Τεχνικό: Πώς λειτουργεί το ήπια υβριδικό Peugeot 208;

34.122 Επισκέψεις στο άρθρο
Τεχνικό: Πώς λειτουργεί το ήπια υβριδικό Peugeot 208;

- Έχει αναβαθμισμένο κινητήρα που λειτουργεί σε κύκλο Miller & έχει turbo μεταβλητής γεωμετρίας
- Μέσα στο νέο αυτόματο κιβώτιο υπάρχει μικρό ηλεκτρομοτέρ 29 ίππων
- Κάτω από τον οδηγό υπάρχει μπαταρία, που δεν «κόβει» το πορτ-μπαγκάζ αλλά δίνει πιο σωστή κατανομή βάρους
- Έχει καδένα χρονισμού και όχι ιμάντα, για χαμηλότερο κόστος συντήρησης

Έχει αναβαθμισμένο κινητήρα που λειτουργεί σε κύκλο Miller & έχει turbo μεταβλητής γεωμετρίας

Το ανανεωμένο Peugeot 208 αποχωρίζεται το diesel και λανσάρει για πρώτη φορά στην ιστορία του εκδόσεις βενζίνης με ήπια υβριδική τεχνολογία, μία στα 100 (διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή–) και μία στα 136 άλογα. Και στις δύο περιπτώσεις βλέπουμε τον κλασικό 1.200άρη turbo PureTech, ο οποίος όμως φέρει 2 σημαντικές αναβαθμίσεις, ειδικά προσαρμοσμένες για εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης.
 
Αρχικά, το μοτέρ του hybrid Peugeot 208 λειτουργεί σε κύκλο Miller, για καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση. Πρόκειται για το γνωστό κύκλο Atkinson, που ονομάζεται κύκλος Miller όταν υπάρχει turbo. Η δεύτερη αναβάθμιση αφορά το turbo μεταβλητής γεωμετρίας, που χρησιμοποιείται εδώ και πολλά χρόνια στους κινητήρες diesel. Χάρη στην τοποθέτηση αυτού στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας (VTN) το hybrid Peugeot 208 μπορεί και αποδίδει καλύτερα σε μεγαλύτερο φάσμα στροφών.

Έχει καδένα χρονισμού και όχι ιμάντα, για χαμηλότερο κόστος συντήρησης

Οι διαφοροποιήσεις του βενζινοκινητήρα συνεχίζονται με το μέσο χρονισμού του. Δεν έχει ιμάντα αλλά έχει επιλεγεί καδένα χρονισμού. Με τον τρόπο αυτό το hybrid Peugeot 208 κερδίζει σε αξιοπιστία, μιας και τον ιμάντα πρέπει να τον αλλάζεις συχνότερα (σ.σ. περίπου 80.000 χλμ.)  ενώ η καδένα αντέχει περισσότερο.

Μέσα στο νέο αυτόματο κιβώτιο υπάρχει μικρό ηλεκτρομοτέρ 29 ίππων

Έπειτα, μαζί με τον αναβαθμισμένο βενζινοκινητήρα βλέπουμε ηλεκτρικό κύκλωμα 48V αλλά κι ένα έξτρα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 29 ίππων και 55 Nm ροπής. Το υψηλής τάσης (48V) έχει ρόλο την τροφοδοσία του υβριδικού συστήματος, με την αποκλειστικά παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια από το μοτέρ των 28 ίππων. Από εκεί και πέρα, ένας μετατροπέας τάσης συνεχούς ρεύματος (DC) θα χρησιμοποιεί το ηλεκτρικό ρεύμα και θα το στέλνει σε ένα δεύτερο δίκτυο μικρότερης τάσης. Αυτό θα είναι στα 12V και θα αναλαμβάνει την τροφοδοσία του εξοπλισμού του αυτοκινήτου (π.χ. κλιματισμός).
 
Όσον αφορά τον ηλεκτροκινητήρα των 21 kW, έχει τοποθετηθεί μέσα στο επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (Dual Clutch System 6), όπου βρίσκεται και η ηλεκτρονική μονάδα (ECU). Λόγω της μεγάλης ισχύος του, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί και κινεί το hybrid Peugeot 208 σε μικρές ταχύτητες (π.χ. παρκάρισμα - ξεπαρκάρισμα). Επιπλέον,, μέσω της μίζας δίνει ισχύ στον θερμικό κινητήρα για κάθε εκκίνηση του αυτοκινήτου (π.χ. στο φανάρι). Είναι οι περίφημες αστικές συνθήκες οδήγησης στις οποίες το hybrid 208 μπορεί να λειτουργεί σε ποσοστό 50% με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας (μηδενική κατανάλωση + μηδενικοί ρύποι).
 
Κάτι ανάλογο γίνεται και σε συνθήκες cruising. Μέχρι τα 145 χλμ./ώρα σε κάθε άφημα του γκαζιού το θερμικό μοτέρ σβήνει πάει «σβηστό». Από την άλλη, σε απότομες επιταχύνσεις το ηλεκτρικό μοτέρ δίνει επιπλέον ισχύ 12 περίπου ίππων (9 kW). Χάρη σε όλα τα παραπάνω το hybrid 208 έχει μειωμένη κατανάλωση κατά 15%, σύμφωνα με όσα αναφέρει η Peugeot.

Κάτω από τον οδηγό υπάρχει μπαταρία, που δεν «κόβει» το πορτ-μπαγκάζ αλλά δίνει πιο σωστή κατανομή βάρους

Κι από που αντλεί ενέργεια ο ηλεκτροκινητήρας; Είναι μία αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου που τροφοδοτεί με ρεύμα το μοτέρ, όποτε χρειαστεί. Έχει μικτή χωρητικότητα 0,89 κιλοβατώρων, εκ των οποίων οι 0,43 kWh είναι η ωφέλιμη χωρητικότητα. Όπως ισχύει σε κάθε mild hybrid μοντέλο, η μπαταρία φορτίζει σε κάθε επιβράδυνση/φρενάρισμα από το βενζινοκινητήρα, που θα λειτουργεί σαν γεννήτρια (ανάκτηση ενέργειας).
 
Το ξεχωριστό με την περίπτωσή της είναι η θέση που έχει μπει. Οι μηχανικοί της Peugeot την έχουν βάλει κάτω από το κάθισμα του οδηγού και όχι στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Έτσι:

  • Δεν μειώνεται ούτε ο χώρος αποσκευών (309 λτ._ ούτε οι λοιποί εσωτερικοί χώροι της καμπίνας.
  • Επιτυγχάνεται σωστή κατανομή του βάρους με την μπαταρία στο κέντρο.
  • Περιορίζεται οι όποιες απώλειες ενέργειας

test center
SEAT