Τα υποχρεωτικά χιονολάστιχα φαίνεται να εξετάζει η κυβέρνηση για τους χειμερινούς μήνες, ως λύση στα προβλήματα που προκύπτουν το χειμώνα στους δρόμους. Πόσα άλλα όμως ζητήματα παραμένουν άλυτα, που δημιουργούν ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα χειμώνα-καλοκαίρι;
Η Ελλάδα, λέει, είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που δεν είναι υποχρεωτικά τα χιονολάστιχα τον χειμώνα. Και με αυτή την δήλωση, το χιονολάστιχο γίνεται σοβαρό αντικείμενο εξέτασης από τις αρχές. Πόσες φορές όμως η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που κάνει κάτι διαφορετικά;
Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που τιμωρεί την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου με ειδικό τέλος ταξινόμησης που επιπλέον φορολογείται και με ΦΠΑ. Φόρος στο φόρο, που κάνει τα αυτοκίνητα ακριβά, και δύσκολο να αντικατασταθούν.
Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που μέχρι πρόσφατα επέτρεπε την εισαγωγή μεταχειρισμένων χωρίς έλεγχο χιλιομέτρων στην είσοδο, με αποτέλεσμα να έχει γίνει η χώρα νεκροταφείο αυτοκινήτων αγνώστων διανυθέντων χιλιομέτρων και ιστορικού.
Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που αφήνει την αγορά μεταχειρισμένων ελαστικών εισαγωγής, τα περισσότερα εξ αυτών «φαγωμένα» χιονολάστιχα, σε μία χώρα που το 95% των χιλιομέτρων τα αυτοκίνητα κινούνται σε ζεστή, γλιστερή άσφαλτο.
Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που έχει τόσο παλιό στόλο αυτοκινήτων. Και παρόλα αυτά, ο έλεγχος ΚΤΕΟ γίνεται μετά από τρία χρόνια και κατόπιν, κάθε δύο. Στις δυτικές χώρες ο πρώτος έλεγχος γίνεται μεν στην τριετία αλλά στη συνέχεια, πραγματοποιείται κάθε χρόνο.
Η Ελλάδα είναι επίσης η μόνη χώρα που η ηλικία και η συντήρηση των ταξί και των φορτηγών Δ.Χ. λειτουργεί ως είδος κοινωνικής πολιτικής ώστε να μην πιεστούν οικονομικά οι συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες, αδιαφορώντας για τον αντίκτυπο στο περιβάλλον και την ασφάλεια, όταν έχεις τόσα παλιά αυτοκίνητα στους δρόμους.
Πριν λοιπόν η Ελλάδα υποχρεώσει τους οδηγούς να αλλάζουν σε χειμερινά λάστιχα για τη μία φορά το χρόνο που χιονίζει στη μισή χώρα, μήπως να λύσει τα προβλήματα που έχουν φτάσει εκτός ελέγχου; Μήπως να σταματήσει την αθρόα εισαγωγή μεταχειρισμένων ελαστικών, να κάνει τον έλεγχο ΚΤΕΟ ετήσιο και ειδικά για τα ελαστικά να ελέγχει και την ημερομηνία παραγωγής (DOT), σε μία χώρα που τα λάστιχα πρώτα «καίγονται» και μετά λιώνουν; Μήπως να γίνει καλύτερος έλεγχος στα μεταχειρισμένα εισαγωγής και να αποσυρθούν τα παλιά φορτηγά και ταξί, να μειωθούν οι φόροι αγοράς νέου αυτοκινήτου, και να υποχρεωθούν οι εταιρείες διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων να τους διατηρούν ανοιχτούς κάθε ώρα του χρόνου με υψηλές ρήτρες σε αντίθετη περίπτωση;
Και εφόσον όλα αυτά τα προφανή μέτρα που κάθε άλλη χώρα στην Ευρώπη εφαρμόζει εκτός από την Ελλάδα, αφήσουν περιθώρια βελτίωσης, ας υποχρεώσει τους Έλληνες οδηγούς να φοράνε χιονολάστιχα το χειμώνα, που θα είναι καινούργια, όχι και αυτά εισαγωγής μεταχειρισμένα και για πέταμα.
Τι λέτε; Είναι το χιονολάστιχο λύση με τόσες άλλες μοναδικές ιδιαιτερότητες της χώρας μας; Και τι πιστεύετε; Θα λυθούν ποτέ αυτά τα προβλήματα; Ή θα τα λύσουμε όλα με τα χιονολάστιχα;
Το άρθρο είναι λόγο αχταρμάς: Επιβάρυνση των ΙΧ με φόρους κλπ, δεν σημαίνει ότι η ασφάλεια πάει περίπατο. Πόσοι κυκλοφορούν με ακατάλληλα, φαγωμένα ή παμπάλαια θερινά ελαστικά οέο;; Πάρα, πάρα πολλοί και οδηγούν συχνά αυτοκίνητα που αγοράστηκαν πανάκριβα (στο Διόνυσο και στην Εκάλη βλέπω καθημερινά Land Rover, Land Cruiser και Mercedes SUV με λάστιχα για κλάματα).
Τα χειμερινά λάστιχα είναι απαραίτητα όταν χιονίζει και για τα 4Χ4 και δεν φταίει κανένας όταν η εθνική δεν μπορεί να ξεχιονιστεί, τόσος όγκος χιονιού σε λίγες ώρες δεν απομακρύνεται από πουθενά, ούτε στη βόρεια Ευρώπη (που συνήθως χιονίζει περισσότερο αλλά με μικρότερη πυκνότητα).
Το συμπέρασμα είναι ότι επιβάλλεται η χρήση χειμερινών ελαστικών για όσους θέλουν να κινηθούν τις μέρες που χιονίζει - να μη γίνει υποχρεωτική για όλους, αλλά με απόφαση της τροχαίας σε επίπεδο νομού μπορεί να ορίζεται ότι όποιος δεν διαθέτει τέτοια λάστιχα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ για να μη κινδυνεύουν οι υπόλοιποι που έχουν μπει στο έξοδο να τα βάλουν, ώστε να μπορούν να κινηθούν.
Επειδή αναφέρθηκαν πολλοί σε αλυσίδες -μερικές είναι εύκολης τοποθέτησης- θα παρατηρήσω ότι έχοντας οδηγήσει το ίδιο αυτοκίνητο με χιονολάστιχα και με θερινά με αλυσίδες η παρατήρηση είναι καμία σχέση, η μέρα με τη νύχτα: πολύ καλύτερο το χιονολάστιχο και στον πάγο!
Σε μια χώρα που τον χειμώνα καταγράφονται θερμοκρασίες κοντά στους 20 βαθμούς, δεν υπάρχει καμία ανάγκη για χιονολαστιχα. Σ' εκείνες τις ελάχιστες περιοχές που πιάνει χιόνι κάθε χρόνο, χρησιμοποιούνται ήδη, χωρίς οι οδηγοί εκεί να περιμένουν από κανέναν να τους το πει. Αν οι κοινοπραξίες και η τροχαία δεν μπορούν να κρατήσουν το δίκτυο καθαρό τις ελάχιστες φορές που θα πιάσει 10 πόντους χιόνι, τότε μιλάμε καθαρά για ανικανότητα.
Τι λέτε ρε παιδιά. Η Ελλάδα η μόνη χώρα χωρίς υποχρεωτικά λάστιχα χειμώνα; Ούτε καν στον Βέλγιο που ζούσα δεν είναι υποχρεωτικά. Δείτε εδώ σε ποιές χώρες μόνο είναι υποχρεωτικά: https://www.uniroyal-tyres.com/car/tyre-guide/winter-care/winter-tyres-mandatory
Είναι υπερβολή για μερικές ημέρες (ή μάλλον ώρες) με λίγο χιόνι στο λεκανοπέδιο Αττικής να υποχρεώνονται οι μισοί οδηγοί στην Ελλάδα να συντηρούν (και το κυριότερο να αποθηκεύουν) μια τετράδα λάστιχα που θα "λήξουν" πρακτικά αφάγωτα. Ένα σετ αλυσίδων (μικρού κρίκου) ή πιο σύγχρονων αντίστοιχων συστημάτων είναι μία φθηνή και αξιόπιστη λύση (και καλύτερη σε βαθύ χιόνι και πάγο), αρκεί να χρησιμοποιείται και επί πλέον υποχρεώνει να κινηθεί κανείς με μικρές ταχύτητες, κάτι πολύ ασφαλέστερο όταν η εμπειρία οδήγησης σε χιόνι είναι μηδαμινή. Εξάλλου με την κλιματική αλλαγή, σε λίγα χρόνια το χιόνι θα εξαλειφθεί από τα πεδινά της νοτίου Ελλάδας.
...τα πάντα όλα όπως και στη δική μας χώρα είναι ταξικά, ναί υπάρχουν σοβαρότερα προβλήματα... μήπως να πέσει το φ.π.α. στις αλυσίδες τύπου αράχνης τις οποίες προσωπικά τις θεωρώ ως την πιο αξιόπιστη λύση για τα περισσότερα οχήματα επί του συνόλου της χώρας μας; Υπάρχουν τιμές από 26 ευρώ εως και πάνω από 500 ευρώ... σαφώς και κάποιοι λιγοστοί συμπολίτες μας για διάφορους λόγους έχουν χιονολάστιχα... η βοήθεια πάει προς το σύνολο των πολιτών για το καλό όλων μας...
Το άρθρο είναι λόγο αχταρμάς: Επιβάρυνση των ΙΧ με φόρους κλπ, δεν σημαίνει ότι η ασφάλεια πάει περίπατο. Πόσοι κυκλοφορούν με ακατάλληλα, φαγωμένα ή παμπάλαια θερινά ελαστικά οέο;; Πάρα, πάρα πολλοί και οδηγούν συχνά αυτοκίνητα που αγοράστηκαν πανάκριβα (στο Διόνυσο και στην Εκάλη βλέπω καθημερινά Land Rover, Land Cruiser και Mercedes SUV με λάστιχα για κλάματα). Τα χειμερινά λάστιχα είναι απαραίτητα όταν χιονίζει και για τα 4Χ4 και δεν φταίει κανένας όταν η εθνική δεν μπορεί να ξεχιονιστεί, τόσος όγκος χιονιού σε λίγες ώρες δεν απομακρύνεται από πουθενά, ούτε στη βόρεια Ευρώπη (που συνήθως χιονίζει περισσότερο αλλά με μικρότερη πυκνότητα). Το συμπέρασμα είναι ότι επιβάλλεται η χρήση χειμερινών ελαστικών για όσους θέλουν να κινηθούν τις μέρες που χιονίζει - να μη γίνει υποχρεωτική για όλους, αλλά με απόφαση της τροχαίας σε επίπεδο νομού μπορεί να ορίζεται ότι όποιος δεν διαθέτει τέτοια λάστιχα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ για να μη κινδυνεύουν οι υπόλοιποι που έχουν μπει στο έξοδο να τα βάλουν, ώστε να μπορούν να κινηθούν. Επειδή αναφέρθηκαν πολλοί σε αλυσίδες -μερικές είναι εύκολης τοποθέτησης- θα παρατηρήσω ότι έχοντας οδηγήσει το ίδιο αυτοκίνητο με χιονολάστιχα και με θερινά με αλυσίδες η παρατήρηση είναι καμία σχέση, η μέρα με τη νύχτα: πολύ καλύτερο το χιονολάστιχο και στον πάγο!
Σε μια χώρα που τον χειμώνα καταγράφονται θερμοκρασίες κοντά στους 20 βαθμούς, δεν υπάρχει καμία ανάγκη για χιονολαστιχα. Σ' εκείνες τις ελάχιστες περιοχές που πιάνει χιόνι κάθε χρόνο, χρησιμοποιούνται ήδη, χωρίς οι οδηγοί εκεί να περιμένουν από κανέναν να τους το πει. Αν οι κοινοπραξίες και η τροχαία δεν μπορούν να κρατήσουν το δίκτυο καθαρό τις ελάχιστες φορές που θα πιάσει 10 πόντους χιόνι, τότε μιλάμε καθαρά για ανικανότητα.
Τι λέτε ρε παιδιά. Η Ελλάδα η μόνη χώρα χωρίς υποχρεωτικά λάστιχα χειμώνα; Ούτε καν στον Βέλγιο που ζούσα δεν είναι υποχρεωτικά. Δείτε εδώ σε ποιές χώρες μόνο είναι υποχρεωτικά: https://www.uniroyal-tyres.com/car/tyre-guide/winter-care/winter-tyres-mandatory
Είναι υπερβολή για μερικές ημέρες (ή μάλλον ώρες) με λίγο χιόνι στο λεκανοπέδιο Αττικής να υποχρεώνονται οι μισοί οδηγοί στην Ελλάδα να συντηρούν (και το κυριότερο να αποθηκεύουν) μια τετράδα λάστιχα που θα "λήξουν" πρακτικά αφάγωτα. Ένα σετ αλυσίδων (μικρού κρίκου) ή πιο σύγχρονων αντίστοιχων συστημάτων είναι μία φθηνή και αξιόπιστη λύση (και καλύτερη σε βαθύ χιόνι και πάγο), αρκεί να χρησιμοποιείται και επί πλέον υποχρεώνει να κινηθεί κανείς με μικρές ταχύτητες, κάτι πολύ ασφαλέστερο όταν η εμπειρία οδήγησης σε χιόνι είναι μηδαμινή. Εξάλλου με την κλιματική αλλαγή, σε λίγα χρόνια το χιόνι θα εξαλειφθεί από τα πεδινά της νοτίου Ελλάδας.
...τα πάντα όλα όπως και στη δική μας χώρα είναι ταξικά, ναί υπάρχουν σοβαρότερα προβλήματα... μήπως να πέσει το φ.π.α. στις αλυσίδες τύπου αράχνης τις οποίες προσωπικά τις θεωρώ ως την πιο αξιόπιστη λύση για τα περισσότερα οχήματα επί του συνόλου της χώρας μας; Υπάρχουν τιμές από 26 ευρώ εως και πάνω από 500 ευρώ... σαφώς και κάποιοι λιγοστοί συμπολίτες μας για διάφορους λόγους έχουν χιονολάστιχα... η βοήθεια πάει προς το σύνολο των πολιτών για το καλό όλων μας...