Τα καινούργια αυτοκίνητα είναι πολλά, οι τιμές τους υψηλές και το ενδιαφέρον των επίδοξων κλεφτών ακόμη μεγαλύτερο. Και έτσι συναγερμό έχουν όλα.
Θα ήταν αφελές να πιστεύαμε πως με τον συναγερμό λύσαμε το πρόβλημα της κλοπής των αυτοκινήτων. Όσο προχωράει η τεχνολογία που θωρακίζει το αυτοκίνητό μας, πορεύεται, και ίσως με πιο γρήγορο ρυθμό και η τεχνική παράκαμψης αυτών των συστημάτων. Κάθε γενιά αντικλεπτικού είναι καλύτερη από την προηγούμενη για αυτό το λόγο, όμως η κούρσα αυτή δε σταματάει.
Το σίγουρο είναι πως ένα αυτοκίνητο που θέλει κάποιος να το κλέψει, θα μπορέσει τελικά να το κλέψει. Ο συναγερμός θα του κάνει τη ζωή πιο δύσκολη, ενώ μπορεί να αποτρέψει τους λιγότερο έμπειρους από το δέλεαρ του δικού μας αυτοκινήτου και να τους στρέψει σε κάποια πιο εύκολη λεία. Το αυτοκίνητο του γείτονα που λέγαμε.
Και με αυτή τη λογική, δεν αρκεί να βάζουμε συναγερμό στο νέο μας αυτοκίνητο, αλλά να τον αλλάζουμε και αργότερα με καλύτερο, όταν ο γείτονας αγοράζει με τη σειρά του καινούργιο. Όμως αυτό είναι δε σταματάει πουθενά. Που σταματάμε όμως εμείς;
Η πρόληψη είναι ο καλύτερός σου σύμμαχος
Σαφώς από τη στιγμή που ο συναγερμός είναι στάνταρ πλέον, δε μπορεί το δικό μας αυτοκίνητο να μην έχει γιατί γίνεται η εύκολη λεία. Θα μπορούσε κανείς να πει πως εφόσον υπάρχει η ασφάλιση του αυτοκινήτου ο συναγερμός δεν έχει θέση αφού σε περίπτωση κλοπής αποζημιώνεται. Με την απαξίωση που έχουν τα αυτοκίνητα σήμερα όμως, η χρηματική αποζημίωση δεν καλύπτει την απώλεια ενός αυτοκινήτου. Αρα η πρόληψη είναι η καλύτερη αντιμετώπιση.
Επιπλέον τα συστήματα συναγερμού σήμερα μπορούν να προσφέρουν εκτός από πρόληψη και δυνατότητα εύρεσης, εκπέμποντας στίγμα με τη βοήθεια του οποίου εντοπίζεται το αυτοκίνητο ανά πάσα στιγμή. Έχει ένα κάποιο κόστος αυτή η υπηρεσία αλλά για κάποιους μπορεί να αξίζει.
Από κει και πέρα ο συναγερμός συχνά προσφέρει και μια αυξημένη λειτουργικότητα, πέραν της προστασίας. Συμπληρώνει το κεντρικό κλείδωμα των θυρών με αυτόματο ανέβασμα των παραθύρων, ενώ σε πιο προχωρημένα μοντέλα, κάνει και το κατέβασμα, για να δροσίζεται το αυτοκίνητο ή ακόμη βάζει μπρος τον κινητήρα να τον ζεστάνει (το χειμώνα) ή τον σβήνει αργότερα για να κρυώσει, ή ακόμη απλά για να λειτουργήσει το κλιματιστικό και να φέρει την καμπίνα στην επιθυμητή θερμοκρασία.