Πολλά τα οφέλη από τη χρήση φυσικού αερίου!

45313 Επισκέψεις στο άρθρο

Πολλαπλά είναι τα οφέλη που προκύπτουν από την χρήση φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση με τους οδηγούς (επαγγελματίες και ιδιώτες), το περιβάλλον και τις επιχειρήσεις να είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι. Εξίσου ευνοϊκά επιδρά η χρήση CNG και στις οικονομίες των χωρών λόγω της ενεργειακής εξοικονόμησης που επιτυγχάνεται με το «πράσινο καύσιμο» ενώ δημιουργούνται αλυσιδωτές θετικές συνέπειες για την απασχόληση. Τα πολλαπλά οφέλη από την αξιοποίηση του CNG οδηγούν πολλές κυβερνήσεις στο να θεσπίζουν κίνητρα για τη διεύρυνση της χρήσης του. Στη χώρα μας η αεριοκίνηση κάνει ήδη σημαντικά βήματα και η ΔΕΠΑ τηρώντας την υπόσχεση να «ανοίξει το δρόμο στην αεριοκίνηση» στην Ελλάδα, προχωρά, σε συνεργασία με τα ΕΛ.ΠΕ στην δημιουργία νέων πρατηρίων ανεφοδιασμού.
Οικονομία έως και 50%
Οι αριθμοί δεν λένε ψέματα και οι μετρήσεις έχουν δείξει, ότι ένα αυτοκίνητο το οποίο κινείται με φυσικό αέριο επιτυγχάνει εξοικονόμηση που ξεπερνά το 50% σε σχέση με ένα όχημα με βενζίνη ενώ το κόστος είναι τουλάχιστον κατά 30% μειωμένο σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με πετρέλαιο. Ενδεικτικά, μπορεί να αναφερθεί ότι 1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα Βενζίνη, 1,3 λίτρα πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο. 


Πλεονεκτήματα:
Για οδηγούς μεγάλων διαδρομών είναι μια οικονομική η πηγή ενέργειας
- Πολλές χώρες έχουν χαμηλούς φόρους καυσίμου
- Μπορεί να υπάρχουν κίνητρα από τους προμηθευτές φυσικού αερίου
- Εκπομπές ρύπων σημαντικά λιγότερες συγκριτικά με τη βενζίνη και το πετρέλαιο
- Καυσαέρια σχεδόν χωρίς σωματίδια
- Μεγαλύτερη αυτονομία των οχημάτων μετατροπής
- Υψηλές αντικρουστικές ιδιότητες
- Υψηλές προδιαγραφές ασφάλειες
- Τα αποθέματα σε φυσικό αέριο είναι περισσότερα από το πετρέλαιο
- Καθόλου απώλειες εξάτμισης καυσίμου κατά τον ανεφοδιασμό
- Ελαφρύτερο του αέρα, διαλύεται προς τα άνω

Μειονεκτήματα:
Συγκριτικά με τη λειτουργία βενζίνης υπάρχει μια μικρή απώλεια ισχύος του κινητήρα 
- Απαιτείται πρόσθετος χώρος για την θέση των φιαλών 
- Οι χαλύβδινες φιάλες φυσικού αερίου δημιουργούν ένα πρόσθετο φορτίο στο αυτοκίνητο. 
- Το «αραιό» σε πολλές χώρες δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου. 
- Το πρόσθετο κόστος αγοράς (εργοστασιακό) ή και μετατροπής
 
Πρέπει να γνωρίζετε πως:
• To φυσικό αέριο ΔΕΝ μπορεί να νοθευτεί καθώς παρέχεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς κατευθείαν από το εθνικό σύστημα μεταφοράς στα πρατήρια. 
• Το φυσικό αέριο δεν περιέχει θείο, ίχνη μετάλλων και τοξικά πρόσθετα μολύβδου ή βενζολίου που θεωρούνται ιδιαίτερα καρκινογόνες ουσίες. 
• Με τη χρήση του φυσικού αερίου εκλύονται -25% CO2, -35% μικροσωματίδια, -75% αρωματικοί υδρογονάνθρακες και -53% οξείδια του αζώτου (ΝΟx) σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη. 
• Σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης, η χρήση φυσικού αερίου επιφέρει 
-15% CO2, -99,6% μικροσωματίδία, -36% αρωματικούς υδρογονάνθρακες και -95% ΝΟx. Ένα κιλό φυσικού αερίου ισοδυναμεί ενεργειακά με 1,5λτ. αμόλυβδης βενζίνης, 1,3λτ. πετρελαίου κίνησης και 2λτ. υγραερίου. 
• Ο αριθμός οκτανίων του φυσικού αερίου ανέρχεται στο 130 έναντι 90+ της αμόλυβδης βενζίνης. 
• Το λιπαντικό του κινητήρα φυσικού αερίου «μολύνεται» σημαντικά λιγότερο με αποτέλεσμα τα αυξημένα διαστήματα αλλαγής του σε σχέση με την βενζίνη. 
• Τα μέχρι στιγμής γνωστά κοιτάσματα φυσικού αερίου επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών με βάση τα σημερινά δεδομένα κατανάλωσης για 120 έτη. 


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΥΓΡΑΕΡΙΟ (LPG)