Εσείς τι κάνετε όταν το κλατάρισμα δεν διορθώνετε με το κιτ επισκευής;
Τι κάνετε όταν σκίζεται το λάστιχο και το αυτοκίνητο δεν έχει ρεζέρβα;
48.577 Επισκέψεις στο άρθρο (30/10/2013)
Ωραίος ο έξτρα χώρος στο πόρτ μπαγκάζ, αλλά η ρεζέρβα καμιά φορά λείπει. Πολλά αυτοκίνητα όμως πλέον διατίθενται χωρίς ρεζέρβα ούτε καν σαν επιπλέον εξοπλισμός. Και το κιτ επισκευής «επισκευάζει» μόνο τρυπήματα από καρφιά. Όταν σκίζεται το λάστιχο όμως, τι κάνουμε;
Είναι λίγοι αυτοί που ακόμη και αν έχουν ρεζέρβα, αλλάζουν το λάστιχο μόνοι τους. Όλοι οι υπόλοιποι απλά καλούν την οδική βοήθεια και περιμένουν στο αυτοκίνητό τους.
Αλήθεια είναι πως το κιτ επισκευής κάνει θαύματα όταν λειτουργεί. Ούτε γρύλλους, ούτε φόρτωνε ξεφόρτωνε λάστιχα, ούτε «σταυρούς», ούτε μαυρίλα. Ψεκάστε-σκουπίστε-τελειώσατε. Ή περίπου. Αλλά είναι γρήγορο, ανώδυνο και αποτελεσματικό.
Όμως δουλεύει μόνο όταν το τρύπημα είναι μικρό. Ένα πρόβλημα στη βαλβίδα, ένα ξεζάντωμα από χτύπημα στο πεζοδρόμιο, ένα κλατάρισμα από προβληματικό ελαστικό ή ένα σκίσιμο στο πλαϊνό, και το κιτ επισκευής δεν κάνει τίποτα.
Αν δεν υπάρχει ρεζέρβα, δεν υπάρχει και τρόπος. Η οδική βοήθεια είναι η μόνη λύση. Το ερώτημα είναι: υπάρχει; Βλέπεις αυτόνομα η οδική βοήθεια κοστίζει το χρόνο όσο περίπου μία ρεζέρβα. Απλά δεν πιάνει το χώρο στο πορτ μπαγκάζ.
Αν την αγοράσεις όμως ως μέρος της ασφαλιστικής κάλυψης του αυτοκινήτου, το κόστος πέφτει στο μισό ή και παρακάτω. Και έτσι αρχίζει να γίνεται ενδιαφέρουσα η προοπτική αυτή. Έτσι γίνεται και στην υπόλοιπη Ευρώπη εξάλλου.
Η οδική βοήθεια έχει φυσικά το επιπλέον όφελος ότι καλύπτει και άλλες περιπτώσεις, όχι μόνο το κλατάρισμα. Η πεθαμένη μπαταρία είναι κλασσική περίπτωση βλάβης που σε αφήνει στα κρύα του λουτρού. Χώρια κάτι λουριά (ιμάντας), ή ακόμη και το ενδεχόμενο να ξεμείνεις από καύσιμο. Και υπάρχουν και ένα σωρό άλλα: κόλλησες στη λάσπη, άμμο, ή μπήκες στα νερά της βροχής και κόλλησε ο συμπλέκτης. Ακόμη και σε ένα μικρό ατύχημα που θα σε αφήσει ακινητοποιημένο, η οδική βοήθεια δίνει λύση.
Έχει όμως το κόστος της. Πολλοί εμπιστεύονται σε φίλους την παροχή οδικής βοήθειας. Και μπορεί να δουλέψει όταν είναι κοντά και διαθέσιμοι. Αλλοι πάλι το αφήνουν και φεύγουν με ταξί, αν και αυτό δεν είναι η καλύτερη λύση.
Εσείς όμως τι κάνετε όταν το κιτ επισκευής δεν μπορεί να σας βγάλει ασπροπρόσωπους; Έχετε οδική βοήθεια; Έχετε αγοράσει εξτρά ρεζέρβα; Αποφύγατε το μοντέλο που δεν την είχε ούτε ως εξτρά και πήρατε κάτι άλλο; Ή απλά καλείτε έναν φίλο για να βάλει ένα χεράκι;
Έχω ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων, ακριβώς ίδια με τους τροχούς του αυτοκινήτου. Μπορεί να είναι ελαστικό πρώτης τοποθέτησης, το εργοστασιακό, αλλά τη φουσκώνω κάθε φορά που μετράω τα λάστιχα, κι έτσι είναι σε καλή κατάσταση. Τις δυο φορές που έπαθα λάστιχο, άλλαξα τον τροχό και μετακινήθηκα με τον εφεδρικό, την πρώτη φορά ως το βουλακνιζατέρ και τη δεύτερη ως το σπίτι. Τόσο εύκολα κι απλά. Και στο επόμενο αμάξι, όταν με το καλό και αν, θα την προτιμήσω από το κιτ επισκευής.
Δεν θα επέλεγα αυτοκίνητο χωρίς ρεζέρβα έστω και ανάγκης.Τα κιτ επισκευής δεν κάνουν δουλειά σε όλες τις περιπτώσεις, σε αντίθετη περίπτωση με τη ρεζέρβα που σε βγάζει ασπροπρόσωπο μέχρι το βουλκανιζατέρ, ακόμα και μετά από αρκετές ημέρες.Πιστεύω ότι για τις λίγες φορές που θα χρειαστεί ,αξίζει τον κόπο
θα συμφωνησω με τον κυριο teo.αν και δεν μου εχει τυχει ποτε θα προτιμουσα αυτοκινητο με ρεζερβα και μαλιστα κανονικη.
Πάντα έχω ρεζέρβα στο αυτοκίνητο. Να ρωτήσω όμως και κάτι: Αν χρησιμοποιήσω το κιτ επισκευής (σε τρύπημα με καρφί φυσικά) το ελαστικό αχρηστεύεται ή μπορεί να επισκευαστεί και να χρησιμοποιηθεί κανονικά;
Οδική βοήθεια με την ασφάλεια αυτοκινήτου.... είναι 20 ευρώ παραπάνω (στη δική μου ασφάλεια) και έχω το κεφάλι μου ήσυχο!
Καλα..αν στην υπολοιπη Ευρώπη για ένα κλατάρισμα περιμένουν (και πληρώνουν) την οδική βοήθεια τσαντιζομαι που αυτοι οι άνθρωποι μας εχουν να υπακούμε στο μνημόνιο....ειναι δυνατον???...ενα λαστιχο να αλλάξουμε ειναι δύσκολο ή δεν ξέρουμε? έλεος....τοση αποβλάκωση? η ρεζέρβα ήταν ο βασικός λόγος που δεν επέλεξα υγραεριοκίνηση.....εχω κινηθει με τρύπημα από πρόκα στο λαστιχο για περίπου 30 χλμ απλά βαζοντας τη πλαστελίνη που κολάμε αφίσες....γιατι βαριόμουν να αλλάξω τη ρεζέρβα....αλλά την είχα μαζί μου.....αλλη φορά μου σκίστηκε το λαστιχο στο μαγουλο 2.30 το πρωι.....αλλάζεις σε 10 λεπτά και φεύγεις.....την άλλη φορά στράβωσε η ζάντα απο λακούβα....τα ίδια.....ρεζέρβα για καλο και για κακο.....αλλα built in όχι να τη κουβαλάς παραμάσκαλα...και αν βρεις και κονικής διαμέτρου....κοροίδο δεν γουστάρω να ειμαι κανενός....και δεν μας περισσεύουν για να μην θελουμε να γεμίσουμε λίγο μουντζούρα....τιμή σαπουνιού ή υγρων μαντιλιών vs οδικής βοήθειας ή ασφαλιστικής κάλυψης??????????
Το να έχεις ή όχι οδική βοήθεια είναι εντελώς υποκειμενικό. Εγώ την συμπεριλαμβάνω στην ασφάλειά μου και δεν στοιχίζει παραπάνω από 20 ευρώ τον χρόνο.Το να μην έχεις ρεζέρβα όμως, όπως και το να μην ξέρεις να αλλάζεις λάστιχο, είναι απαράδεκτο. Θα καταλήξεις για κάτι τόσο ασήμαντο όπως το τρύπημα ή το σκίσιμο του ελαστικού, να ακινητοποιηθείς και να ταλαιπωρηθείς. Το ότι υπάρχουν αμάξια που δεν έχουν ούτε καν την κόμπακτ ρεζέρβα, είναι τραγικό.
Ενα 4Χ4 χρειάζεται πλήρη ρεζέρβα, αλλά η καλύτερη θέση της είναι εξωτερικά, κάτω από το πάτωμα του πορτ μπαγκαζ (πρόβλημα όμως με τοποθέτηση LPG).
Αλλιώς, η ρεζέβα ανάγκης είναι ο καλύτερος συμβιβασμός, καθώς αντιμετωπίζεται οποιαδήποτε καταστροφή λάστιχου ή τροχού.
Πάντως ακόμα και με ρεζέρβα, ένα κιτ επισκευής δεν είναι υπερβολή, καθώς σε κάποιες περιπτώσεις είναι ευκολότερη η επι τόπου επισκευή παρά η αλλαγή τροχού (πχ φορτωμένο πορτ μπαγκάζ).
Τέλος, ένας φακός μετώπου είναι επίσης πολύ χρήσιμος.
Τα κιτ είναι απλά για ψυχολογικούς λόγους. Σαν τη ρεζέρβα δεν υπάρχει. Σε 10 λεπτά περίπου, την έχεις αλλάξει και το μόνο που πρέπει να προσέχεις είναι η διαφορετική οδική συμπεριφορά της, κάτι το οποίο δεν είναι και τόσο πρόβλημα, αν τηρείς το όριο των 80χλμ (συνήθως)/
ΑΝ ΚΑΙ ΕΧΩ ΡΕΖΕΡΒΑ,ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΤΟΤΕ ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣΕ.ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΕΧΩ.ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΚΟΛΙΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΜΕ
Φροντίζω το αυτοκίνητο μου, ώστε να βρίσκεται σε καλή κατάσταση γενικά, για να μην με αφήνει στο δρόμο. Όμως, επειδή μπορώ να κάνω κάθε επισκευή, που μπορεί να χρειαστεί, τουλάχιστον, ότι μπορώ να φτιάξω με τα λίγα μέσα που μπορεί να έχω μαζί μου, φροντίζω να έχω ένα καλό σετ εργαλείων, και μερικά ανταλλακτικά, όπως λάμπες, κολλάρα ψυγείου, διάφορα σωληνάκια, υγρό ψυγείου, λάδι κινητήρα, υγρά φρένων, ακόμα και ένα εφεδρικό πολλαπλασιαστή, καπάκι διανομέα (παλιό αυτοκίνητο) και διάφορα άλλα, για να μπορώ να αντιμετωπίσω κάποια μικρή βλάβη, αν μου τύχει. Επίσης μπορώ να οδηγήσω αυτοκίνητο με κολλημένο συμπλέκτη, δηλαδή μπορώ να αλλάζω ταχύτητες, χωρίς χρήση συμπλέκτη (το έχω κάνει κάποτε που μου έτυχε και μάλιστα μέσα στην πόλη, με κίνηση) συγχρονίζοντας τις στροφές του κινητήρα με εκείνες που απαιτεί η κάθε σχέση ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Τώρα όσο για τη ρεζέρβα, μιας και έχω παλιό αυτοκίνητο έχω ρεζέρβα, αλλά και πάλι μπορεί η ρεζέρβα να σκιστεί και αυτή, αν έχεις όχημα εκτός δρόμου και κινείσαι σε άσχημα εδάφη. Στην περίπτωση αυτή, προκειμένου να ακινητοποιηθώ σε κάποια δύσκολη περιοχή, αν σκάσει πίσω λάστιχο, θα κινηθώ με τη ζάντα, όσο μπορώ και αν καταστραφεί, θα αγοράσω μετά, νέα ζάντα με λάστιχο. Αν σκάσει μπροστινό, θα το βάλω πίσω και το πίσω μπροστά, για να έχω τιμόνι. Αν χρειαστώ βοήθεια, σε κάτι που δεν θα μπορέσω να αντιμετωπίσω μόνος μου, θα τη ζητήσω από κάποιο φίλο. Δεν έχω οδική βοήθεια, επειδή στο παρελθόν που είχα, δεν με βοήθησαν σε κάποιες περιπτώσεις και επομένως δεν τις θεωρώ αξιόπιστες. Μάλιστα αν διαβάσετε τις περιπτώσεις που σου παρέχουν βοήθεια, θα δείτε εξαιρέσεις, όπως μη ρυμούλκηση, αν βρίσκεστε σε υπόγειο γκαράζ, μη παροχή βοήθειας αν κολλήσετε σε χιόνι, ή αν βρεθείτε σε κάποια διαδρομή εκτός επίσημου οδικού δικτύου (συχνό φαινόμενο αν οδηγείτε όχημα εκτός δρόμου) και διάφορες άλλες εξαιρέσεις, που αν σου τύχουν, ουσιαστικά μένεις αβοήθητος.
Φροντίζω πάντα να έχω κανονική ρεζέρβα.Δεν εμπιστεύομαι τα όποια κιτ επισκευής, γιατί απλά δεν υπάρχουν.