Expert’s Tips

42.321 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/6/2015

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ από τον κ. Σγουμπόπουλο, της ΠΕΑΚ ΕΠΕ

 Προσοχή στην ποσότητα αλλά και στην ποιότητα του λαδιού δεδομένου ότι σε πολλές τουρμπίνες πέρα της λίπανσης χρησιμοποιείται και ως μέσο ψύξης
Αυστηρή τήρηση των περιοδικών συντηρήσεων -service του κινητήρα σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή
Προσοχή στην ποιότητα του φίλτρου λαδιού και του φίλτρου αέρα .
Συχνός έλεγχος και καθαρισμός του φίλτρου αέρα
Με την αύξηση της ηλικίας του κινητήρα και πολλές φόρες λογω σκληρής χρήσης του απαιτείται έλεγχος σε συντομότερα χρονικά διαστήματα γιατί αυξάνεται η πιθανότητα εισόδου κάποιου σωματιδίου μέσω του λαδιού κλπ
Πολύ σημαντική είναι και η επιλογή της σωστής μονάδας επισκευής τουρμπίνων. Πρέπει να διαθέτει έμπειρο προσωπικό με ολοκληρωμένη γνώση της λειτουργιάς του κινητήρα και φυσικά τα κατάλληλα μηχανήματα ζυγοστάθμισης και σύγχρονες συσκευές διάγνωσης. 

Τι γενικό έλεγχο μπορεί να κάνει μόνος του ο οδηγός; 
Τι μας προτείνει ο κ. Κάππας Λέων, της Bosch diesel center στα Ιωάννινα
«Πρέπει πάντα να προσέχουμε το αυτοκίνητο, να το ελέγχουμε από διαρροές λαδιών, ασυνήθιστους θορύβους (λόγο διαφυγής που μπορεί να παρατηρηθούν από διαρροή καυσαερίων ή πίεσης του αέρα που παράγει η τουρμπίνα. Επίσης πρέπει να ελέγχονται τα κολάρα που υπάρχουν πάντοτε ενδιάμεσα από την τουρμπίνα, το ψυγείο αέρα (intercooler) και την πολλαπλή εισαγωγής. 
Πρέπει πάντα να αλλάζονται τα λάδια το φίλτρο λαδιού και αέρος, να ελέγχεται η στάθμη λαδιού τακτικά. Απαραίτητα πρέπει να χρησιμοποιείται λαδί που να προβλέπεται από τον κατασκευαστή του αυτοκίνητου».
«Εάν το αυτοκίνητο παρουσιάσει πρόβλημα με το τούρμπο τότε πρέπει να ελέγχθει για τυχόν «τζόγο» στον άξονα, να βεβαιωθούμε εάν έχει περάσει ξένο σώμα από το σύστημα εισαγωγής και έχει χτυπήσει την φτερωτή, να ελεγχθεί ο σαλίγκαρος για τυχόν ρωγμές στο εσωτερικό του.
Η τουρμπίνα πρέπει να λυθεί να ελεγχθεί ο άξονας για φθορές στο καλάμι του (στην περιοχή λίπανσης), για αλλαγή χρώματος από υπερθέρμανση και τυχόν αυλακώσεις. Το ίδιο πρέπει να γίνει και στο σώμα της τουρμπίνας στο μέρος που εδράζουν τα κουζινέτα. Στην συνεχεία αφού καθαριστεί με αμμοβολή και πλυθούν όλα τα εξαρτήματα της σχολαστικά, πρέπει να μονταριστεί ο άξονας με την φτερωτή και  τα παρελκόμενα εξαρτήματα και να ζυγοσταθμιστεί σε ειδικό μηχάνημα. Αφού πετύχουμε την τέλεια ζυγοστάθμιση προχωράμε στο μοντάρισμα της τουρμπίνας. Στους νέους τύπους τούρμπο γίνεται και δεύτερη ζυγοστάθμιση με μηχάνημα τύπου VSR. Σε αυτή την ζυγοστάθμιση το κεντρικό σώμα (Cardridge) ελέγχεται σε υψηλές στροφές.
Πάντα πρέπει να χρησιμοποιούμε τα γνήσια ανταλλακτικά και όλες οι εργασίες να γίνονται από εξειδικευμένο τεχνικό».