ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Suzuki Swift: 10 εκατ. πωλήσεις – Γιατί δεν μετράνε τα μοντέλα των '90s;

1.024 Επισκέψεις στο άρθρο (9/9/2025)
Suzuki Swift: 10 εκατ. πωλήσεις – Γιατί δεν μετράνε τα μοντέλα των '90s;
3 Φωτογραφίες »

Το Suzuki Swift έσπασε τα 10 εκατ. πωλήσεις. Πώς τα πήγε στην Ελλάδα, γιατί δεν υπολογίζονται τα '90s και πόσο βγαίνει το σύνολο με τα «παλιά» μέσα.

autotriti team

Από το 2004 μέχρι σήμερα

Το Suzuki Swift έσπασε το φράγμα των 10 εκατομμυρίων πωλήσεων παγκοσμίως , επιβεβαιώνοντας τη θέση του ως ένα από τα πιο επιτυχημένα compact των τελευταίων δύο δεκαετιών. Από το λανσάρισμά του το 2004 μέχρι σήμερα, το Swift εξελίχθηκε σε παγκόσμιο «best seller» και σε ένα από τα πιο αγαπημένα μοντέλα της μάρκας και στην ελληνική αγορά.
Το Swift ξεκίνησε το 2004 στην Ιαπωνία, εγκαινιάζοντας μια νέα σχεδιαστική και τεχνολογική εποχή για τη Suzuki. Με έμφαση στη σπορ σχεδίαση, την οικονομία καυσίμου και την ευελιξία στην πόλη, κέρδισε γρήγορα βραβεία και αναγνώριση. Η επιτυχία του στηρίχθηκε και στο διεθνές αποτύπωμα παραγωγής: έχει κατασκευαστεί σε Ιαπωνία, Ουγγαρία, Ινδία, Κίνα, Πακιστάν και Γκάνα, ενώ πωλείται σε 170+ χώρες.

Η ελληνική αγορά

Στην Ελλάδα, το Swift υπήρξε για χρόνια το δημοφιλέστερο Suzuki. Ιδιαίτερα την περίοδο 2006–2012, οι ετήσιες ταξινομήσεις του σε χρονιές αιχμής ξεπέρασαν τις 3.500 μονάδες. Έγινε συνώνυμο της αξιόπιστης ιαπωνικής πρότασης στην κατηγορία Β, ανταγωνιζόμενο απευθείας Toyota Yaris, Opel Corsa και Seat Ibiza (Διάβασε εδώ συγκριτικό ανάμεσα στα 2 μοντέλα των 17.000€). Σήμερα διατηρεί σταθερή παρουσία, είναι το μονάδικό στην αγορά που προσφέρεται με τετρακίνηση, ενώ διατίθεται με υβριδικές εκδόσεις που το κρατούν ανταγωνιστικό σε μια κατηγορία που παραμένει δημοφιλής στους οδηγούς .


Το Swift ξεκίνησε το 2004 στην Ιαπωνία, εγκαινιάζοντας μια νέα σχεδιαστική και τεχνολογική εποχή για τη Suzuki.
3 Φωτογραφίες »

Το Swift ξεκίνησε το 2004 στην Ιαπωνία, εγκαινιάζοντας μια νέα σχεδιαστική και τεχνολογική εποχή για τη Suzuki.

Το 60% των Swift αφορά την Ινδία

Από τα 10 εκατομμύρια Swift που πωλήθηκαν παγκοσμίως, το 60% αφορά την Ινδία, όπου το μοντέλο έχει καθιερωθεί ως σημείο αναφοράς στα compact. Η Ευρώπη  αντιστοιχεί στο 14%, η Ιαπωνία στο 8%, ενώ το υπόλοιπο 18% αφορά άλλες αγορές.

Γιατί δεν «μετράνε» τα Swift των ’90s και πόσες είναι οι πωλήσεις με αυτά μέσα

Τα «Swift» της δεκαετίας του ’90 δεν αποτελούσαν ένα ενιαίο παγκόσμιο μοντέλο. Στην πλειονότητά τους ήταν η σειρά Suzuki Cultus (2ης/3ης γενιάς) που, ανάλογα με την αγορά, πωλούνταν ως Swift, Geo Metro, Chevrolet Sprint ή Pontiac Firefly μέσω συμπαραγωγών (GM/Maruti). Με διαφορετικές πλατφόρμες, προδιαγραφές και μη ενοποιημένη καταγραφή πωλήσεων, δεν υπάρχει κοινή, συγκρίσιμη βάση δεδομένων. Η επίσημη καταμέτρηση της Suzuki ξεκινά τον Νοέμβριο του 2004, όταν παρουσιάζεται το νέο Swift ως «παγκόσμιο στρατηγικό» μοντέλο με ενιαία ονοματοδοσία και εμπορική ταυτότητα. Γι’ αυτό τα προγενέστερα Cultus/«Swift» δεν προστίθενται στο σημερινό άθροισμα.
Αν παρ’ όλα αυτά συνυπολογίσουμε και την προ-2004 γενιά (Cultus/Geo Metro/Firefly κ.λπ.), το ελάχιστο ασφαλές σύνολο διαμορφώνεται περίπου στα 11,9 εκατομμύρια οχήματα (10.000.000 από το «νέο» Swift 2004–2025 + 1.914.486 προ-2004 μονάδες).
Το πρόσθετο +1.914.486 προκύπτει συντηρητικά από επιβεβαιωμένες παραγωγές/ταξινομήσεις: CAMI (Geo Metro/Firefly/Swift) 836.567, Ουγγαρία (Cultus-based Swift έως 3/2003) 465.000, Ιαπωνία (εγχώριες ταξινομήσεις Cultus έως 1999) 272.071, Κολομβία (Chevrolet Sprint) 70.848, Πακιστάν (Cultus) ~270.000. Επειδή λείπουν τμήματα δεδομένων (π.χ. Κίνα, εξαγωγές Ιαπωνίας προ ’92 κ.ά.), το πραγματικό σύνολο ξεπερνά τα 12 εκατ.

Συνέχεια του άρθρου >>>