Ρουλεμάν συμπλέκτη: Πότε πρέπει να ανησυχήσεις;

Ρουλεμάν συμπλέκτη: Πότε πρέπει να ανησυχήσεις;

1372 Επισκέψεις στο άρθρο

- Αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό των αυτοκινήτων με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων
- Θόρυβοι και ζόρια στο πάτημα του συμπλέκτη «μαρτυρούν» το πρόβλημα
- Η αλλαγή ρουλεμάν συμπλέκτη πάει σετ και με άλλα εξαρτήματα
- Από 5 έως και πάνω από 100 ευρώ η αντικατάσταση

ΛΑΓΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΠΕ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΟΘΟΣ Κ ΣΙΑ ΕΕ - POTHOS AUTOPARTS

Αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό των αμαξιών με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων

Το παραδοσιακό πεντάλ αριστερά – αριστερά, δίπλα από εκείνο του φρένου, είναι αυτό που γνωρίζουμε ως πεντάλ συμπλέκτη και συναντάται στα οχήματα με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, χρησιμεύοντας τόσο στην εκκίνηση του οχήματος, όσο και στην αλλαγή σχέσης. Συγκεκριμένα, η λειτουργία του είναι να αποσυνδέει στιγμιαία τους τροχούς από τον κινητήρα.
Κομβικό κομμάτι της συγκεκριμένης διαδικασίας, λοιπόν, δεν είναι άλλο από το ρουλεμάν συμπλέκτη ή «απελευθέρωσης» (όπως χαρακτηριστικά αποκαλείται), το οποίο επιστρατεύεται κάθε φορά που πατάμε το εν λόγω πεντάλ, αποσυνδέοντας στιγμιαία το κιβώτιο ταχυτήτων από τον κινητήρα κατά την αλλαγή ταχύτητας.

Θόρυβοι και ζόρια στο πάτημα του συμπλέκτη «μαρτυρούν» το πρόβλημα

Το να εντοπιστεί κάποιο ζήτημα στη λειτουργία του ρουλεμάν συμπλέκτη δεν είναι δύσκολο. Κι αυτό, γιατί μια σειρά από δυσλειτουργικές «συμπεριφορές» θα μαρτυρήσουν την ύπαρξη προβλήματος.
Τέτοιες περιπτώσεις είναι προφανώς η δυσκολία κατά την αλλαγή των ταχυτήτων, οι τυχόν δονήσεις και / ή οι κραδασμοί που μπορεί να αντιληφθούμε όταν πατάμε το πεντάλ του συμπλέκτη, ενδεχομένως η ύπαρξη θορύβου ή θορύβων κατά την ίδια διαδικασία, η ακαμψία του πεντάλ με αποτέλεσμα να μην αποδεσμεύεται όπως πρέπει ο συμπλέκτης και γενικά κάθε διαφορά που μπορούμε να αντιληφθούμε στη χρήση του πεντάλ.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Η αλλαγή ρουλεμάν συμπλέκτη πάει σετ και με άλλα εξαρτήματα

Στο επίπεδο της βλάβης ενός ρουλεμάν συμπλέκτη οι επιλογές ποικίλλουν αναλόγως την περίπτωση. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, κρίνεται επιτακτικό, εφόσον συμβεί κάτι τέτοιο, να χρειαστεί να αλλάξουν και τα υπόλοιπα νευραλγικά σημεία του συμπλέκτη (π.χ. δίσκος, ρουλεμάν), δεδομένου πως μιλάμε για ανταλλακτικά που όλα συνδέονται μεταξύ τους.

Από 5 έως και πάνω από 100 ευρώ η αντικατάσταση

Προφανώς το είδος του αμαξιού, η ηλικία και η έκδοση παίζουν το δικό τους ρόλο εδώ, με τις αποκλίσεις στην αλλαγή ρουλεμάν συμπλέκτη να είναι μεγάλες π.χ. για ρουλεμάν συμπλέκτη στο FIAT Punto 2 Hatchback το εύρος των τιμών κυμαίνεται ανάμεσα στα 23 και τα 92 ευρώ, σε Peugeot 206 βρίσκεις από 23 έως 110 ευρώ, ενώ στο SEAT 124 Combi αντικρίζεις από 3,5 έως 105 ευρώ.   
Αν μιλάμε για αλλαγή σε όλο το σετ, τότε εκεί πάλι οι αποκλίσεις θα παίξουν αναλόγως (βλ. από 50 ευρώ έως και πάνω από τριχίλιαρο στις πολύ σπορ εκδόσεις). Για παράδειγμα, μια Mercedes – Benz, A-class (W177) υβριδική, για την αντικατάσταση του σετ μπορεί να χρειαστεί ακόμα και πάνω από 590 ευρώ.