ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Mazda CX-30 4x4 δοκιμή: Βενζινοκίνητο που λειτουργεί σαν diesel

1.318 Επισκέψεις στο άρθρο (1/9/2025)
Mazda CX-30 4x4 δοκιμή: Βενζινοκίνητο που λειτουργεί σαν diesel
2 Φωτογραφίες »

Καίει σαν diesel στο ταξίδι, (4,8 λτ./100 χλμ.), αλλά στην πόλη τσιμπάει (9,1 λτ.).
Έχει δίλιτρο μοτέρ βενζίνης με κομπρέσορα και 24V mild hybrid.
Στα 37 χιλ. ευρώ, διαλέγεις χειροκίνητο 4x4 ή αυτόματο κιβώτιο.
Με τετρακίνηση i-ACTIV που λειτουργεί αυτόματα και προληπτικά.

autotriti team

Φοράει δίλιτρο μοτέρ βενζίνης με κομπρέσορα και 24V ήπια υβριδικό σύστημα

Δοκιμάζουμε το Mazda CX-30 στην τετρακίνητη έκδοση του με 186 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Πρόκειται για το μικρομεσαίο οικογενειακό crossover της Mazda που μας είχε «κερδίσει» από την πρώτη φορά που το τεστάραμε χάρη στην κομψότητα, τα ευχάριστα οδικά χαρακτηριστικά και το premium ύφος του σε κατασκευή και τεχνολογία.

Το σύνολο του CX-30 αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 2,0 λτ., ο οποίος έχει την ιδιαιτερότητα ότι λειτουργεί σαν diesel. H καύση γίνεται αρχικά μέσω σπινθήρα, όπως σε όλα τα σύνολα βενζίνης, και συνεχίζεται μετά μέσω συμπίεσης, όπως στα diesel, σε μια τεχνολογία που ονομάζεται SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition). Παράλληλα, υπάρχει και ένα στάνταρ ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης (24V) που υποβοηθά το μοτέρ με έξτρα φορτίο και αναλαμβάνει τη λειτουργία του start/stop.

Στο ταξίδι είναι πολύ οικονομικό, αλλά στην πόλη τσιμπάει

Η τεχνολογία αυτή στην πράξη αποδεικνύεται εξαιρετικά ευεργετική για την κατανάλωση στο ταξίδι, καθώς το CX-30 καίει μόλις 4,8 λτ./100 χλμ., το δεύτερο καλύτερο νούμερο ανάμεσα σε 47 μοντέλα. Από την άλλη, βέβαια, μέσα στην πόλη η οικονομία δεν είναι το φόρτε του, καθώς τα 9,1 λτ./100 χλμ., είναι αυξημένο νούμερο, αλλά δικαιολογημένο για ένα μοντέλο με 2.000 κυβικών με 186 άλογα.


Το σύστημα τετρακίνησης i-ACTIV παρακολουθεί συνεχώς τις συνθήκες οδήγησης και τη συμπεριφορά του οδηγού μέσω 27 αισθητήρων, προσαρμόζοντας την κατανομή της ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών.
2 Φωτογραφίες »

Το σύστημα τετρακίνησης i-ACTIV παρακολουθεί συνεχώς τις συνθήκες οδήγησης και τη συμπεριφορά του οδηγού μέσω 27 αισθητήρων, προσαρμόζοντας την κατανομή της ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών.

Με τετρακίνηση i-ACTIV που λειτουργεί αυτόματα και προληπτικά

Το CX-30 της δοκιμής μας εφοδιάζεται με το σύστημα τετρακίνησης i-ACTIV, που παρακολουθεί συνεχώς τις συνθήκες οδήγησης και τη συμπεριφορά του οδηγού μέσω 27 αισθητήρων, προσαρμόζοντας την κατανομή της ροπής, μέσω ενός ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενου συμπλέκτη, μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών για βέλτιστη πρόσφυση και έλεγχο. Μάλιστα το σύστημα έχει προγνωστική δράση και αντί να περιμένει να γίνει ολίσθηση για να επέμβει, προ-αναγνωρίζει την ανάγκη για επιπλέον ροπή και την κατανέμει στους πίσω τροχούς, εξασφαλίζοντας σταθερότητα κατά την εκκίνηση, την επιτάχυνση, τη στροφή και την πέδηση.

Στα 37 χιλ. ευρώ, διαλέγεις χειροκίνητο 4x4 ή αυτόματο κιβώτιο

Το τετρακίνητο CX-30 είναι διαθέσιμο από 37.025 ευρώ τόσο με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, όσο κοστίζει και με το αυτόματο κιβώτιο στη δικίνητη έκδοση, στην μεσαία έκδοση εξοπλισμού Centre Line. Πρόκειται για μια πληρέστατη έκδοση, η οποία περιλαμβάνει όλα τα συστήματα ασφαλείας και άνεσης της Mazda, αυτοματισμούς (μεγάλη σκάλα φώτων, αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες) και δύο οθόνες 10,25 ιντσών μεταξύ άλλων, ενώ σημαντικό πλεονέκτημα είναι και η στάνταρ εργοστασιακή εγγύηση των 6 ετών.

Διαβάστε στη συνέχει την αναλυτική δοκιμή του Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186 PS AWD 6MT

Σελίδα 2Σχεδίαση εσωτερικό: Γοητευτικό και με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής στην καμπίνα
Σελίδα 3Κινητήρας: Σε κερδίζει η λειτουργία του συνόλου
Σελίδα 4Στο δρόμο: Ευχάριστο σε αίσθηση και με premium ποιότητα κύλισης
Σελίδα 5Η γνώμη μας & Μετρήσεις-Τεχνικά Χαρακτηριστικά
FORD
elk test