Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing Ηλεκτρικά & Φόρτιση
Νέες Μάρκες στην Ελλάδα
LIVE: κίνηση στους δρόμους

ΗΠΑ: «Τελείωσαν» την Polestar για λόγους... εθνικής ασφάλειας

1.390 Επισκέψεις στο άρθρο (26/6/2026)
ΗΠΑ: «Τελείωσαν» την Polestar για λόγους... εθνικής ασφάλειας

Οι ΗΠΑ απαγόρευσαν στην Polestar να πουλάει αυτοκίνητα.
Η κινεζική ιδιοκτησία της Polestar από την Geely έβαλε επί της ουσίας τέλος στη μάρκα.
Η Polestar έχει και εργοστάσιο στη Νότιο Καρολίνα.
Μικρό το κακό σύμφωνα με την Polestar, που επενδύει σε Ευρώπη και άλλες αγορές.

autotriti team

Οι ΗΠΑ απαγόρευσαν στην Polestar να πουλάει αυτοκίνητα

Απόφαση... καταπέλτη πήρε η κυβέρνηση των ΗΠΑ για την Polestar, απαγορεύοντας επί της ουσίας στη μάρκα να πουλάει τα αυτοκίνητά της στην εγχώρια αγορά από το Model Year 2027. Μάλιστα, η απόφαση αυτή επηρεάζει και τα αυτοκίνητα της μάρκας, τα οποία κατασκευάζονται εντός των ΗΠΑ!

Η κινεζική ιδιοκτησία της Polestar έβαλε επί της ουσίας τέλος στη μάρκα

Όπως αναφέρουν Μέσα του εξωτερικού, το Γραφείο Βιομηχανίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ αρνήθηκε στην Polestar την άδεια που χρειάζεται για να συνεχίσει να δραστηριοποιείται στη χώρα, επικαλούμενο τον Κανόνα Συνδεδεμένων Οχημάτων. Το γεγονός πως η κινεζική Geely κατέχει το πλειοψηφικό μερίδιο των μετοχών της Polestar, είναι επί της ουσίας ο λόγος που έθεσε την Polestar εκτός των ΗΠΑ.

Ο Κανόνας Συνδεδεμένων Οχημάτων, που ολοκληρώθηκε υπό την κυβέρνηση Μπάιντεν, απαγορεύει την είσοδο αυτοκινήτων με κινεζικό ή ρωσικό λογισμικό και υλικό στα συστήματα συνδεσιμότητάς τους στην αγορά των ΗΠΑ για λόγους εθνικής ασφάλειας. Η Ουάσινγκτον έχει περάσει μήνες προσπαθώντας να εμποδίσει την κατασκευή και την εισαγωγή αυτοκινήτων από την Κίνα και η Polestar τυχαίνει να είναι η τελευταία μάρκα που εμπλέκεται σε αυτό.

Η Polestar έχει εργοστάσιο στη Νότιο Καρολίνα

Η παραπάνω απόφαση της Ουάσιγκτον πλήττει περισσότερο το Polestar 3, το μόνο μοντέλο που κατασκευάζει η μάρκα στις Ηνωμένες Πολιτείες, συναρμολογούμενο στο εργοστάσιό της στη Νότια Καρολίνα από το 2024. Αυτά τα μοντέλα δεν πωλούνται μόνο στις ΗΠΑ, καθώς πολλά απ' αυτά αποστέλλονται και στην Ευρώπη. Επί του παρόντος το τι ακριβώς θα ισχύσει με την λειτουργία του συγκεκριμένου εργοστασίου μένει να φανεί!

Μικρό το κακό σύμφωνα με την Polestar, που επενδύει σε Ευρώπη και άλλες αγορές

Τέλος, σε ότι αφορά την Polestar, η αλήθεια είναι πως η μάρκα δεν επηρεάζεται βαριά απ' αυτή την εξέλιξη. Σύμφωνα με τους αριθμούς το 94% των λιανικών πωλήσεών της στο πρώτο τρίμηνο του 2026 αφορούσε αγορές εκτός των ΗΠΑ, με την Ευρώπη να κατέχει την πλειοψηφία των πωλήσεων.

Αναφερόμενος στο θέμα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της μάρκας Michael Lohscheller τόνισε μεταξύ άλλων: «Η μάρκα εισέρχεται σε μια νέα φάση, βασισμένη στην περιφερειακή δυναμική. Η στρατηγική μας αντικατοπτρίζει αυτό, με την Ευρώπη να αποτελεί τη μεγαλύτερη κινητήρια δύναμη ανάπτυξής μας. Οι πωλήσεις ρεκόρ το 2025 και το πρώτο τρίμηνο του 2026 δείχνουν ότι σημειώνουμε μεγάλη πρόοδο, με αρκετές νέες κυκλοφορίες στην Ευρώπη φέτος. Επιπλέον, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αγορές όπου έχουμε ευκαιρίες να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε, όπως η Νοτιοανατολική Ασία, η Ανατολική Ευρώπη, η Λατινική Αμερική και ο Καναδάς».

Έρευνα & επιμέλεια άρθρου: Γιάννης Σκανδάλης | Βασίλης Κασιμάτης

Toyota
Autotriti.gr