Η νέα A-Class είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της κατηγορίας.
Η δεύτερη γενιά της μικρότερης Mercedes δεν έχει καμία σχέση με την προ ετών προσπάθεια της εταιρείας να τοποθετηθεί στη μικρομεσαία κατηγορία. Πλέον, η A-Class είναι μια -περισσότερο- αυθεντική Mercedes, καθώς υιοθετεί όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας.
Η πρώτη προσπάθεια της Mercedes για τοποθέτησή της στη μικρομεσαία κατηγορία έγινε πριν από 6 περίπου έτη όταν και παρουσιάστηκε η Α-Class. H πορεία της Α-Class μέχρι σήμερα δεν ήταν αυτή που η Mercedes είχε ονειρευτεί. Έτσι, και βασιζόμενη στις όποιες ατέλειες ή λάθη που έγιναν στην πρώτη της γενιά, η Mercedes παρουσίασε το διάδοχό της, κάτι που έγινε και την κατάλληλη στιγμή αφού σε λίγο καιρό θα κάνουν την εμφάνισή τους και άλλα (άμεσα) ανταγωνιστικά μοντέλα όπως το Audi A3 Sportback και η BMW σειρά 1. Η νέα A-Class, λοιπόν, θα αποτελέσει ένα αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας, το οποίο ναι μεν διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα κατασκευής του (αυτό άλλωστε το θεωρούμε δεδομένο αφού είναι πολύ καλύτερη από την απελθούσα γενιά), όμως παράλληλα θα καταφέρει να δώσει το στίγμα της στην κατηγορία συναγωνιζόμενο τα πλέον καταξιωμένα ανταγωνιστικά μοντέλα ακόμη και σε τομείς όπως αυτούς της οδικής συμπεριφοράς, των επιδόσεων και των χώρων (τομείς που η προηγούμενη A-Class δεν διακρινόταν). Τα όπλα της Mercedes είναι πλέον περισσότερα και ικανά να της προσδώσουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αρχικά η εμφάνιση του αυτοκινήτου ξεπέρασε το συντηρητικό πρόσωπο του παρελθόντος και χωρίς να διαφοροποιείται σημαντικά ως σχήμα (ενός όγκου), δείχνει ιδιαίτερα δυναμικό και αρκετά πιο σύγχρονο. Σημαντικό στοιχείο για την νέα πορεία της A-Class θα αποτελέσει το λανσάρισμα και τρίθυρης έκδοσης με ακόμα πιο ενισχυμένα δυναμικά χαρακτηριστικά. Επιπλέον οι σημαντικά αυξημένες διαστάσεις ορίζουν περισσότερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές καθιστώντας ανούσια την παρουσία στην γκάμα και έκδοσης long όπως στο παρελθόν, αφού πλέον η Α-Class προσεγγίζει τις διαστάσεις εκείνων των εκδόσεων. Όπως λέει μια γνωστή παροιμία "όποιος καεί στον χυλό, φυσάει και το γιαούρτι", έτσι και στην περίπτωση της Mercedes η νέα Α-Class εφοδιάζεται με σύστημα ελέγχου της ευστάθειας και νέα δομή ανάρτησης προσφέροντάς της ιδιαίτερα αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά σε σχέση με το παρελθόν, τομέας ο οποίος αναμφισβήτητα επηρέασε την εμπορική πορεία της απελθούσας γενιάς. Οι αντιλήψεις της εταιρείας σε θέματα ποιότητας, άνεσης, εξοπλισμού και εικόνας αν μη τι άλλο περάσανε αυτούσιες και στη νέα γενιά της A-Class προσδίδοντάς της ένα σημαντικό στοιχείο διαχωρισμού της θέσης της στην αγορά. Οι νέοι κινητήρες, ως τελικό επιστέγασμα της νέας προσπάθειας της Mercedes, αναμένεται να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην εμπορική πορεία της η οποία αρχίζει από τις αρχές του ερχόμενου Σεπτεμβρίου (σε πεντάθυρες εκδόσεις με τιμές από 19.500 ευρώ). Εν αναμονή λοιπόν της άφιξης των νέων προτάσεων φαίνεται ότι πλέον η παρουσία εταιρειών υψηλού κύρους σε αυτή την κατηγορία δεν είναι τυχαία, κάτι που η Mercedes γνωρίζει πολύ καλά και πλέον μέσω της νέας Α-Class αναλαμβάνει να το αποδείξει.
Nέοι κινητήρες
Η νέα γενιά της Α-Class διαθέτει νέους κινητήρες στην γκάμα της παρουσιάζοντας τη θέλησή της Mercedes για πλήρη διαφοροποίηση της από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Αρχίζοντας με το μικρότερο σε χωρητικότητα κινητήρα, εκείνος είναι πλέον 1,5 λίτρων (έναντι 1,4 της απελθούσας γενιάς) και αποδίδει 95 ίππους και 140Νm ροπής. Ο συγκεκριμένος βενζινοκινητήρας θα είναι ο μικρότερος στην γκάμα της Α-Class μεταξύ και των ντίζελ κινητήρων. Από κει και ύστερα η γκάμα συμπληρώνεται από ένα νέο κινητήρα 1,7 λίτρων απόδοσης 116 ίππων (αντικαθιστά αυτόν της Α160) καθώς και ένα δίλιτρο απόδοσης 136 ίππων (αντικαθιστά αυτόν της Α190). Αυτός ο δίλιτρος κινητήρας στο μέλλον (μέσα του 2005) θα εφοδιάζεται και με υπερτροφοδότη και η απόδοσή του θα φτάνει τους 193 ίππους. Τέλος, στην γκάμα διατίθενται και υπερτροφοδοτούμενοι πετρελαιοκινητήρες χωρητικότητας 2,0 λίτρων με απόδοση 82 (Α160 CDI), 109 (Α180 CDI) και 140 ίππων (Α200 CDI). Στη σύντομη οδηγική επαφή που είχαμε με τη νέα Α-Class στις εκδόσεις με τους κινητήρες των 1,7 και 2,0 λίτρων μείναμε ικανοποιημένοι με την απόδοσή τους αφού ήταν ελαστικοί από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας τους ενώ κινούν με ιδιαίτερη ευκολία το αμάξωμα. Παράλληλα πολύ καλός αποδείχτηκε και ο δίλιτρος ντίζελ κινητήρας των 140 ίππων που συνδυάζονται με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) με την ονομασία Autotronic.
Ασφάλεια
Το πλαίσιο τύπου "σάντουιτς" της Α-Class έχει δεχτεί τις κατάλληλες ενισχύσεις σε καίρια σημεία. Επίσης ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης. Για το λόγο αυτό ο κινητήρας είναι τοποθετημένος υπό μορφή γωνίας ούτως ώστε να περάσει μαζί με το κιβώτιο κάτω από το πόδια των επιβατών. Τέλος στον εξοπλισμό ασφαλείας περιλαμβάνονται ζεύγη μετωπικών αερόσακων, πλευρικοί και οροφής.