Δες αναλυτικά πως μετατρέπεται ένας κινητήρας σε διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο και μπες και εσύ στο χώρο της οικονομίας στην αυτοκίνηση
Γνωστά είναι πλέον στο ευρύ κοινό τα οικονομικά και οικολογικά πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου. Το καύσιμο, το οποίο έχει ένα premium χαρακτήρα, έχει ήδη «σώσει» (οικονομικά) όσους αποφάσισαν να το «βάλουν» στο αυτοκίνητο τους (και ανήκουν στους τυχερούς που η περιοχή τους εξυπηρετείται από ένα –από τα λίγα ακόμη- πρατήρια φυσικού αερίου. Ας μην ξεχνάμε ότι ένα όχημα που κινείται με Cng ωφελείται γύρω στο 67% (!) από ότι αν χρησιμοποιούσε βενζίνη, 59% έναντι του ντίζελ, και 31% έναντι του υγραερίου !
Ωστόσο η μετατροπή ενός κινητήρα σε διπλής καύσης με Φυσικό Αέριο Κίνησης είναι μια διαδικασία η οποία είναι πολύπλοκη και πρέπει να γίνεται όπως ακριβώς ορίζει ο κατασκευαστής του οχήματος και το Ευρωπαϊκό Πρότυπο R110-R115. ¶λλωστε γι` αυτό το λόγο θα πρέπει να επιλεχθεί και ο κατάλληλος εγκαταστάτης για να κάνει την μετατροπή.
Τα 5 βήματα της Εγκατάστασης
Η διαδικασία χωρίζεται σε δύο μέρη:
-στην τοποθέτηση του συστήματος Cng στον κινητήρα &
-στην τοποθέτηση της δεξαμενής.
Ας δούμε λοιπόν τα στάδια της μετατροπής όπως μας τα παρουσιάζει ένας έξπερτ στην αγορά της εγκατάστασης Cng, η AUTOGAS THEODOROU:
1. Πρώτο βήμα είναι η αφαίρεση της Πολλαπλής εισαγωγής (Σωλήνα αναρρόφησης) , που είναι απαραίτητη, για να ανοιχτούν οι τρύπες των εκγχυτών αερίου. Η διαδικασία γίνεται με απόλυτη ασφάλεια και με τον τρόπο που απαιτεί ο κάθε κινητήρας.
2. Στη συνέχεια τοποθετούνται στον ελεύθερο χώρο του κινητήρα, η ηλεκτρονική Μονάδα Ελέγχου, ο υποβιβαστής πίεσης, το μανόμετρο η βαλβίδα διακοπής και άλλα σημαντικά εξαρτήματα.
3. Κατόπιν, τα μπεκ αερίου τοποθετούνται δίπλα στα υφιστάμενα μπεκ του οχήματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μονά – ανεξάρτητα μπεκ αερίου έχουν καλύτερη απόδοση λειτουργίας.
4. Επόμενη κίνηση είναι η τοποθέτηση της δεξαμενής ή των δεξαμενών Cng. Σύμφωνα με το πρότυπο R110-R115 αυτές θα πρέπει να στηρίζονται σε ειδικές βάσεις στήριξης ενώ η σύσφιξη τους γίνεται με ειδικές «τιράντες». Μάλιστα για να είναι ασφαλές το όχημα σε περίπτωση σύγκρουσης η βαλβίδα ασφαλείας της δεξαμενής τοποθετείται σύμφωνα με τις προδιαγραφές που θέτει ο κατασκευαστής. Επίσης σύμφωνα με τη νομοθεσία και το R110 - R115, ο σωλήνας καυσίμου θα πρέπει να είναι χωρίς ραφή.
5. Τέλος γίνεται η χαρτογράφηση και ρύθμιση του συστήματος (και στο ρελαντί μα και σε πορεία, στο δρόμο)!
Για εμενα προβλημα ειναι τα πρατηρια που ειναι 6 στην αθηνα και μετα οι δεξαμενες.Πριν απο 9 μηνες που αποφασισα να το βαλω ηξερα οτι θα εχω προβλημα με τον ανεφοδιασμο εως που να ανοιξει το πρατηριο της Ηλιουπολης που το ακουω απο περισυ,(μενω Αργυρουπολη)και ακομα περιμενω.Τωρα επειδη δουλευω κοντα στο Κορωπι βαζω αεριο απο εκει (ειναι 8 χιλιομετρα απο την δουλεια μου) αλλιως εαν δεν μου βγαινουν τα χιλιομετρα πηγαινω στο Ρεντη που ειναι 16 χιλιομετρα απο Αργυρουπολη,βενζινη καιω μονο στο ξεκινημα μεχρι να ζεσταθει η μηχανη.Τον μηνα κανω 300 περιπου χιλιομετρα παραπανω για ανεφοδιασμους αλλα δεν με πειραζει γιατι δεν δινω 40αρια για να κανω 300 χιλιομετρα δινω μονο 13,5 ευρω,κανει με 4,5ευρω 100+χιλιομετρα βρεξει χιονισει και χωρις να σε κλεβουνε οπως στην βενζινη.Τωρα για τις δεξαμενες που ελεγε ο φιλος εχει δικιο.Εγω εχω ενα mazda 2 μοντ.2004 1.6 κυβικα και του εβαλα μια δεξαμενη ελαφριου τυπου που ζυγιζει 11κιλα και παιρνει 6,4 κιλα αεριο(1200 ευρω εκανε) αφαιρεσα την ρεζερβα που ζυγιζει 13 κιλα πηρα ενα καλο κομπρεσερακι αερος για να φουσκωνω το λαστιχα εαν σκασουν και ημαστε 0Κ.Υπηρχαν και δεξαμενες σιδερενιες πιο φθηνες αλλα ηταν πολυ βαριες 40κιλα επαιρνε 6κιλα αεριο η 100 κιλα για 12 κιλα αεριο οποτε θα επρεπε να ενισχυσω τα ελατηρια και παει λεγοντας.Τελος η μετατροπη πηγε 2350 συν 81 ευρω στο ΚΤΕΟ.Στους 9 μηνες εχω βγαλει τα 1100 ευρω και εχει ο θεος.Για εμενα ειναι μια επενδυση με ρισκο που θα εχεις κερδος με τον καιρο(Στα 15000χιλ.κερδος 1300-1400ευρω)εαν δεν πεσεις σε κανενα ΖΩΟ που κοιμαται στο δρομο η ασχολειται με την κινητη μαλακια.
M.Schumacher
Ωραία τα λέτε,όμως θα έπρεπε στη δημοσίευση να αναφέρετε και το ποσο ογκώδης ειναι οι δεξαμενές φυσικού αερίου καθώς και ποσο βαριές. Ετσι καθιστά ενα μικρομεσαίο αυτοκίνητο αδύνατο στο να εχει χώρο αποσκευών,ποσο μαλλον και στο οτι δε χωράνε να τοποθετηθούν. Επίσης τα αυτοκίνητα που διαθέτουν τεράστιο χώρο αποσκευών ώστε να τοποθετηθούν οι φιάλες θα πρεπει να σκεφτούν κ την αλλαγή πισω ανάρτησης-ελατηρίων γιατι το όχημα θα εχει ενα μεγάλο μόνιμο βάρος. Κατα την άποψη μου αυτη τη στιγμη ενα μεγάλο ποσοστό Ελλήνων οδηγών που διαθέτουν μικρομεσαία οχήματα να εγκαταστήσουν τα ήδη δοκιμασμένα και εξελιγμένα (Οχι κινεζικα) συστήματα υγραεριοκίνησης 7ης κ πανω γενιάς. Για την ώρα ειναι νωρίς απ´ολες τις πλευρές για φυσικό αέριο.
Για εμενα προβλημα ειναι τα πρατηρια που ειναι 6 στην αθηνα και μετα οι δεξαμενες.Πριν απο 9 μηνες που αποφασισα να το βαλω ηξερα οτι θα εχω προβλημα με τον ανεφοδιασμο εως που να ανοιξει το πρατηριο της Ηλιουπολης που το ακουω απο περισυ,(μενω Αργυρουπολη)και ακομα περιμενω.Τωρα επειδη δουλευω κοντα στο Κορωπι βαζω αεριο απο εκει (ειναι 8 χιλιομετρα απο την δουλεια μου) αλλιως εαν δεν μου βγαινουν τα χιλιομετρα πηγαινω στο Ρεντη που ειναι 16 χιλιομετρα απο Αργυρουπολη,βενζινη καιω μονο στο ξεκινημα μεχρι να ζεσταθει η μηχανη.Τον μηνα κανω 300 περιπου χιλιομετρα παραπανω για ανεφοδιασμους αλλα δεν με πειραζει γιατι δεν δινω 40αρια για να κανω 300 χιλιομετρα δινω μονο 13,5 ευρω,κανει με 4,5ευρω 100+χιλιομετρα βρεξει χιονισει και χωρις να σε κλεβουνε οπως στην βενζινη.Τωρα για τις δεξαμενες που ελεγε ο φιλος εχει δικιο.Εγω εχω ενα mazda 2 μοντ.2004 1.6 κυβικα και του εβαλα μια δεξαμενη ελαφριου τυπου που ζυγιζει 11κιλα και παιρνει 6,4 κιλα αεριο(1200 ευρω εκανε) αφαιρεσα την ρεζερβα που ζυγιζει 13 κιλα πηρα ενα καλο κομπρεσερακι αερος για να φουσκωνω το λαστιχα εαν σκασουν και ημαστε 0Κ.Υπηρχαν και δεξαμενες σιδερενιες πιο φθηνες αλλα ηταν πολυ βαριες 40κιλα επαιρνε 6κιλα αεριο η 100 κιλα για 12 κιλα αεριο οποτε θα επρεπε να ενισχυσω τα ελατηρια και παει λεγοντας.Τελος η μετατροπη πηγε 2350 συν 81 ευρω στο ΚΤΕΟ.Στους 9 μηνες εχω βγαλει τα 1100 ευρω και εχει ο θεος.Για εμενα ειναι μια επενδυση με ρισκο που θα εχεις κερδος με τον καιρο(Στα 15000χιλ.κερδος 1300-1400ευρω)εαν δεν πεσεις σε κανενα ΖΩΟ που κοιμαται στο δρομο η ασχολειται με την κινητη μαλακια.
Ωραία τα λέτε,όμως θα έπρεπε στη δημοσίευση να αναφέρετε και το ποσο ογκώδης ειναι οι δεξαμενές φυσικού αερίου καθώς και ποσο βαριές. Ετσι καθιστά ενα μικρομεσαίο αυτοκίνητο αδύνατο στο να εχει χώρο αποσκευών,ποσο μαλλον και στο οτι δε χωράνε να τοποθετηθούν. Επίσης τα αυτοκίνητα που διαθέτουν τεράστιο χώρο αποσκευών ώστε να τοποθετηθούν οι φιάλες θα πρεπει να σκεφτούν κ την αλλαγή πισω ανάρτησης-ελατηρίων γιατι το όχημα θα εχει ενα μεγάλο μόνιμο βάρος. Κατα την άποψη μου αυτη τη στιγμη ενα μεγάλο ποσοστό Ελλήνων οδηγών που διαθέτουν μικρομεσαία οχήματα να εγκαταστήσουν τα ήδη δοκιμασμένα και εξελιγμένα (Οχι κινεζικα) συστήματα υγραεριοκίνησης 7ης κ πανω γενιάς. Για την ώρα ειναι νωρίς απ´ολες τις πλευρές για φυσικό αέριο.