|
|
1. Ποιά τα βήματα της επισκευής μιας τουρμπίνας;
Η βασική παροχή ενός επισκευαστή τουρμπινών είναι η διάγνωση και η αιτία της δυσλειτουργίας του τούρμπο έτσι ώστε να αποφευχθεί τυχόν νέα ζημιά. Η διαδικασία είναι κατ αρχάς το λύσιμο και ο καθαρισμός όλων των μερών του τούρμπο με αμμοβολή και χημικά καθαριστικά. Αφού καθαριστούν όλα τα ανταλλακτικά υπολογίζεται η βλάβη και βγαίνει το κόστος επισκευής. Αλλάζονται τα ανάλογα ανταλλακτικά της ζημιάς και προχωράμε στην ζυγοστάθμιση του τούρμπο.
Για την ζυγοστάθμιση χρησιμοποιείται αποκλειστικά πλέον μηχάνημα ζυγοστάθμισης VSR. Πρόκειται για μηχανήματα τα οποία έχουν τη δυνατότητα να φέρουν το τούρμπο κατά τη δοκιμή, σε συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα και σε ταχύτητες περιστροφής άνω των 250000 στροφών. Έτσι μπορούμε να τελειοποιήσουμε την ζυγοστάθμιση και να δούμε την απόλυτη στεγανοποίηση του τούρμπο από τυχόν διαρροές λαδιού.
2. Ποιές βλάβες είναι οι πλέον συνηθισμένες που βγάζει μια τουρμπίνα;
1. Κατ΄αρχάς πρέπει να διαχωρίσουμε τις κατηγορίες τουρμπινών. Τις τουρμπίνες μεταβλητής γεωμετρίας VNT / VTR και αυτές με ρυθμιστή πίεσης σε πόρτα διαφυγής.
2. Οι πλέον συνηθισμένες βλάβες των VTR τουρμπινών είναι η εμπλοκή (δυσλειτουργία) των μεταβλητών πτερυγίων. Αυτό συμβαίνει λόγω των κατάλοιπων καύσης που παράγει το πετρέλαιο και ειδικά το πετρέλαιο πλούσιο σε βιοντίζελ.
3. Οι βλάβες των τούρμπο με ρυθμιστή (actuator) και θύρα διαφυγής καυσαερίων στο ακροφύσιο εξαγωγής (waste gate). Το αδύνατο σημείο αυτών των τούρμπο είναι τα ρήγματα των ακροφύσιων εξαγωγής (μαντέμια) λόγω θερμικής φόρτισης που δημιουργείται στη θύρα διαφυγής του ακροφυσίου, όπου και αυτή η ζημιά συνήθως προκαλείται από τα κατάλοιπα καύσης που έχουν σαν αποτέλεσμα την παρεμπόδιση της ροής καυσαερίων. Βούλωμα καταλύτη και φίλτρου μικροσωματιδίων.
3. Πόσο σημαντική είναι η λίπανση για τη μακροζωία της τουρμπίνας;
Όσο σημαντικό είναι για τον ανθρώπινο οργανισμό το οξυγόνο άλλο τόσο σημαντική είναι η σωστή λίπανση για το τούρμπο. Οι μεγαλύτερες ζημιές σε ένα τούρμπο δημιουργούνται από τη φτωχή λίπανση της τουρμπίνας.
Δυστυχώς στην χώρα μας έχω την αίσθηση ότι δεν υπάρχει η απαραίτητη πληροφόρηση στον τελικό καταναλωτή ως προς το τι λιπαντικό πρέπει να επιλέξει για τον κινητήρα του. Ο κατασκευαστής μας ενημερώνει για την πυκνότητα του λαδιού αλλά λόγω του κόστους πολλοί καταναλωτές επιλέγουν λιπαντικά αμφιβόλου ποιότητας. με αποτέλεσμα να «καρβουνιάζει» το λάδι μετά από κάποιες λίγες χιλιάδες χιλιόμετρα.Το λάδι χάνει την λιπαντική του ικανότητα και την δημιουργία φιλμ λαδιού μεταξύ των κινούμενων μερών του τούρμπο.
Μπορείτε λοιπόν να υποθέσετε τι θα επέλθει στα μέταλλα που ακουμπούν μεταξύ τους σε ταχύτητες άνω των 200.000 σ.α.λ.. Βέβαια υπάρχουν και περιπτώσεις φτωχής λίπανσης λόγω φραγής της διόδου παροχής λαδιού ή σωματίδια που έχουν δημιουργηθεί από βλάβη του κινητήρα στο τούρμπο ή ακόμα και λόγω αυξημένης θερμοκρασίας καύσης.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - autotriti.gr