
Η Toyota ήταν η πρώτη εταιρεία που επένδυσε στα υβριδικά.
Το Prius πρώτης γενιάς ήταν το πρώτο υβριδικό ευρείας παραγωγής.
Πάνω στη δεύτερη γενιά του Prius χτίστηκε το πλάνο της υβριδικής υπεροχής της Toyota.
Και σε Plug-in Hybrid έκδοση η 3η του γενιά.
Το Prius 4ης γενιάς είναι το πιο αποδοτικό υβριδικό της αγοράς.
autotriti team
Η Toyota ήταν η πρώτη εταιρεία που επένδυσε στα υβριδικά
Το Prius είναι αναντίρρητα ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα της αγοράς και στα σχεδόν 30 χρόνια πορείας του έχει σοβαρή επίδραση στον τρόπο που επιλέγει αυτοκίνητο ο καταναλωτής αλλά και στην τεχνολογία που θα χρησιμοποιήσει ο κατασκευαστής.
Η επιτακτική (σήμερα) ανάγκη για μείωση των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων, ήταν άγνωστη έως και αδιάφορη έννοια το μακρινό 1993. Τότε ήταν που η Toyota αποφάσισε να ασχοληθεί με τα υβριδικά και στόχος της ήταν να βελτιώσει την θερμοδυναμική απόδοση των κινητήρων της, ώστε με την ίδια ποσότητα καυσίμου να μπορούν να παράγουν περισσότερο έργο. Ο Takeshi Uciyamada και η ομάδα του εμπνεύστηκαν την υβριδική τεχνολογία της Toyota φτιάχνοντας το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο, το Project G1, το οποίο ένα χρόνο αργότερα και μετά τις απαραίτητες επεμβάσεις, μετονομάστηκε σε G21 και παρουσιάστηκε στην έκθεση του Τόκιο. Με έναν ηλεκτροκινητήρα και πυκνωτή αντί για μπαταρία αλλά και κιβώτιο CVT, το Concept G21 ήταν το πρώτο κεφάλαιο μιας νέας εποχής που ξεκινούσε τόσο για την ίδια την Toyota, όσο και για ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία.
Το Prius πρώτης γενιάς ήταν το πρώτο υβριδικό ευρείας παραγωγής
Δύο χρόνια μετά, το 1997 και πάλι στο Σαλόνι του Tόκιο, η Toyota παρουσίασε το πρώτο της υβριδικό μοντέλο ευρείας παραγωγής με το όνομα Prius ή «προηγμένο» στα λατινικά. Το Prius ήταν όντως, πολύ μπροστά από την εποχή του. Χρησιμοποιούσε βενζινοκινητήρα VVT-i 1,5 λτ. 72 ίππων, ηλεκτροκινητήρα σε ρόλο γεννήτριας (45 ίππων) και CVT αυτόματο κιβώτιο και μας συστήθηκε ως το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο της αγοράς. Με το εντυπωσιακό -τότε- αεροδυναμικό συντελεστή (Cd:0,29) και σύστημα που μετέτρεπε την κινητική ενέργεια από την πέδηση σε ηλεκτρική και αποθήκευσή της στην μπαταρία, το Prius περιόρισε στο μισό την κατανάλωση αλλά και τις εκπομπές ρύπων CO2, συγκριτικά με συμβατικά αυτοκίνητα της ίδιας απόδοσης.

Το πρώτο Prius παρουσιάστηκε το 1997 και έκανε «θόρυβο» με την υβριδική του τεχνολογία…
Πάνω στη δεύτερη γενιά του Prius χτίστηκε το πλάνο της υβριδικής υπεροχής της Toyota
Αν και η πρώτη γενιά του ήταν αυτή που έβαλε το νερό στο αυλάκι, η 2η ήταν αυτή που έκανε τη διαφορά και επειδή πουλήθηκε από την αρχή σε πολλές χώρες, είναι μέχρι και σήμερα από τις πιο επιτυχημένες με παραπάνω από 1,2 εκ, πωλήσεις. Το νέο και πολύ πιο κομψό Prius 2η γενιάς βελτίωσε ακόμα περισσότερο τον συντελεστή οπισθέλκουσας στα 0,26 αλλά έφερε και τη δεύτερη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας της Toyota στο προσκήνιο. Το Toyota Hybrid System II εξασφάλισε κατά 15% μεγαλύτερη απόδοση και κατά 50% περισσότερη ισχύ από τον ηλεκτροκινητήρα, προς όφελος των επιδόσεων και της αποδοτικότητας του συνόλου, ενώ μια νέα μπαταρία επέτρεψε στο Prius να μπορεί να χρησιμοποιήσει την ενέργειά της για να κινηθεί για λίγο ως ηλεκτρικό στην πόλη. Συνολικά το σύστημα κίνησης είχε 530 διπλώματα ευρεσιτεχνίας σε μηχανολογικό επίπεδο, και είναι αυτό στο οποίο στηρίχθηκε περισσότερο και η μετέπειτα εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας της Toyota.