ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το Toyota RAV4 έβγαινε ηλεκτρικό πριν 28 χρόνια - Το ήξερες;

 Σχολιάστε 
1.032 Επισκέψεις στο άρθρο (9/7/2025)
Το Toyota RAV4 έβγαινε ηλεκτρικό πριν 28 χρόνια - Το ήξερες;
2 Φωτογραφίες »

Κατασκευάστηκαν δύο γενιές ηλεκτρικών RAV4 που έγιναν διαθέσιμες στις ΗΠΑ.
Είχαν αυτονομία γύρω στα 150 χλμ. και ισχύ από 67 έως 154 ίππους.
Το δεύτερης γενιάς ηλεκτρικό RAV4 φτιάχτηκε σε συνεργασία με την Tesla.

autotriti team

Κατασκευάστηκαν δύο γενιές ηλεκτρικών RAV4 που έγιναν διαθέσιμες στις ΗΠΑ

Το RAV4 θεωρείται ως ο ιδρυτής της κατηγορίας των SUV και ξεκίνησε την πορεία του ως βενζινοκίνητο πριν κάνει το άλμα προς τον υβριδισμό είτε με full hybrid είτε με Plug-in κινητήρια σύνολα. Ωστόσο, υπήρξε μια εποχή που το Toyota RAV4 ήταν ένα αυτοκίνητο με μηδενικές εκπομπές ρύπων, πολύ πριν γίνουν μόδα τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το πρώτο ηλεκτρικό Toyota ήρθε το 1997

Το πρώτο ηλεκτρικό RAV4 ήρθε το 1997 και ήταν μια δημιουργία που αφορούσε αποκλειστικά τις ΗΠΑ και συγκεκριμένα την Καλιφόρνια. Ο λόγος που η Toyota προσέφερε ένα ηλεκτρικό RAV4 ήταν οι κανονισμοί που τέθηκαν τότε σε ισχύ από το τμήμα της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος της Καλιφόρνιας, ώστε να μειωθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση της Πολιτείας. Σύμφωνα με αυτούς, ορισμένοι κατασκευαστές έπρεπε να έχουν ένα συγκεκριμένο ποσοστό της παραγωγής τους αφιερωμένο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στα χαρτιά, υποτίθεται ότι θα έπρεπε να αντιπροσωπεύουν το 2% της συνολικής παραγωγής μέχρι το 1998, το 5% μέχρι το 2001 και το 10% μέχρι το 2003. Υπό αυτές τις συνθήκες, η Toyota λάνσαρε το RAV4 EV, αν και υπό πολύ συγκεκριμένους όρους: δεν μπορούσε να αγοραστεί- μπορούσε να αποκτηθεί μόνο μέσω leasing Αυτό σήμαινε ότι μέχρι τη λήξη της παραγωγής το 2003, είχαν παραχθεί λιγότερες από 1.500 μονάδες.

Οι τεχνικές προδιαγραφές του ήταν μέτριες σε σύγκριση με τα σημερινά ηλεκτρικά, αλλά ήταν μπροστά από την εποχή του. Είχε ηλεκτρομοτέρ 67 ίππων και μέγιστη ροπή 190 Nm και χρησιμοποιούσε μπαταρία νικελίου-μεταλλικού υδριδίου χωρητικότητας 27 kWh που είχε αυτονομία περίπου 150 χλμ. και χρειαζόταν περίπου 5 ώρες για να φορτίσει στο 100%.

Το δεύτερης γενιάς ηλεκτρικό RAV4 φτιάχτηκε σε συνεργασία με την Tesla.

Έπρεπε να περάσει μια δεκαετία για να δούμε την επιστροφή του ηλεκτρικού RAV4 στη νέα του γενιά, η οποία, αυτή τη φορά, αναπτύχθηκε από την Toyota με δική της πρωτοβουλία και, περιέργως, δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Tesla (μόλις είχε αρχίσει να γίνεται γνωστή) η οποία σχεδίασε τόσο τον κινητήρα όσο και την μπαταρία του. Αν και βασίστηκε στο συμβατικό μοντέλο, δέχθηκε εξωτερικές τροποποιήσεις που δεν ήταν μόνο αισθητικές, αλλά το βοήθησαν να επιτύχει συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης 0,30 Cd, ο οποίος ήταν ο χαμηλότερος μεταξύ όλων των SUV στον κόσμο εκείνη την εποχή. Επιπλέον, το ηλεκτρικό κινητήριο σύνολό του ήταν σε άλλο επίπεδο: είχε ισχύ 154 ίππων (115 kW) και διέθετε δύο mode οδήγησης: Sport και Normal, ενώ η μπαταρία του ήταν επίσης μεγαλύτερη (41,8 kWh), δίνοντάς του αυτονομία περίπου 160 χιλιομέτρων.

Και αυτή την φορά ήταν αποκλειστικά διαθέσιμο στις Ηνωμένες Πολιτείες και συγκεκριμένα στην Καλιφόρνια. Η αρχική του τιμή ήταν 49.800 δολάρια και η παραγωγή του αναμενόταν να είναι περίπου 2.600 μονάδες σε διάστημα τριών ετών.

ford
ford
4green