Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Δεν γουστάρεις ηλεκτρονικά; Τώρα είναι η ευκαιρία να αγοράσεις αμάξι
Διαβάστηκε από 10508 αναγνώστες

Με την τεράστια έλλειψη σε μικροεπεξεργαστές (τσιπάκια), πολλές μάρκες λανσάρουν εκδόσεις χωρίς full ηλεκτρονικά ώστε να μην σταματήσει η παραγωγή. Αν προσευχόσουν για λιγότερα ηλεκτρονικά, μήπως τώρα είναι η ευκαιρία; Με την τεράστια έλλειψη σε μικροεπεξεργαστές (τσιπάκια), πολλές μάρκες λανσάρουν εκδόσεις χωρίς full ηλεκτρονικά ώστε να μην σταματήσει η παραγωγή. Αν προσευχόσουν για λιγότερα ηλεκτρονικά, μήπως τώρα είναι η ευκαιρία;

 

Η ευκαιρία του... Σπαρτιάτη

Αν η κρίση που έχει προκύψει λόγω της έλλειψης μικροεπεξεργαστών δεν σε έχει αγγίξει ακόμη, είσαι τυχερός. Αν τώρα δεν γουστάρεις καθόλου τα ηλεκτρονικά στα αυτοκίνητα, είσαι ακόμη πιο τυχερός. Γιατί τώρα μπορείς να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο χωρίς αυτά.

Ανάλογα με τη μάρκα και το μοντέλο, χρειάζονται από 140 ως 4.000 μικροεπεξεργαστές για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου. Αν νόμιζες πως τα αυτοκίνητα φτιάχνονται με καρμπυρατέρ, ντιστριμπιτέρ και στροφαλοφόρους, ναι, αλλά έχουν μόνο ένα. Καρμπιρατέρ; Ντιστριμπιτέρ; Όχι, γιατί στη θέση τους υπάρχει ένα σύστημα που περιλαμβάνει ηλεκτρονικό ψεκασμό, που πάει χέρι χέρι με την ηλεκτρονική ανάφλεξη. Την «ακούς» τη λέξη; Ηλεκτρονικό. Και κάθε φορά που την ακούς, ένας (ή συνήθως πολλοί) παραπάνω επεξεργαστές κάνουν αυτή τη δουλειά.

Η έλλειψη έχει δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα, ειδικά στους επεξεργαστές που είναι πιο μεγάλοι. Βλέπεις με την πανδημία οι κατασκευαστές (όχι μόνο αυτοκινήτων) φοβήθηκαν την οικονομική καταστροφή και έκοψαν τις παραγγελίες. Την ίδια στιγμή από το σπίτι οι παραγγελίες για υπολογιστές (κάθε μορφής), τηλεοράσεις, κονσόλες κλπ, απορρόφησε όλο το στοκ και την παραγωγή η οποία σε πολλές περιπτώσεις μειώθηκε λόγω lockdown. Όταν οι νέες παραγγελίες για επεξεργαστές ξεκίνησαν, δεν υπήρχε ούτε στοκ, ούτε γραμμές έτοιμες. Βάλε πως ένας μικροεπεξεργαστής χρειάζεται μέχρι και 20 εβδομάδες για να παραχθει, και άλλες τόσες για να παραδοθεί, και μιλάμε για ένα έτος καθυστέρηση.

Και έτσι πολλές μάρκες κόβουν επεξεργαστές από τα μοντέλα τους ώστε να μην κόψουν την παραγωγή. Στον όμιλο Stellantis για παράδειγμα η Citroen ήταν η πρώτη που έβγαλε κάποια μοντέλα της χωρίς κάποια στοιχεία εξοπλισμού ώστε να μειώσει τη χρήση επεξεργαστών. 

Πρόσφατα η Ford λάνσαρε σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές νέες εκδόσεις με τον κωδικό «Design» που έχουν μειωμένο αριθμό μικροεπεξεργαστών, και άρα δεν διαθέτουν τα αρκετά ηλεκτρονικά συστήματα (σ.σ. στην Ελλάδα από την άλλη δεν εισάγονται οι βασικές εκδόσεις με αποτέλεσμα οι αρχικές να είναι πλήρεις και πιο vfm του ανταγωνισμού, βλ. ST-Line).

Όπως και να έχει, πάντως ποια είναι αυτά τα ηλεκτρονικά που μπορεί να μην έχει ένα αυτοκίνητο;

1. Αισθητήρες πάρκινγκ

2. Αισθητήρα λωρίδας και ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας

3. Αυτόματα φρένα πανικού (AEB)

4. Αισθητήρα τυφλού σημείου

5. Αισθητήρα και ειδοποίηση πεζών και ποδηλατών

6. Αυτόματα φώτα

7. Προετοιμασία για σύγκρουση

8. Αυτόματο φρενάρισμα μετά τη σύγκρουση

Αν όλα αυτά τα ηλεκτρονικά σε ενοχλούσαν τόσο στην «τσέπη» όσο και στην οδήγηση, μήπως να αρχίσεις να βλέπεις ποιές μάρκες λανσάρουν τώρα μοντέλα στα γούστα σου; Τι λες;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...