Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/9/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/9/2004
Test mtx
Mercedes A 170
O επιμένων νικa
Πολύ δυναμική και επιθετική είναι η σχεδίαση της νέας Α-Class, όμως πάνω απ’ όλα το σύνολο είναι όμορφο και η “λάμψη” που εκπέμπει είναι πιο έντονη.
H Mercedes-Benz αντιμετώπισε με υποδειγματικό τρόπο την όχι μικρή αμφισβήτηση που δέχτηκε η A-Class πρώτης γενιάς. Η εταιρεία επέδειξε τεράστια εμπιστοσύνη στο όλο project και τώρα έπειτα από επτά χρόνια εμπορικής πορείας σηκώνει την αυλαία για τη δεύτερη “πράξη” στην ιστορία του μικρομεσαίου της οχήματος.
Στο πίσω μέρος την παράσταση “κλέβουν” τα μεγάλα φωτιστικά σώματα. Δεσμό με το παρελθόν αποτελεί το κάλυμμά τους σε λευκό και κόκκινο χρώμα.
Οι σχεδόν 1,1 εκατομμύρια πωλήσεις της πρώτης γενιάς της A-Class αποδεικνύουν περίτρανα ότι η Mercedes-Benz κέρδισε -και με το παραπάνω- το στοίχημα που έβαλε το 1997 (ή το 1993 εάν προτιμάτε, καθώς τότε παρουσιάστηκε η μελέτη Studie A) λανσάροντας ένα ιδιόμορφο μικρομεσαίο όχημα με πολλά πολυχρηστικά στοιχεία. Παρά την κριτική που δέχτηκε, για διάφορους λόγους και με αμφιλεγόμενα κίνητρα, η “Baby-Benz” εκείνης της εποχής κατάφερε να σταθεί στα πόδια της και να δημιουργήσει μια νέα γενιά φίλων της Mercedes με νεαρή ηλικία ή “καρδιά” (για το 80% των ιδιοκτητών A-Class ήταν η πρώτη τους Mercedes). Η δεύτερη γενιά της A-Class δείχνει απελευθερωμένη από κάθε είδους προβληματισμό που επιχείρησε να σκιάσει την πρώτη γενιά και είναι πλέον πολύ πιο σίγουρη και συμπαγής ως προϊόν, αναμφισβήτητο σημάδι ενηλικίωσης. Ηδη πρέπει να σημειώσουμε ότι σε όσες ευρωπαϊκές αγορές έχει λανσαριστεί το νέο μοντέλο, οι παραγγελίες έχουν ξεπεράσει τους στόχους που έχει θέσει η Mercedes. To ύφος του νέου οχήματος ακολουθεί τη συνολική κλίση της εταιρείας προς ολοένα και πιο επιθετικά αισθητικά μοτίβα με χαρακτηριστικό δείγμα τη νέα SLK που γνωρίσαμε πριν από μερικούς μήνες. Η αύξηση του δυναμισμού της A-Class είναι αποτέλεσμα πολλών επεμβάσεων. Τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα διατηρούν εν μέρει το σχήμα σταγόνας, έχουν όμως πιο οξείες γωνίες και χαρίζουν ένα πιο αυστηρό “βλέμμα”. Η μάσκα βρίσκεται σε μια πιο κάθετη θέση δημιουργώντας έτσι πιο έντονα νεύρα στο εμπρός καπό, το οποίο πάντως συνεχίζει να είναι έντονα επικλινές και σε απόλυτη ευθεία με το παρμπρίζ διατηρώντας το ενός όγκου σχήμα του αυτοκινήτου. Στο πλαϊνό τμήμα είναι αισθητός ο ανασχεδιασμός όλων των επιφανειών που καλύπτονται από γυαλί ενώ δύο έντονα νεύρα, ένα χαμηλά στις πόρτες και ένα δεύτερο κάτω από τις χειρολαβές, δημιουργούν ένα δυναμικό προφίλ συνεπικουρούμενα και από τα αρκετά τονισμένα φτερά των τροχών. Μεγάλος πρωταγωνιστής είναι η σύνθεση σε σχήμα “τεντωμένης χορδής τόξου” που δημιουργούν τα πίσω φωτιστικά σώματα αλλά και το παρμπρίζ τα οποία διεισδύουν σε μεγάλο βαθμό στην πλαϊνή επιφάνεια. Η δε τρίτη κολόνα έχει έντονη κλίση, όμως δε δημιουργεί τέταρτο “παράθυρο” όπως στο απερχόμενο όχημα. Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων προς κάθε κατεύθυνση είναι η επόμενη διαπίστωση του εξωτερικού παρατηρητή καθώς πλέον η Α-Class είναι μεγαλύτερη όχι μόνο σε σχέση με την “απλή” προγενέστερη έκδοση αλλά και απέναντι στην επιμηκυμένη που διέθετε από το 2001 και έπειτα. Σε σχέση με την A-Class Long το νέο μοντέλο διαθέτει μικρότερο μόνο το μεταξόνιο (κατά 25 χιλ.) και οριακά μικρότερο συνολικό ύψος. Εύλογα η καμπίνα είναι πιο ευρύχωρη ενώ η εμφάνιση είναι σημαντικά διαφοροποιημένη και πιο ελκυστική. Οι αλλαγές πάντως δεν αφορούν μόνο τη “συσκευασία” της A-Class αλλά και το περιεχόμενό της καθώς ένα πλήθος επεμβάσεων στον τομέα των αναρτήσεων, του συστήματος διεύθυνσης και των κινητήρων καθιστούν το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς μια πραγματική ολική επαναφορά. Οι τιμές ξεκινούν από 23.800 ευρώ για την 5θυρη έκδοση Α 170 που δοκιμάσαμε (από 22.800 ευρώ η 3θυρη), ενώ η Α 150 τιμάται από 17.300 η 3θυρη και 18.300 ευρώ η 5θυρη. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος.
Τεχνικά χαρακτηριστικά

Μας άρεσε
Ολόκληρο το εμπρός μέρος. Τα κορυφαία υλικά στο ταμπλό
Δε μας άρεσε
Η αρκετά χαλαρή αίσθηση του επιλογέα. Το προαιρετικό της ρύθμισης του τιμονιού σε βάθος.
 
 Mercedes A 170
Εσωτερικό
Xώροι
Στο δρόμο
Καλός ο κινητήρας των 1.699 κ.εκ.
Παθητική Ασφάλεια