
Η Peugeot σκέφτεται να φέρει τον διάδοχο του 108 στην νέα κατηγορία E-car.
Το Peugeot 108 αποσύρθηκε γιατί οι προδιαγραφές ασφαλείας το έκαναν ασύμφωρο.
Ο CEO Alain Favey δηλώνει πως η Peugeot είναι έτοιμη να επανέλθει στην μίνι κατηγορία.
Οι σημερινές απαιτήσεις για συστήματα ασφαλείας αυξάνουν σημαντικά την τελική τιμή.
Η Peugeot σκέφτεται να φέρει τον διάδοχο του 108 στην νέα κατηγορία E-car
Η Peugeot εξετάζει το ενδεχόμενο να επιστρέψει στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης, με ένα νέο μοντέλο που θα μπορούσε να αποτελέσει τον διάδοχο του Peugeot 108. Η συζήτηση αναθερμαίνεται χάρη στη νέα πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη δημιουργία της κατηγορίας E-car, που στοχεύει στη μείωση του κόστους παραγωγής και στην επαναφορά των προσιτών αυτοκινήτων στην αγορά.
Το Peugeot 108 αποσύρθηκε γιατί οι προδιαγραφές ασφαλείας το έκαναν ασύμφωρο
Το Peugeot 108 αποσύρθηκε πριν από περίπου τέσσερα χρόνια, σε μια εποχή όπου οι αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και οι υψηλές τεχνολογικές απαιτήσεις έκαναν την κατηγορία των μίνι μη βιώσιμη. Η απόφαση αυτή έβαλε τέλος σε μια παράδοση τριών δεκαετιών, η οποία ξεκίνησε από το θρυλικό Peugeot 106. Παράλληλα, από την αγορά αποχώρησαν και άλλα δημοφιλή city cars όπως τα Ford Ka και Skoda Citigo, με το Peugeot 208 να γίνεται η βασική επιλογή της μάρκας.

Το Peugeot 108 αποσύρθηκε, σε μια εποχή όπου οι αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και οι υψηλές τεχνολογικές απαιτήσεις έκαναν την κατηγορία των μίνι για πολλούς κατασκευαστές μη βιώσιμη.
Ο CEO Alain Favey δηλώνει πως η Peugeot είναι έτοιμη να επανέλθει στην μίνι κατηγορία
Σήμερα, ο CEO της Peugeot, Alain Favey, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής. Τονίζει ότι η εταιρεία έχει ιστορικά ισχυρή παρουσία στα μικρά αυτοκίνητα και πως, εφόσον η νέα κατηγορία E-car επιτρέψει την οικονομική τους βιωσιμότητα, η Peugeot είναι έτοιμη να επανέλθει δυναμικά.
Η κατηγορία E-car βρίσκεται ακόμη υπό διαμόρφωση, αλλά στόχος της είναι να μειώσει τον υποχρεωτικό εξοπλισμό που εκτοξεύει το κόστος παραγωγής. Με λιγότερες απαιτήσεις και πιο ευέλικτο κανονιστικό πλαίσιο, οι κατασκευαστές θα μπορούν να αναπτύσσουν φθηνά αυτοκίνητα πόλης χωρίς να θυσιάζουν την κερδοφορία τους. Το ενδιαφέρον είναι ήδη έντονο από εταιρείες όπως η Dacia που πρόσφατα παρουσίασε το Hipster Concept, η ΜΙΝΙ που θα ήθελε πολύ να φέρει ένα αυτοκίνητο που θα βρισκόταν κοντά στις διαστάσεις του αυθεντικού και μας έχει δείξει οτι μπορεί με το concept του Rocketman και η Citroën, η οποία εξετάζει ακόμη και την επιστροφή ενός μοντέλου με φιλοσοφία αντίστοιχη του Citroën 2CV.
Οι σημερινές απαιτήσεις για συστήματα ασφαλείας αυξάνουν σημαντικά την τελική τιμή
Παρά τις θετικές προοπτικές, ο Favey παραμένει κατηγορηματικός ότι χωρίς νέο πλαίσιο δεν υπάρχει χώρος για επιστροφή. Οι σημερινές απαιτήσεις για προηγμένα συστήματα ασφαλείας, όσο χρήσιμες κι αν είναι, αυξάνουν σημαντικά την τελική τιμή. Αυτό οδηγεί σε απώλεια ενδιαφέροντος από τους καταναλωτές, με την ευρωπαϊκή αγορά να καταγράφει ήδη τρία εκατομμύρια λιγότερες πωλήσεις σε σχέση με την προ πανδημίας εποχή.
Αν η ΕΕ εγκρίνει τελικά την κατηγορία E-car, τότε η Peugeot θα μπορούσε να γίνει από τους πρώτους κατασκευαστές που θα φέρουν πίσω την εποχή των προσιτών μίνι. Ένας νέος διάδοχος του Peugeot 108 φαίνεται πιο πιθανός από ποτέ, σε μια περίοδο όπου η ανάγκη για οικονομικές και πρακτικές λύσεις μετακίνησης είναι ξανά στο επίκεντρο.