Περιοδικό - Θέματα αγοράς mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  20/11/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/11/2001

ΝΕΑ
ΔΙΕΘΝΗ

Δραστικές περικοπές δαπανών στη Ford Europe
 

Στα πλαίσια ενός εκτεταμένου προγράμματος αναδιάρθρωσης, η Ford πρόκειται να περικόψει στο μισό τις δαπάνες των ευρωπαϊκών της επιχειρήσεων. Μέχρι το 2004 η Ford Europe υπολογίζει να έχει μειώσει τα έξοδά της από τα 1,6 δις δολάρια στα 800 εκατ. δολάρια ετησίως. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Ford Europe, Ντέιβιντ Θάρσβιλντ, αυτό θα επιτευχθεί κυρίως μέσω της μείωσης του κόστους επενδύσεων για νέα μοντέλα -αφού τα τελευταία θα μοιράζονται πλέον περισσότερα εξαρτήματα μεταξύ τους- με τη χρησιμοποίηση λιγότερων εργοστασίων και με την περικοπή της περίσσειας παραγωγής. Τα δύο τελευταία χρόνια, η Ford έχει μειώσει τα εργοστάσιά της στην Ευρώπη από 11 σε 6, ενώ μείωσε και την παραγωγική της δυνατότητα κατά 600.000 μονάδες. 
Εν τω μεταξύ, θύμα της αναδιάρθρωσης θα αποτελέσει κατά πάσα πιθανότητα και το Ford Explorer. H εταιρεία αναμένεται να ανακοινώσει τις επόμενες εβδομάδες την απόσυρσή του από την ευρωπαϊκή αγορά, καθώς η ζήτησή του είναι εξαιρετικά περιορισμένη. Το μοντέλο αν και είναι πρώτο σε πωλήσεις SUV στην Αμερική, δε φαίνεται ότι συγκίνησε τους Ευρωπαίους καταναλωτές, ενώ η εικόνα του επλήγη σημαντικά από το θέμα με τα ελαστικά Firestone με τα οποία εφοδιαζόταν. Οσον αφορά το προσφάτως παρουσιαζόμενο Maverick, η Ford ανακοίνωσε ότι δεν υπάρχουν σκέψεις να σταματήσει τις πωλήσεις του στην Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι είναι ευθέως ανταγωνιστικό με τα μοντέλα της θυγατρικής της Land Rover.


Τελειώνει άδοξα όπως όλα δείχνουν η εμπορική πορεία του Ford Explorer στην Ευρώπη. Οι ισχνές πωλήσεις του και το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης οδηγούν στην απόσυρσή του από την ευρωπαϊκή αγορά. 


H Ford δε σχεδιάζει τη διακοπή των πωλήσεων του Maverick, παρά το γεγονός ότι είναι ευθέως ανταγωνιστικό προς μοντέλα της Land Rover.