
Ρεκόρ Guinness σε αυτοκίνητο με ρεζερβουάρ 66 λίτρων.
Κατανάλωση μόλις 2,6 λίτρα/100 χλμ.
Ποιος είναι ο πρωταθλητής οδηγός με το… «απαλό πόδι»;
Επόμενος στόχος τα 3.000 χιλιόμετρα
Ρεκόρ Guinness σε αυτοκίνητο με ρεζερβουάρ 66 λίτρων
Το diesel μπορεί να «σβήνει» στην Ευρώπη, αλλά η Skoda αποδεικνύει πως η τεχνολογία του παραμένει ασυναγώνιστη σε αποδοτικότητα. Ο πρωταθλητής ράλι Miko Marczyk, νικητής του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι 2025, κατάφερε να διανύσει 2.831 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό, πίσω από το τιμόνι ενός Skoda Superb 2.0 TDI.
Το ρεκόρ, που καταγράφηκε επίσημα από τα Guinness World Records, πραγματοποιήθηκε με ένα Superb (την δοκιμή του θα βρεις κάνοντας κλικ εδώ) απολύτως εργοστασιακό, εκτός από μερικές στοχευμένες βελτιώσεις για μείωση της κατανάλωσης: ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και ανάρτηση χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά (από την έκδοση Sportline). Ο Marczyk φούλαρε το ρεζερβουάρ των 66 λίτρων, και με μέση ταχύτητα 80 χλμ./ώρα, ακολούθησε μια διαδρομή από τη Λοτζ της Πολωνίας, μέσω Γερμανίας και Παρισιού, επιστρέφοντας από Ολλανδία και Βέλγιο.
Κατανάλωση μόλις 2,6 λίτρα/100 χλμ.
Η επίδοση εντυπωσιάζει: 2,61 λίτρα/100 χλμ., σχεδόν μισή από την επίσημη εργοστασιακή τιμή των 4,8 λίτρων. Σε ορισμένα τμήματα της διαδρομής, μάλιστα, όπως στη Γαλλία, με τη βοήθεια ούριου ανέμου, η κατανάλωση έπεσε στα 2,2 λίτρα/100 χλμ. Για μια απόσταση περίπου 200χλμ.! Ο συνδυασμός του 2λιτρου TDI των 150 ίππων, του αυτόματου DSG κιβωτίου, του Eco mode, των 16άρηδων τροχών και του σχετικά χαμηλού βάρους (1.590 κιλά) δημιούργησαν ένα εξαιρετικά αποδοτικό «πακέτο».

Η επίδοση εντυπωσιάζει: 2,61 λίτρα/100 χλμ., σχεδόν μισή από την επίσημη εργοστασιακή τιμή των 4,8 λίτρων.
Ποιος είναι ο πρωταθλητής οδηγός με το… «απαλό πόδι»;
Ο Marczyk, συνηθισμένος να πιέζει στα όρια το αγωνιστικό Fabia RS Rally2, αυτή τη φορά απέδειξε ότι η δεξιοτεχνία του μπορεί να μεταφραστεί και σε υπέρτατη οικονομία. Με τη βοήθεια υποστηρικτικού οχήματος που προπορευόταν, προσαρμόζοντας ρυθμό και διαδρομή, απέφυγε απότομα φρεναρίσματα και άσκοπες επιταχύνσεις.
Επόμενος στόχος τα 3.000 χιλιόμετρα
Παρά το παγκόσμιο ρεκόρ, ο Πολωνός οδηγός δεν σκοπεύει να σταματήσει εδώ. Δήλωσε ότι επιδιώκει να ξεπεράσει τα 3.000 χιλιόμετρα με ένα μόνο γέμισμα, θεωρώντας πως με premium diesel και πιο ήπιες καιρικές συνθήκες (η προηγούμενη προσπάθεια έγινε με θερμοκρασίες έως 1°C στη Γερμανία), το νέο ορόσημο είναι απόλυτα εφικτό.
Ωστόσο, το ρεκόρ αυτό έρχεται σε μια εποχή που το Group Volkswagen περιορίζει σταδιακά τα diesel μοντέλα του — ήδη έχουν εξαφανιστεί από τα Polo και Fabia, ενώ η Ε.Ε., δεν έχει άρει την πλήρη απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, παρά τις πιέσεις και τις προειδοποιήσεις για κατάρρευση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Μπορεί, λοιπόν, το diesel να οδεύει προς το τέλος του, αλλά το Skoda Superb TDI απέδειξε ότι, όταν πρόκειται για μεγάλες αποστάσεις, η οικονομία του παραμένει θρυλική.