Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Νέα ηλεκτρικά μίνι, μικρά & sedan! Θα βάλουν τέλος στην SUV κυριαρχία;

(27/11/2025)
Νέα ηλεκτρικά μίνι, μικρά & sedan! Θα βάλουν τέλος στην SUV κυριαρχία;

Τα SUV ήταν και είναι ακόμη η αγαπημένη κατηγορία της ηλεκτροκίνησης.
Μίνι, μικρά και μικρομεσαία επιστρέφουν τώρα και ως ηλεκτρικά.
Η 3άρα της BMW & η C-Class μπορούν να κάνουν τα μεσαία σεντάν πάλι δημοφιλή.
Το τέλος των SUV ή απλά η απάντηση των παραδοσιακών κατασκευαστών στους Κινέζους;

autotriti team

Τα SUV ήταν και είναι ακόμη η αγαπημένη κατηγορία της ηλεκτροκίνησης

Γιατί είναι SUV τα περισσότερα ηλεκτρικά; Η απάντηση έρχεται σε τρία μέρη. Πρώτα γιατί τα SUV έτυχε να είναι η «hot» κατηγορία όταν η ηλεκτροκίνηση μπήκε σε μαζική παραγωγή. Δεύτερον γιατί τα SUV προσφέρουν τον όγκο και το σχήμα ώστε να «τακτοποιούνται» εύκολα οι μπαταρίες. Και τρίτον γιατί τα SUV με ελάχιστο επιπλέον κόστος στην κατασκευή, προσφέρουν σημαντικά μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Και έτσι τα SUV όχι μόνο συνέχισαν την επέλαση αλλά σε συνδυασμό με την ηλεκτροκίνηση, σχεδόν εξαφάνισαν τις άλλες κατηγορίες.

Μίνι, μικρά και μικρομεσαία επιστρέφουν τώρα και ως ηλεκτρικά

Ήταν θέμα χρόνου. Από τη μία η τεχνολογία έχει προχωρήσει τόσο ώστε να ακόμη και σε ένα μίνι μοντέλο να υπάρχει αρκετός χώρος για μία μπαταρία, που έχει την ικανότητα πλέον να δίνει ικανοποιητική αυτονομία. Από την άλλη, η προσαρμογή των τιμών προς τα πάνω τα τελευταία χρόνια, μπορεί πλέον να δικαιολογήσει ένα μίνι μοντέλο σχεδόν στις 20.000 ευρώ, κάτι που πριν απλά δεν το σήκωνε η αγορά. Όπως και να έχει βλέπουμε τώρα το Renault Twingo να μπαίνει στην παραγωγή, ενώ και το 5άρι, με το αδελφό Nissan Micra ξαναβάζουν τα μικρά στο επίκεντρο. Τέλος, η Kia μας έδωσε ένα ξεκάθαρα μικρομεσαίο ηλεκτρικό, το EV4, ανοίγοντας το πεδίο του ανταγωνισμού.

Η 3άρα της BMW & η C-Class μπορούν να κάνουν τα μεσαία σεντάν πάλι δημοφιλή

Η BMW ξεκινάει με λευκή κόλλα χαρτί για ολόκληρη τη γκάμα της, και μαζί με όλα τα άλλα ηλεκτρικά, και η 3άρα θα βρεθεί με ηλεκτροκινητήρα. Με δεδομένο ότι μαζί με τη C-Class καθορίζουν την μεσαία κατηγορία, είναι θέμα χρόνου να δούμε τον ανταγωνισμό να απαντά. Η Volvo ήδη με το ES90, και μόλις λύσει όλα του τα τερτίπια, βρίσκεται στο πεδίο των μεγαλομεσαίων ηλεκτρικών και δοκιμάζει τα νερά, πράγμα που σημαίνει πως είναι μάλλον θέμα χρόνου να δούμε την κατηγορία αυτοκινήτων τριών όγκων να αποκτά φρέσκα, ηλεκτρικά μοντέλα.

Το τέλος των SUV ή απλά η απάντηση των παραδοσιακών κατασκευαστών στους Κινέζους;

Δεν είναι σύμπτωση. Σαφώς το τεχνολογικό υπόβαθρο έλειπε πριν μερικά χρόνια, όμως αυτό που έχουν οι παραδοσιακοί κατασκευαστές έναντι των νέων μαρκών από την Κίνα, είναι η παράδοση στα αυτοκίνητα που ξέραμε πριν γίνουν όλα SUV. Κάτι στο οποίο οι Κινέζοι δεν μπορούν εύκολα να απαντήσουν. Γιατί όταν η Renault λανσάρει ένα Twingo, δεν υπάρχει αντίλογος που να του «πάρει» πωλήσεις. Το ίδιο συμβαίνει και με το Renault 5, και θα συμβεί και με το EV4, και ας μην είναι ρετρό ή συνέχεια άλλου μοντέλου της Kia. Γιατί απλά ο κόσμος ξέρει πως είναι να αγοράζει μικρομεσαίο Kia, μια παραδοσιακή αξία. Ενώ η αγορά SUV είναι το ίδιο φρέσκια από όποια μάρκα και αν γίνει.

Εσύ τι λες; Είναι καιρός να επιστρέψουν οι παραδοσιακές κατηγορίες; Μίνι, μικρά, μικρομεσαία και μεσαία σεντάν, θα είναι και η απάντηση στην επέλαση των Κινέζων. Μήπως είναι αυτό που περίμενες για να πας σε ηλεκτρικό;

Hyundai
linglong at100