέμιζε με άκαυτο καύσιμο που περνούσε στην αλλαγή όλο στην εξαγωγή. Ένα αυτόματο ξέρει πότε θα γίνει η αλλαγή, ξέρει πως θα κάψει το μείγμα και θα καθαρίσει τον θάλαμο καύσης, έχει με δύο λόγια πλήρη έλεγχο όλης της διαδικασίας, που σημαίνει πως δεν χρειάζεται ούτε «πνίξιμο» στις αλλαγές, ούτε «φίμωμα» ψηλά. Πιο σημαντικά, ο πλήρης έλεγχος της αλλαγής σχέσης και του κινητήρα, δίνει την καλύτερη απόδοση, με τις στροφές στο πιο ωφέλιμο φάσμα. Δεν είναι τυχαίο πως τα αυτοκίνητα επιδόσεων είναι πλέον πιο γρήγορα στις αυτόματες εκδόσεις τους σε σχέση με τις χειροκίνητες.
Ούτε το κόστος ούτε η αξιοπιστία είναι πλέον λόγος να επιμένεις σε χειροκίνητο
Το σημαντικότερο όμως είναι πως με τα αυτόματα κιβώτια να είναι πλέον στάνταρ εξοπλισμός, και με την μαζικότητα της παραγωγής τους, και το κόστος είναι μειωμένο, αλλά και η αξιοπιστία σημαντικά καλύτερη. Καλύτερη, συχνά και από χειροκίνητα. Ακόμη περισσότερο όμως τα αυτόματα κιβώτια αντέχουν υψηλότερες ροπές και με τα υβριδικά αυτοκίνητα να παρέχουν υψηλότερες ροπές, εκτός από μονόδρομος, τα αυτόματα είναι και πολύ αξιόπιστα. Με δεδομένο ότι κάθε συμβιβασμός που μπορεί να έκανε κανείς πριν 20-30 χρόνια για να πάρει αυτόματο πλέον δεν υφίσταται, η άρνηση μέρους της αγοράς να τα αποδεχτεί έχει να κάνει μόνο με προσωπικές απόψεις. Κάποια ακόμη θεωρούν πως χάνεις τον απόλυτο έλεγχο, ακόμη και όταν μιλάμε για αυτόματα κιβώτια με πολύ καλή λειτουργία στη θέση «manual» που δίνει τον έλεγχο στον οδηγό και δεν αλλάζει ούτε στον κόφτη.
Οπότε τι μένει; Εσύ ακόμη περιμένεις να πάρεις χειροκίνητο αμάξι; Γιατί; Αν τα αυτόματα καίνε λιγότερο και «πάνε» καλύτερα, τι μένει; Μήπως ακόμη θεωρείς πως οι πραγματικοί οδηγοί πρέπει να έχουν χειροκίνητο; Τι λες;