Όλοι οι τύποι αύξησης της ιπποδύναμης έχουν τα πλεονεκτήματά τους, αλλά συνολικά, ιδιαίτερα στον χώρο της βελτίωσης, το τούρμπο είναι ο βασιλιάς.

Οι τουρμπίνες αποτελούνται από τα δύο σαλιγκάρια (εισαγωγής και εξαγωγής αέρα), το κεντρικό σώμα (Cardridge) που περιλαμβάνει τον άξονα την φτερωτή και άλλα εξαρτήματα.

Turbo

42.322 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/6/2015

Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που το τούρμπο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην αυτοκίνηση. Έκτοτε και μέσα σε αυτά τα χρόνια έχει εξελιχθεί τρομερά, όπου ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα έρχονται υπερτροφοδοτούμενα από το εργοστάσιο.

 
Τι είναι το τούρμπο;
Οι τουρμπίνες ή στροβιλοσυμπιεστές, είναι συσκευές υπερτροφοδότησης αέρα, οι οποίες τοποθετήθηκαν στους κινητήρες για να αυξήσουν την απόδοσή τους. Η τουρμπίνα παίρνει κίνηση από τα καυσαέρια του κινητήρα, αυξάνοντας έτσι την μάζα αέρα στο χώρο καύσης, επιταχύνοντας τους χρόνους λειτουργίας του κινητήρα.
Έτσι μια τουρμπίνα (ανάλογα τον τύπο της βέβαια) περιστρέφεται σε μεγάλο αριθμό στροφών που μπορεί να φτάσουν τις 250.000 σ.α.λ.!
Οι τουρμπίνες αποτελούνται από τα δύο σαλιγκάρια ( εισαγωγής και εξαγωγής), το κεντρικό σώμα (Cartridge) που περιλαμβάνει τον άξονα την φτερωτή και τα εξαρτήματα μονταρίσματος και φυσικά την βαλβίδα ρύθμισης πίεσης( αν περιλαμβάνεται στον συγκεκριμένο τύπο τουρμπίνας).
Μια τουρμπίνα καταφέρνει να συμπιέζει τον αέρα χρησιμοποιώντας μια φτερωτή συμπίεσης αέρα, η οποία παίρνει κίνηση από την ροή καυσαερίων που περιστρέφει μια δεύτερη φτερωτή, που είναι συνδεδεμένη με τον συμπιεστή μέσω ενός σταθερού άξονα.
Ακούγεται απλό, και θεωρητικά είναι. Το να κάνεις όμως ένα τούρμπο να λειτουργεί αποτελεσματικά, πρέπει να ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά του κινητήρα και με την χρήση που γίνεται. 

Γιατί τούρμπο;
Όλοι οι τύποι αύξησης της ιπποδύναμης έχουν τα πλεονεκτήματά τους, αλλά συνολικά, ιδιαίτερα στον χώρο της βελτίωσης, το τούρμπο είναι ο βασιλιάς.
Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες έχουν, σε σχέση με τα τούρμπο, πλεονεκτήματα λόγω της απλούστερης λειτουργίας τους και της καλής απόκρισης. Ωστόσο είναι πιο δύσκολο να τους βελτιώσεις σε ισχύ και ροπή σε σύγκριση με τους κινητήρες με τούρμπο.
Οι κινητήρες με μηχανικό συμπιεστή (κομπρέσσορα) έχουν παρόμοια απόκριση με τα ατμοσφαιρικά και καλή απόδοση ιδιαίτερα στο χαμηλό φάσμα στροφών. Όμως παράγουν λιγότερη δύναμη συνολικά από εκείνα με συμπιεστή εξάτμισης, ενώ είναι και από πλευράς βελτίωσης είναι δυσκολότερα στην τοποθέτηση και την τροποποίηση.
Συνολικά λοιπόν, παρότι υστερούν σε απόκριση σε σχέση με τις άλλες επιλογές, τα τούρμπο προσφέρουν τεράστια κέρδη σε απόδοση με συγκριτική ευκολία, αξιοπιστία και χαμηλότερο κόστος.