
Μήπως η Τροχαία πρέπει να κάνει βασικούς τεχνικούς ελέγχους;
Παλιός στόλος σημαίνει κακή συντήρηση και επικίνδυνα αυτοκίνητα.
Το κόστος συντήρησης κρατά τα παλιά αυτοκίνητα μακριά από το συνεργείο.
Η Τροχαία μπορεί να ελέγχει πέλμα στα λάστιχα, τακάκια, φώτα, καυσαέρια.
Και να στέλνει για επανέλεγχο στο ΚΤΕΟ ή απαγόρευση κυκλοφορίας για παραβάτες.
autotriti team
Παλιός στόλος σημαίνει κακή συντήρηση και επικίνδυνα αυτοκίνητα
Με τον στόλο οχημάτων στην Ελλάδα να είναι από τους πιο παλιούς στην Ευρώπη, η κακή συντήρηση μετατρέπεται σε σημαντικό ζήτημα οδικής ασφάλειας. Το υψηλό κόστος service κρατάει πολλά αυτοκίνητα μακριά από τα συνεργεία, με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν επικίνδυνα οχήματα στους δρόμους. Μήπως ήρθε η ώρα η Τροχαία να πραγματοποιεί βασικούς ελέγχους, όπως το βάθος πέλματος, την κατάσταση των τακακιών, τον καπνό της εξάτμισης ή τη λειτουργία των φώτων; Σε περίπτωση σοβαρών ελλείψεων, θα μπορούσε να επιβάλλεται επανέλεγχος στο ΚΤΕΟ ή ακόμη και απαγόρευση κυκλοφορίας.
Ο στόλος αυτοκινήτων στην Ελλάδα έχει μέση ηλικία 18 χρόνια, και αν αυτό δεν ακούγεται πολύ, τότε η σκέψη πως τα μισά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους είναι παλιότερα από 18 ετών ίσως να δείξει το μέγεθος του προβλήματος. Η είσοδος νέων αυτοκινήτων γίνεται με αργούς ρυθμούς ενώ η απόσυρση των παλιών είναι μηδενική. Πρέπει ένα αυτοκίνητο να καταστραφεί τελείως για να βγει από την κυκλοφορία ως «τέλος ζωής», ενώ ακόμη και μεγάλες ζημιές σε αυτοκίνητα μικρής εμπορικής αξίας επισκευάζονται για να τα κρατήσουν στο δρόμο.
Το κόστος συντήρησης κρατά τα παλιά αυτοκίνητα μακριά από το συνεργείο
Είναι μάλλον επόμενο το ότι όταν δεν υπάρχουν χρήματα για νέο αυτοκίνητο, είναι πολύ πιθανό να μην υπάρχουν και χρήματα για συντήρηση του παλιού. Έτσι πολλά αυτοκίνητα πάνε συνεργείο μόνο όταν χαλάνε και όχι για τακτική συντήρηση, ή αν γίνεται κάποια συντήρηση τότε αυτή γίνεται μία φορά στα δύο χρόνια, πριν το ΚΤΕΟ, για να «περάσουν». Η ουσία είναι πως ένας παλιός στόλος είναι και κακοσυντηρημένος, και το ΚΤΕΟ όπως λειτουργεί στην Ελλάδα είναι μάλλον ανεπαρκές ώστε να προλάβει και να φέρει αυτά τα αυτοκίνητα σε καλύτερη κατάσταση. Το αποτέλεσμα είναι πως πολλά αυτοκίνητα κυκλοφορούν στο δρόμο σε κατάσταση που τα καθιστά επικίνδυνα για τους οδηγούς και επιβάτες τους αλλά και τους γύρω τους.
Η Τροχαία μπορεί να ελέγχει πέλμα στα λάστιχα, τακάκια, φώτα, καυσαέρια
Ο ρόλος της τροχαίας δεν είναι να κάνει τεχνικούς ελέγχους, όμως δύο ή τρεις τέτοιοι έλεγχοι είναι γρήγοροι, εύκολοι και κάνουν διαφορά. Ήδη ένα πιλοτικό πρόγραμμα στο Λονδίνο όπου η τροχαία όταν σταματά ατοκίνητα ελέγχει λάστιχα, φώτα και ζώνες ασφαλείας, έχει πολύ θετικά αποτελέσματα, τουλάχιστον ως προς τον αριθμό αυτοκινήτων που βρέθηκαν ακατάλληλα για χρήση για τους τρεις αυτούς λόγους. Θα μπορούσε και στην Ελλάδα η τροχαία να ενσωματώσει τους τρεις αυτούς ελέγχους στην διαδικασία που έχει όταν σταματά αυτοκίνητα, ώστε να βελτιωθεί έτσι το αξιόμαχο, η αξιοπιστία και η ασφάλεια των οχημάτων στους δρόμους.
Και να στέλνει για επανέλεγχο στο ΚΤΕΟ ή απαγόρευση κυκλοφορίας για παραβάτες
Για τα αυτοκίνητα που βρίσκονται στους ελέγχους αυτούς πως δεν τηρούν τα προβλεπόμενα για την ασφάλεια κυκλοφορίας τους, ένας επανέλεγχος στο ΚΤΕΟ μετά την επισκευή είναι η καλύτερη λύση. Νέα λάστιχα, φώτα που λειτουργούν και ζώνες ασφαλείας που τουλάχιστον κουμπώνουν σωστά, είναι απαραίτητα, ενώ με την ευκαιρία θα ελεγχθούν και τα φρένα και τα άλλα συστήματα, όπως προβλέπεται. Θα είναι μια παραπομπή για περαιτέρω έλεγχο που προϋποθέτει και τις υποχρεωτικές επισκευές. Εφόσον τουλάχιστον το ΚΤΕΟ θα κάνει σωστά τη δουλειά του.
Εσύ τι λες; Θα πρέπει η τροχαία να ελέγχει λάστιχα, φώτα και ζώνες όταν σταματάει ένα αυτοκίνητο;