• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Χιονολάστιχα: Η λύση στο ελληνικό χάος;

2.825 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/2/2020

Τι πρέπει να λύσουμε πρώτα πριν πάμε σε υποχρεωτικά χιονολάστιχα, όταν στην Ελλάδα χιονίζει μία φορά το χρόνο στη μισή χώρα;


Τα υποχρεωτικά χιονολάστιχα φαίνεται να εξετάζει η κυβέρνηση για τους χειμερινούς μήνες, ως λύση στα προβλήματα που προκύπτουν το χειμώνα στους δρόμους. Πόσα άλλα όμως ζητήματα παραμένουν άλυτα, που δημιουργούν ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα χειμώνα-καλοκαίρι;
 
Η Ελλάδα, λέει, είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που δεν είναι υποχρεωτικά τα χιονολάστιχα τον χειμώνα. Και με αυτή την δήλωση, το χιονολάστιχο γίνεται σοβαρό αντικείμενο εξέτασης από τις αρχές. Πόσες φορές όμως η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που κάνει κάτι διαφορετικά;
 
Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που τιμωρεί την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου με ειδικό τέλος ταξινόμησης που επιπλέον φορολογείται και με ΦΠΑ. Φόρος στο φόρο, που κάνει τα αυτοκίνητα ακριβά, και δύσκολο να αντικατασταθούν.
 
Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που μέχρι πρόσφατα επέτρεπε την εισαγωγή μεταχειρισμένων χωρίς έλεγχο χιλιομέτρων στην είσοδο, με αποτέλεσμα να έχει γίνει η χώρα νεκροταφείο αυτοκινήτων αγνώστων διανυθέντων χιλιομέτρων και ιστορικού.
 
Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που αφήνει την αγορά μεταχειρισμένων ελαστικών εισαγωγής, τα περισσότερα εξ αυτών «φαγωμένα» χιονολάστιχα, σε μία χώρα που το 95% των χιλιομέτρων τα αυτοκίνητα κινούνται σε ζεστή, γλιστερή άσφαλτο.
 
Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που έχει τόσο παλιό στόλο αυτοκινήτων. Και παρόλα αυτά, ο έλεγχος ΚΤΕΟ γίνεται μετά από τρία χρόνια και κατόπιν, κάθε δύο. Στις δυτικές χώρες ο πρώτος έλεγχος γίνεται μεν στην τριετία αλλά στη συνέχεια, πραγματοποιείται κάθε χρόνο.
 
Η Ελλάδα είναι επίσης η μόνη χώρα που η ηλικία και η συντήρηση των ταξί και των φορτηγών Δ.Χ. λειτουργεί ως είδος κοινωνικής πολιτικής ώστε να μην πιεστούν οικονομικά οι συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες, αδιαφορώντας για τον αντίκτυπο στο περιβάλλον και την ασφάλεια, όταν έχεις τόσα παλιά αυτοκίνητα στους δρόμους.
 
Πριν λοιπόν η Ελλάδα υποχρεώσει τους οδηγούς να αλλάζουν σε χειμερινά λάστιχα για τη μία φορά το χρόνο που χιονίζει στη μισή χώρα, μήπως να λύσει τα προβλήματα που έχουν φτάσει εκτός ελέγχου; Μήπως να σταματήσει την αθρόα εισαγωγή μεταχειρισμένων ελαστικών, να κάνει τον έλεγχο ΚΤΕΟ ετήσιο και ειδικά για τα ελαστικά να ελέγχει και την ημερομηνία παραγωγής (DOT), σε μία χώρα που τα λάστιχα πρώτα «καίγονται» και μετά λιώνουν;  Μήπως να γίνει καλύτερος έλεγχος στα μεταχειρισμένα εισαγωγής και να αποσυρθούν τα παλιά φορτηγά και ταξί, να μειωθούν οι φόροι αγοράς νέου αυτοκινήτου, και να υποχρεωθούν οι εταιρείες διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων να τους διατηρούν ανοιχτούς κάθε ώρα του χρόνου με υψηλές ρήτρες σε αντίθετη περίπτωση;
 
Και εφόσον όλα αυτά τα προφανή μέτρα που κάθε άλλη χώρα στην Ευρώπη εφαρμόζει εκτός από την Ελλάδα, αφήσουν περιθώρια βελτίωσης, ας υποχρεώσει τους Έλληνες οδηγούς να φοράνε χιονολάστιχα το χειμώνα, που θα είναι καινούργια, όχι και αυτά εισαγωγής μεταχειρισμένα και για πέταμα.
 
Τι λέτε; Είναι το χιονολάστιχο λύση με τόσες άλλες μοναδικές ιδιαιτερότητες της χώρας μας; Και τι πιστεύετε; Θα λυθούν ποτέ αυτά τα προβλήματα; Ή θα τα λύσουμε όλα με τα χιονολάστιχα;

 
Σχολιάστε την είδηση 5 σχόλια