
Τα μοντέλα του 1995 κλείνουν φέτος 30 χρόνια, ηλικία που αρκεί για να γίνει ένα αυτοκίνητο κλασικό.
Alfa Romeo και Fiat έχουν την τιμητική τους με σειρά μοντέλων που μπορούν να λέγονται κλασικά.
Μετά τις παλιότερες Mercedes E-Class (W123 και W124) φέτος και η στρογγυλοφάναρη W210 γίνεται κλασική, αλλά και η BMW Z3.
Σπορ, κουπέ και roadster από το 1989 μέχρι και το 1996 θα έχουν την τιμητική τους (πχ. Honda CRX, Mazda MX-5 κλπ).
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Τα μοντέλα του 1995 κλείνουν φέτος 30 χρόνια, ηλικία που αρκεί για να γίνει ένα αυτοκίνητο κλασικό.
Μπορεί στην Ελλάδα που ο στόλος μας «σπρώχνει» για τα 20 χρόνια, ένα αμάξι τριανταετίας να μην ακούγεται καν παλιό. Τα 30 χρόνια όμως είναι διεθνώς η ηλικία για να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο τον τίτλο του «κλασικού». Αρκεί να το αξίζει φυσικά. Φέτος, ποια μοντέλα θα γίνουν κλασικά;
Αν το 1995 ακούγεται μια τυχαία χρονιά, δεν είναι. Αυτό γιατί τα μοντέλα που λανσαρίστηκαν μέσα στο `95 μπορούν πλέον να λέγονται κλασικά, άσχετα με τα τερτίπια της κάθε νομοθεσίας που αλλάζει την ηλικία για να «κονομήσει» το δημόσιο πέντε δεκάρες. Η ουσία είναι πως τα πρώτα πέντε χρόνια της δεκαετίας του `90 είδαμε μερικά διαμάντια να λανσάρονται. Και μέσα στην ατυχία της Ελλάδας να έχει τον πιο αρχαίο στόλο της Ευρώπης, έχουμε την τύχη» να βλέπουμε στο δρόμο αυτοκίνητα που αξίζουν, όταν σε άλλες χώρες έχουν γίνει ήδη καπάκια για κατσαρόλες.
Alfa Romeo και Fiat έχουν την τιμητική τους με σειρά μοντέλων που μπορούν να λέγονται κλασικά
Μια ματιά μόνο στους «συνήθεις υπόπτους» της κλασικής αυτοκίνησης, και το 1995 ήταν αρκετά δραστήριο. Για την Alfa Romeo ολόκληρη η γκάμα της, 145, 146, GTV και Spider δεν θέλουν και πολλές συστάσεις. Φυσικά οι δύο τελευταίας αμέσως αναγνωρίζονται ως κλασικές, όμως τόσο η 146 και κυρίως η 145 σίγουρα θα βρουν τη θέση που τους αξίζει στο πάνθεον, ως κλασικά αυτοκίνητα. Λόγω σχεδίασης, χαρακτήρα, μηχανολογίας και φυσικά της ιστορίας που άφησαν, ακόμη και αυτές που κόστισαν σε συνεργεία. Για τη Fiat, το 1995 ήταν η χρονιά της Barchetta ενώ τα Fiat Coupe, και Punto GT σίγουρα κλασικά, λανσαρίστηκαν ένα χρόνο πριν, άρα ετών 31 σήμερα.
Μετά τις παλιότερες Mercedes E-Class (W123 και W124) φέτος και η στρογγυλοφάναρη W210 γίνεται κλασική
Για την Mercedes, με κάθε Σειρά Ε που φτάνει τα 30 χρόνια ανοίγει ένας νέος κύκλος κλασικού αυτοκινήτου, και αυτή τη φορά μιλάμε για την W210, την πρώτη στρογγυλοφάναρη Ε-Class, ενώ σε δύο χρόνια, κλασική θα είναι και η πρώτη CLK, που ακόμη βλέπουμε αρκετές στο δρόμο. Του χρόνου θα καλωσορίσουμε και την SLK που θα κλείνει 30 χρόνια, όμως φέτος πρώτα έρχεται η Z3, μαζί με την 5άρα E39, για πολλούς το καλύτερο αυτοκίνητο που έβγαλε ποτέ η BMW, που τριανταρίζουν και αξίζουν να θεωρούνται κλασικά μοντέλα.
Σπορ, κουπέ και roadster από το 1989 μέχρι και το 1996 θα έχουν την τιμητική τους (πχ. Honda CRX, Mazda MX-5 κλπ)
Η πρώτη πενταετία του 1990 μας έδωσε σπορ, κουπε και roadster που σήμερα δε βλέπουμε ούτε σε είκοσι χρόνια. Έτσι με το 1995 να μας πιάνει τα 30, έχουμε μοντέλα να διαλέξουμε για κλασικό. Η πρώτη Ζ3, η Alfa Spider, το Fiat Barchetta, το MGF, και η Lotus Elise. Λίγο πιο πριν, είχαμε ήδη το Mazda MX-5, το Τoyota MR2 (SW20), αλλά και (τα μη roadster) Honda CRX, VW Corrado και Alfa GTV, ακόμη τα Mazda MX-3 και MX-6. Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε τα πιο… θρυλικά μοντέλα όπως το Nissan 200SX (S13) και την Toyota Supra, ή τα Honda NSX και Ferrari 355. Μια λίστα που αν ξεπεράσει κανείς τα 30+ χρόνια ακόμη ονειρεύεται. Και τώρα αυτά τα αυτοκίνητα είναι πάλι στο επίκεντρο.
Εσύ ποιο μοντέλο από αυτά που γίνονται φέτος κλασικά θα ήθελες να έχεις; Ή μήπως το είχες και το έδωσες; Και τελικά ποιο κλασικό από το 1995 και πίσω θες;