Τα All Season ελαστικά φρενάρουν 2 μέτρα πιο μακριά!
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τα All Season ελαστικά φρενάρουν 2 μέτρα πιο μακριά!

12.238 Επισκέψεις στο άρθρο (16/12/2023)

- Το καλύτερο 4 εποχών φρενάρει όπως το χειρότερο θερινό ελαστικό
- Καλύτερο All Season Vs καλύτερο θερινό = 2 μέτρα διαφορά
- Με τα ελαστικά 4 εποχών δεν χρειάζεται να έχεις μαζί σου αλυσίδες
- Τα 4 εποχών είναι φτιαγμένα από διαφορετικό υλικό και έχουν συγκεκριμένη χάραξη

Πόσο διαφορετικά φρενάρει ένα All Season ελαστικό στο στεγνό;

Το AutoΤρίτη Test Center έχει παρουσιάσει συγκριτικές δοκιμές θερινών ελαστικών, κατηγορία που είναι η δημοφιλέστερη επιλογή στην χώρα μας. Βέβαια, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, βλέπει τα αγοραστικά της μερίδια να μειώνονται. Τα ελαστικά 4 εποχών πουλάνε περισσότερο, καθώς έχουν ορισμένα πλεονεκτήματα που αναζητά σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων οδηγών.
 
Επειδή, όμως, μιλάμε για μία κατηγορία που αρκετός κόσμος δεν γνωρίζει, καλό είναι να ξέρουμε πώς πρέπει να οδηγούμε όταν «φοράμε» ελαστικά 4 εποχών. Διότι σε χιόνι – πάγο, πηγαίνουμε προσεκτικά. Πόσο συνετοί είμαστε στην ζέστη; Αν μάθεις ότι ένα All Season ελαστικό φρενάρει 2 μέτρα πιο μακριά στο στεγνό, θα αλλάξεις τρόπο οδήγησης;
 

«Κοκκάλωμα» στα 27,4 μέτρα: Τόσο χρειάζονται το τελευταίο θερινό & το καλύτερο All Season

Στις δοκιμασίες που πραγματοποιούνται στις εγκαταστάσεις της Σχολής Ασφαλούς Οδήγησης Driving Academy το τελευταίο φρενάρισμα μεταξύ των υπόλοιπων θερινών ελαστικών. Το Ford Puma που έχουμε ως αυτοκίνητο αναφοράς ακινητοποιήθηκε μετά από 27,4 μέτρα μετά από ξαφνικό φρενάρισμα στα 80 χλμ./ώρα. Ίδια απόσταση καταγράψαμε και με το καλύτερο σε φρένα All Season ελαστικό που χρειάστηκε 27,32 μέτρα μέχρι την πλήρη ακινητοποίησή του. Μάλιστα, 80 στα 100 χλμ. η αύξηση είναι πολύ μεγαλύτερη από όσο περιμένεις.
 


Διαφορές All Season και Θερινών ελαστικών
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Διαφορές All Season και Θερινών ελαστικών

Στα 29 μέτρα το τελευταίο All Season, χειρότερα από θερινό στο βρεγμένο

Μέχρι στιγμής, το καλύτερο φρενάρισμα στο στεγνό ήταν στα 25 μέτρα, δηλαδή σχεδόν 2,5 μέτρα πιο μακριά από το κορυφαίο ελαστικό 4 εποχών. Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον προκύπτει από την σύγκριση με το τελευταίο All Season. Το σετ μετρήσεων έδειξε απόσταση ακινητοποίησης στα 29 μέτρα, δηλαδή 4 μέτρα πιο μακριά ή σε ίδια απόσταση με φρενάρισμα ενός θερινού στο βρεγμένο (Michelin  Primacy 4+ στα 29,1 μέτρα).
 

Γιατί χάνουν στο στεγνό τα All Season ελαστικά;

Πάμε να δούμε, τώρα, γιατί  τα ελαστικά 4 εποχών υστερούν σε σχέση με τα θερινά στο στεγνό οδόστρωμα. Γενικότερα, να έχετε κατά νου ότι πάνω από 35 Βαθμούς Κελσίου ένα ελαστικό 4 εποχών φθείρεται πιο εύκολα (σ.σ. κάθε μάρκα - κατασκευαστής ορίζει το βέλτιστο εύρος θερμοκρασίας του ελαστικού του). Αυτό που εμείς διαπιστώσαμε είναι ότι όσο ανέβαινε η θερμοκρασία οι επιδόσεις στα φρένα ήταν χειρότερες
 
Η διαφορετική συμπεριφορά ενός All Season ελαστικού στο στεγνό οφείλεται σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά τους (σύσταση υλικών, κατασκευή κ.λπ.). Πιο συγκεκριμένα:

  • εύκαμπτο καουτσούκ που προσαρμόζεται στις καιρικές συνθήκες
  • έχουν ασύμμετρη σχεδίαση και μέτριο βάθος πέλματος (πολύ ρηχό στα θερινά)
  • εξελιγμένη γεωμετρία αυλακώσεων με ανοιχτούς ώμους και έξτρα αυλακώσεις
  • μικροσκοπικά ανοίγματα και περισσότερες εγκοπές
Για να το πούμε απλά και κατανοητά. Τα ελαστικά 4 εποχών έχουν περισσότερα «κενά» σε σχέση με ένα θερινό ελαστικό. Έτσι διώχνουν το νερό και τη λάσπη και είναι αποτελεσματικά στην υδρολίσθηση. Από την άλλη πλευρά, όμως, χάνουν σε πρόσφυση στο στεγνό, για αυτό και χρειάζονται 2 μέτρα παραπάνω μέχρι να ακινητοποιηθούν πλήρως.
 

Hyundai
KIA