Με ανανεωμένη εμφάνιση, αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά και μειωμένη κατανάλωση έρχεται το 2015MY Ford Focus ST, το οποίο –για 1η φορά- διαθέτει και έκδοση diesel που συνδυάζει το δυναμισμό με την οικονομία.

    Ford Focus ST

    134.855 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/1/2015

    Με μια ματιά

    Για πρώτη φορά και diesel με 2λιτρο μοτέρ 185 ίππων
    Στην Ελλάδα την άνοιξη του 2015
    Θα διατίθεται και με 2λιτρο EcoBoost 250 ίππων

    Με ανανεωμένη εμφάνιση, αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά και μειωμένη κατανάλωση έρχεται το 2015MY Ford Focus ST, το οποίο –για 1η φορά- διαθέτει και έκδοση diesel που συνδυάζει το δυναμισμό με την οικονομία.
    Οι περισσότερες αλλαγές είναι κοινές για την ευρωπαϊκή και αμερικάνικη εκδοχή του μοντέλου, με εξαίρεση την έκδοση diesel που θα διατίθεται μόνο στη Γηραιά Ήπειρο.

    Diesel Focus ST
    Λόγος γίνεται για το πρώτο στην ιστορία πετρελαιοκίνητο Focus ST, το οποίο θα φέρει κάτω από το καπό του το 2λιτρο TDCi μοτέρ της Ford, στο οποίο υπάρχει σύστημα Auto Start-Stop, ενώ οι μηχανικοί της εταιρείας το «πείραξαν», ανεβάζοντας την απόδοσή του από τους 150 στους 185 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή, πάλι, είναι της τάξης των 400 Nm, η οποία είναι διαθέσιμη από τις 2.000 έως τις 2.750 σ.α.λ.

    Με τη βοήθεια μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, το diesel Focus ST ολοκληρώνει τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δλ., ενώ έχει τελική ταχύτητα 217 χλμ./ώρα. Με επιλεγμένη την 6η σχέση στο κιβώτιο, επιταχύνει από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ., είναι δηλαδή πιο γρήγορο κατά 2,2 δλ. από την «κανονική» έκδοση των 150 ίππων. Η Ford «υπόσχεται» μια μέση κατανάλωση της τάξης των 4,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 114 γρ./χλμ.

    Το «κανονικό» Focus ST
    Όσοι προτιμούν την γνωστή έκδοση βενζίνης, η Ford χρησιμοποιεί το ίδιο 2λιτρο turbo EcoBoost μοτέρ των 250 ίππων. Η διαφορά είναι πως, πλέον, το μηχανικό σύνολο διαθέτει σύστημα stop-start, γεγονός που βελτίωσε την κατανάλωσή του κατά 6%, φτάνοντάς την στα 6,8 λτ./100 χλμ. Επιπλέον, οι εκπομπές CO2 έπεσαν από τα 169 στα 158 γρ./χλμ. Τέλος, το Focus ST βενζίνης επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,5 δλ.

    Τεχνικές αλλαγές
    Η ευρωπαϊκή ομάδα RS της Ford «περιποιήθηκε» το σασί του Focus ST, επαναρύθμισε την ανάρτηση τοποθετώντας 4 νέα αμορτισέρ και καινούργια ελατήρια μπροστά, ενώ αναβάθμισε το ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης. Το τριών σταδίων ESP διαθέτει μια νέα λειτουργία Electronic Transitional Stability, μέσω της οποίας βελτιώνεται το κράτημα, η σταθερότητα και η ακρίβεια των χειρισμών του ανανεωμένου Focus ST.

    Αισθητική διαφοροποίηση
    Η οπτική διαφοροποίηση του 2015MY Focus ST ξεκινάει από την ανανεωμένη εμπρόσθια όψη του οχήματος, όπου έχουν τοποθετηθεί στενότερα φωτιστικά σώματα, καινούργιο καπό, νέοι προβολείς ομίχλης και μια διαφορετική γρίλια της μάσκας. Πίσω, η Ford έχει βάλει μικρότερα φανάρια και επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, στο διαχύτη του οποίου έχει τοποθετηθεί κεντρικά η διπλή απόληξη της εξάτμισης.

    Επιπλέον, νέοι είναι και οι τροχοί των 19 ιντσών, οι οποίοι φέρουν ελαστικά που έφτιαξε ειδικά η Michelin για το Focus ST. Για την Ευρώπη, η Ford λανσάρει δύο νέα χρώματα, τα Stealth (σκούρο γκρι) και Deep Impact Blue. Στο εσωτερικό, τέλος, η κεντρική κονσόλα έχει επανασχεδιαστεί, διαθέτοντας νέα χειριστήρια για τον κλιματισμό και νέο φινίρισμα. Καινούργιο είναι και το flat-bottom τιμόνι, ενώ στις θύρες σχεδιάστηκαν εκ νέου οι θήκες.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ