
Η ένδειξη M+S (Mud + Snow) και το αλπικό σύμβολο της χιονονιφάδας δείχνουν ότι ένα all season ελαστικό πηγαίνει στο χιόνι μέχρι 10 εκ., χωρίς να χρειάζεται αντιολισθητικές αλυσίδες.
Στη διάσταση 225/40 R18 αξιολογούμε επιδόσεις ασιατικών all season ελαστικών, που πάνε στο χιόνι χωρίς αλυσίδες, μέχρι 10 εκ..
Το Linglong Sport Master 4S έχει σχεδόν 5 μ. καλύτερο φρενάρισμα από το Hankook, συνδυαστικά σε στεγνό & βρεγμένο.
Κρατάει καλύτερα στο βρεγμένο το Kinergy 4S2, στο στεγνό κερδίζει το Sport Master 4S.
4 χρόνια νεότερη τεχνολογία & 30% λιγότερος θόρυβος κύλισης για το Linglong, σύμφωνα με όσα δηλώνουν οι εταιρείες.
130 ευρώ φθηνότερη μία 4άδα Linglong, βγάζει περισσότερα χιλιόμετρα το Hankook.
Σύγκριση all season ελαστικών 225/40 R18: Hankook Kinergy 4S2 Vs Linglong Sport Master 4S
Αν μένεις σε περιοχή όπου χιονίζει συχνά (π.χ. Βόρεια Ελλάδα) και δεν θέλεις να βάλεις χειμερινά ελαστικά, τα all season είναι μία επιλογή που μπορεί να σε «απαλλάξει» από τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων. Χάρη στην ασύμμετρη σχεδίαση στο πέλμα τους μπορούν να κινούνται με ασφάλεια και στο χιόνι, μέχρι 10 εκατοστά, έχοντας ταυτόχρονα και τις προδιαγραφές να κινηθούν υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και σε normal καιρικές συνθήκες.
Στις γραμμές που ακολουθούν συγκρίνουμε δύο all season ελαστικά στη διάσταση 225/40 R18 που βλέπουμε σε αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας (π.χ. Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 308, Toyota Corolla κ.ά.). Κοινός παρανομαστής και στα δύο η ασιατική μεν καταγωγή, αλλά και το γεγονός πως αμφότερες οι εταιρείες έχουν εργοστάσια κατασκευής και στην Ευρώπη. Από τη μία πλευρά έχουμε το Hankook Kinergy 4S2 (Ν. Κορέα), από την άλλη το Linglong Sport Master 4S (Κίνα). Η αξιολόγησή μας βασίζεται σε διεθνές test και αφορά τις επιδόσεις τους στο φρενάρισμα και το κράτημα, σε στεγνό και βρεγμένο, τη χιλιομετρική τους απόδοση αλλά φυσικά και το value for money (τιμή + εμπορική εγγύηση αντικατάστασης).
Το Linglong Sport Master 4S έχει σχεδόν 5 μ. καλύτερο φρενάρισμα από το Hankook, συνδυαστικά σε στεγνό & βρεγμένο
Ξεκινάμε με το φρενάρισμα, όπου καταγράφεται η απόσταση ακινητοποίησης στο 100-0 χλμ./ώρα. Στην συγκεκριμένη παράμετρο το Linglong Sport Master 4S έχει ξεκάθαρο προβάδισμα, ανεξαρτήτως οδοστρώματος. Συνδυαστικά σε στεγνό και βρεγμένο το μοντέλο της Linglong έχει σχεδόν 5 μ. καλύτερο φρενάρισμα, δηλαδή σημείωσε πολύ μικρότερη απόσταση πέδησης. Ειδικά στο στεγνό, το Linglong Sport Master 4S ξεχώρισε συνολικά στο διεθνές test καθώς με μέτρηση στα 38,2 μέτρα πέτυχε την 3η καλύτερη επίδοση ανάμεσα στα 30 λάστιχα που συμμετείχαν στη δοκιμή. Η αντίστοιχη επίδοση για το Hankook Kinergy 4S2 ήταν στα 41,3 μέτρα. Όσον αφορά το βρεγμένο, το αυτοκίνητο αναφοράς «κοκκάλωσε» στα 47,5 μέτρα με τα Linglong και στα 49,2 μέτρα με τα Hankook.
Κρατάει καλύτερα στο βρεγμένο το Kinergy 4S2, στο στεγνό κερδίζει το Sport Master 4S
Από έναν πόντο κερδίζει το κάθε μοντέλο στην παράμετρο του κρατήματος, η οποία αξιολογείται με τη μέση ταχύτητας κίνησης σε γύρο πίστας. Στο βρεγμένο, το Hankook ολοκλήρωσε τη δοκιμασία με επίδοση 72,4 χλμ./ώρα και το Linglong με 70,4 χλμ./ώρα. Εδώ να επισημάνουμε ότι και τα δύο μοντέλα έχουν δείκτη πρόσφυσης στο βρεγμένο Wet B, όπως ισχύει με την μεγάλη πλειονότητα των all season ελαστικών. Ως προς το στεγνό, το Sport Master 4S κατέγραψε μέση ταχύτητα κίνησης τα 100,9 χλμ./ώρα (Νο.3 στο test) και το Kinergy 4S2 100,3 χλμ./ώρα.
Στο διεθνές test του συνεργάτη μας (AutoBild) αυτοκίνητο αναφοράς ήταν ένα Volkswagen Golf GTI.
4 χρόνια νεότερη τεχνολογία & 30% λιγότερος θόρυβος κύλισης για το Linglong, σύμφωνα με όσα δηλώνουν οι εταιρείες
Κοιτάζοντας την ετικέτα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο ελαστικών υπάρχουν ενδιαφέροντα ευρήματα. Πρώτα από όλα, βλέπουμε σημαντική διαφορά στην τεχνολογία λανσαρίσματος, με το Hankook Kinergy 4S2 να κυκλοφορεί στις αγορές από το 2018 και το Linglong Sport Master 4S από το 2022 (σ.σ. μπορεί να το έχετε δει και ως Grip Master 4S, αλλά μιλάμε για το ίδιο ελαστικό). Η έτερη διαφορά εντοπίζεται στο θόρυβο κύλισης, σύμφωνα με όσα δηλώνουν οι εταιρείες. Το Linglong Sport Master 4S έχει 69 dB, 30% λιγότερο από όσα δηλώνει η Hankook (72 dB). Αξίζει να τονιστεί ότι στη μέτρηση θορύβου του test τα αποτελέσματα ήταν 73 και 73,3 dB, αντίστοιχα. Από εκεί και πέρα, αμφότερα έχουν δείκτη οικονομίας καυσίμου Fuel C και XL πλαϊνά με πιο ενισχυμένο καουτσούκ, που βοηθάνε να βγεις πιο άφορα σε μία off-road διαδρομή.
130 ευρώ φθηνότερη μία 4άδα Linglong, βγάζει περισσότερο το Hankook
Τέλος, έχουμε τομέα του value for money, που εκτός της τιμής και της εμπορικής εγγύησης αντικατάστασης, επηρεάζεται και από τη χιλιομετρική αντοχή. Σε αυτήν το Hankook Kinergy 4S2 έχει προβάδισμα, καθώς σύμφωνα με τους testers βγάζει 58.100 χλμ. και το Linglong Sport Master 4S 44.450 χλμ.. Κατά τα άλλα, κοινό πλεονέκτημα στα δύο all season ελαστικά είναι πως σε συγκεκριμένες περιπτώσεις προσφέρεται δωρεάν αντικατάσταση, ακόμη και αν υπάρχει δική σου ευθύνη (π.χ. κλατάρισμα σε πεζοδρόμιο). Στην περίπτωση των Hankook, η MΕΪΔΑΝΗΣ ΣΟΦΟΣ ΕΛΑΣΤΙΚΑ Α.Ε. και η ΕΛΑΣΤΙΚΟΕΜΠΟΡΙΚΗ Α.Ε. που είναι αντιπρόσωποι στην Ελλάδα είναι, προσφέρουν κάλυψη για 1 χρόνο ή 20.000 χλμ.. Η ΤΕΝΟΡΑ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΕ καλύπτει για 1 χρόνο ή 15.000 χλμ..Ως προς την τιμή αγοράς, το Linglong Sport Master 4S προβάλλει το low-budget προφίλ που χαρακτηρίζει το σύνολο των ελαστικών της γκάμας. Δίχως να υπολογίζεται η τοποθέτηση, μία 4άδα των Sport Master 4S κοστίζει γύρω στα 355 ευρώ, όταν το σετ των Hankook Kinergy 4S2 είναι περίπου 130 ευρώ ακριβότερο (490 ευρώ).
Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά & μετρήσεις σε Hankook Kinergy 4S2 Vs Linglong Sport Master 4S (225/40 R18)
Μάρκα/Μοντέλο | Hankook Kinergy 4S2 | Linglong Sport Master 4S | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Όχημα | Επιβατικό | Επιβατικό | ||||
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
|
All Season | All Season | ||||
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
|
225/40 R18 | 225/40 R18 | ||||
Εγγύηση αντικατάστασης | 1 χρόνο ή 20.000 χλμ. | 1 χρόνο ή 15.000 χλμ. | ||||
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση (σε ευρώ) | 123 | 89 | ||||
Οι τιμές των ελαστικών, αφορούν τις τιμές λιανικής (άνευ τοποθέτησης) και ενημερώνονται ΚΑΘΕ μήνα. | ||||||
Στοιχεία κατασκευαστή | ||||||
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
|
C | C | ||||
Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
|
B | B | ||||
Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (dB)
|
72 | 69 | ||||
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
|
92Y XL | 92W XL | ||||
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
|
2520 | 2520 | ||||
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
|
300 | 270 | ||||
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
|
2018 | 2022 | ||||
Επιδόσεις - Μετρήσεις διεθνούς Test | ||||||
Φρενάρισμα στο στεγνό, 100-0 χλμ./ώρα (μ.) | 41,3 Μέτρα | 38,2 Μέτρα | ||||
Φρενάρισμα στο βρεγμένο, 100-0 χλμ./ώρα (μ.) | 49,2 Μέτρα | 47,5 Μέτρα | ||||
Συνολική απόσταση φρεναρίσματος, σε στεγνό και βρεγμένο (μ.) | 90,5 Μέτρα | 85,7 Μέτρα | ||||
Μέση ωριαία ταχύτητα σε γύρο πίστας, στο στεγνό (χλμ./ώρα) | 100,3 Χλμ./Ώρα | 100,9 Χλμ./Ώρα | ||||
Μέση ωριαία ταχύτητα σε γύρο πίστας, στο βρεγμένο (χλμ./ώρα) | 72,4 Χλμ./Ώρα | 70,4 Χλμ./Ώρα | ||||
Χιλιομετρική αντοχή (χλμ.) | 58.100 Χλμ. | 44.450 Χλμ. |