Για πρώτη φορά σε κινητήρα με λίγα κυβικά, η VW λανσάρει την τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων στα μηχανικά σύνολα TSI.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Για πρώτη φορά σε κινητήρα με λίγα κυβικά, η VW λανσάρει την τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων στα μηχανικά σύνολα TSI.

VW Golf 1,4 TSI ACT 140 PS

85.232 Επισκέψεις στο άρθρο (3/1/2014)

Ο νέος 1.400άρης τούρμπο κινητήρας των 140 ίππων που λειτουργεί και με 2 κυλίνδρους για οικονομία αλλά και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, συμπληρώνουν το παζλ που στέλνει το νέο VW Golf στην κορυφή της κατηγορίας.

Πέρασαν ήδη 7 χρόνια από τότε που η VW κατάφερε να «βγάλει» 170 ίππους από τον διπλά υπετροφοδοτούμενο 1,4 TSI κινητήρα. Σήμερα, αλλάζει ξανά τα δεδομένα. Για πρώτη φορά σε κινητήρα με λίγα κυβικά, η VW λανσάρει την τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων στα σύνολα TSI, κάτι που παλαιότερα είχε εφαρμοστεί από την Chrysler και τη Mercedes, αλλά σε μεγάλου κυβισμού μηχανικά σύνολα. Χωρίς το δεύτερο μηχανικό υπερσυμπιεστή, η απόδοση του νέου 1,4 TSI κινητήρα με τεχνολογία ACT (Active Cylinder Management) κυμαίνεται στους 140 ίππους. Αυτό που κάνει πιο ενδιαφέρουσα την υπόθεση είναι πως, η θεωρητική κατανάλωση πέφτει στα 4,7 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CΟ2 μόλις στα 109 γρ./χλμ.

Λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν
Εντάξει, είναι γνωστό ότι, σχεδιαστικά, το νέο Golf δε διαφοροποιείται από την προηγούμενη γενιά του και η έκδοση που δοκιμάζουμε δε μπορεί να αποτελεί εξαίρεση. Ωστόσο, διαθέτει κάποια στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει από τις 1,2 TSI εκδοχές. Το πιο χαρακτηριστικό είναι τα κόκκινα γράμματα S και Ι από το λογότυπο «TSI» στο πίσω δεξί μέρος του αυτοκινήτου. Επίσης, κάτω αριστερά η απόληξη της εξάτμισης είναι διπλή. Αυτές είναι ουσιαστικά, οι πινελιές των σχεδιαστών που κάνουν την hi-tech έκδοση του Golf να ξεχωρίζει.

Κινητήρας
Οι 140 ίπποι του και, κυρίως, τα 250 Nm ροπής χαρίζουν εξαιρετικές επιδόσεις στο Golf. Τα 0-100 έρχονται σε 8,5 δλ., ενώ συναρπαστικές είναι και οι ρεπρίζ εξασφαλίζοντας γρήγορα προσπεράσματα. Η λειτουργία του συνόλου είναι πολιτισμένη και ο οδηγός δεν καταλαβαίνει ποτέ την αλλαγή ανάμεσα στους δύο και τους 4 κυλίνδρους, ενώ η απόδοση της δύναμης είναι γραμμική χωρίς ξεσπάσματα. Αλλωστε η ροπή είναι μπόλικη και διαθέσιμη σε ένα μεγάλο ωφέλιμο εύρος στροφών. Πάντως, στην πράξη, μέση κατανάλωση 4,7 λτ./100 χλμ. δεν επιτυγχάνεις και με τις μετρήσεις μας, η κατανάλωση τριγύριζε από τα 5,8 – 6,5 λτ./100 χλμ.

Active Cylinder Management (ACT) – Πώς λειτουργεί; 
Το σύστημα ACT ενεργοποιείται σε ένα εύρος στροφών του κινητήρα μεταξύ 1.400 και 4.000 σ.α.λ. και με ροπή εξόδου μεταξύ 25 Nm και 100 Nm που καλύπτει το 70% όλων των οδηγικών καταστάσεων στον Ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης, σύμφωνα με τα στοιχεία της VW. Αν ο οδηγός πατήσει δυνατά το γκάζι, οι κύλινδροι 2 και 3 αρχίζουν να λειτουργούν ξανά, χωρίς η “αλλαγή” να γίνεται αντιληπτή. Η διαδικασία εκτελείται μέσα σε 13 - 36 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Θεωρητικά, το σύστημα μπορεί να βοηθήσει στην εξοικονόμηση 0,4 λτ./100 χλμ. καυσίμου, σε σχέση με έναν κινητήρα χωρίς αυτό.

Εσωτερικό
Το άριστα φινιρισμένο και υπερποιοτικό εσωτερικό, βασίζεται φυσικά σε αυτό τον απλών εκδόσεων του μοντέλου, αλλά είναι πλούσια εξοπλισμένο και διαθέτει, ειδικά για αυτή την έκδοση, στοιχεία που του προσδίδουν μια σπορ διάθεση. Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζουν η μεγαλύτερη οθόνη του συστήματος infotainment, η λειτουργία του trip computer με επιπλέον ενδείξεις για την λειτουργία του συστήματος ACT, το σπορ τιμόνι και τα ανατομικά καθίσματα. Η ευρυχωρία παραμένει φυσικά σε πολύ καλά επίπεδα, όπως σε όλες τις άλλες εκδόσεις.

Στο δρόμο
Μια ακόμη διαφορά του μοντέλου που δοκιμάσαμε και δε φαίνεται με γυμνό μάτι έχει να κάνει με την τοποθέτηση στην πίσω ανάρτηση άξονα πολλαπλών συνδέσμων, αντί του ημιάκαμπτου. Έτσι, το Golf, πέρα από το ακόμα καλύτερο κράτημα και τη θεαματική σταθερότητα του πίσω μέρους, ανέβηκε και σε επίπεδο άνεσης. Οι κακοτεχνίες εξαφανίζονται παρά τα ελαστικά χαμηλού προφίλ και η ανάρτηση δεν θορυβεί πουθενά.  Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο όριο, με full φορτίο, είναι προοδευτική και δεν τρομάζει τον οδηγό, καθώς ο κινητήρας βγάζει εξίσου προοδευτικά τη δύναμη του στο δρόμο. Παράλληλα, το ESP (που δεν απενεργοποιείται) μαζί με το ηλεκτρονικό μπλοκέ (XDS) «μαζεύουν» εύκολα το μπροστινό μέρος, όποτε πάει να φύγει μέσα στη στροφή. Το τιμόνι στέκεται πάντα στο ύψος των περιστάσεων, ενώ το μοντέλο που δοκιμάσαμε διέθετε και δυνατότητα επιλογής οδηγικού προφίλ για τιμόνι και κινητήρα (στην sport επιλογή, δεν υπάρχει δυνατότητα για λειτουργία με 2 κυλίνδρους), ενώ υπάρχει και λειτουργία Eco για περιφερειακά όπως ο κλιματισμός. 

Τιμή
Η τιμή της 5θυρης έκδοσης είναι 20.540 ευρώ (με απόσυρση). Η τιμή είναι φυσικά στο άνω άκρο της κατηγορίας, αλλά συνοδεύεται από ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Ο ολοκληρωμένος χαρακτήρας και η αξία του μοντέλου κάνει τη τιμή σε τελική ανάλυση να φαίνεται πιο λογική, από ό,τι αρχικά δείχνει.

200 διαθέσιμα στοιχεία για VOLKSWAGEN  GOLF
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

Με το σύστημα ACT απενεργοποιούνται οι κύλινδροι 2 και 3 ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, βοηθώντας στον περιορισμό της κατανάλωσης μέχρι και κατά 0,4 λτ./100 χλμ.

Με το σύστημα ACT απενεργοποιούνται οι κύλινδροι 2 και 3 ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, βοηθώντας στον περιορισμό της κατανάλωσης μέχρι και κατά 0,4 λτ./100 χλμ.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
OPEL