Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  14/9/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/9/2004
Θέματα αγοράς mtx
BMW 116i - Mercedes A 170
Αλλη μπάλα...
Η Σειρά 1 και η A-Class ενώ ανήκουν στα πολυτελή μικρομεσαία απευθύνονται σε εντελώς διαφορετικό αγοραστικό κοινό.
Με την είσοδό τους στο “γήπεδο” της μικρομεσαίας κατηγορίας, η BMW σειρά 1 και η νέα Μercedes Α-Class δημιουργούν νέα δεδομένα στο “πρωτάθλημα” παίζοντας “άλλη μπάλα” σε σχέση με την πλειονότητα των άλλων “ομάδων”.
Πρόκειται για δύο από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας οι οποίες κατασκευάζουν ορισμένα από τα πιο επιθυμητά αυτοκίνητα στον κόσμο. Η "αντιπαλότητά" τους στον κόσμο του αυτοκινήτου είναι γνωστή σε όλους με μορφή και ένταση ανάλογη με αυτή που προκαλούν οι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι. Ο λόγος για την BMW και τη Mercedes, οι οποίες ανταγωνίζονται μεταξύ τους πριν βρεθούν αντιμέτωπες με κάθε άλλο κατασκευαστή. Ο προσανατολισμός των δύο εταιρειών σε σχέση με τα αυτοκίνητα που κατασκευάζουν είναι αρκετά διαφορετικός, απευθύνονται δηλαδή σε σχετικά διαφορετικό κοινό. Στην περίπτωση όμως των μικρομεσαίων εκπροσώπων τους η διαφορετικότητα της προσέγγισης στους περισσότερους τομείς είναι εντονότερη από ποτέ, κάνοντας ουσιαστικά τα δύο νεοαφιχθέντα αυτοκίνητα μη συγκρίσιμα μεταξύ τους. Με το λανσάρισμά τους λοιπόν, τόσο η φίρμα από το Μόναχο όσο και εκείνη από τη Στουτγάρδη αποδεικνύουν ότι η μικρομεσαία κλάση έχει μεγάλη σημασία και για τις δύο, όμως προσεγγίζουν το ζήτημα με διαφορετικό τρόπο. Ξεκινώντας από την εμφάνιση των οχημάτων καθίσταται σαφές ότι η BMW επέλεξε για την "1άρα" (πώς ακούγεται άραγε;) ένα πεντάθυρο χάτσμπακ σχήμα το οποίο δεν μοιάζει με κανένα άλλο της εταιρείας. Βέβαια η αγάπη που τρέφει η BMW για την κλάση των κουπέ οχημάτων είναι αισθητή και στη Σειρά 1 καθώς το μακρύ εμπρόσθιο μέρος, το καμπύλο καπό και ο θάλαμος των επιβατών, ο οποίος είναι "τραβηγμένος" πίσω, δείχνουν ότι η εταιρεία ήθελε μεν ένα μικρομεσαίο αλλά ένα απόλυτα ξεχωριστό μικρομεσαίο, το οποίο να μαρτυρεί άμεσα τις καταβολές του. Οι οξείες γωνίες σε διάφορα σημεία καθώς και ορισμένες "γλυπτές" επιφάνειες στο αμάξωμα της νέας BMW συνθέτουν την εικόνα της η οποία όπως και σε άλλες Σειρές προκαλεί τον εξωτερικό παρατηρητή να την κοιτάξει ξανά και ξανά και να την "εξερευνήσει". Η δε Mercedes στηριζόμενη και στην επιτυχημένη αισθητικά συνταγή της πρώτης A-Class δεν συνάντησε ιδιαίτερο πρόβλημα στο να αυξήσει τις εξωτερικές διαστάσεις του ενός όγκου αμαξώματος και να του προσθέσει όλα τα στοιχεία επιθετικότητας και δυναμισμού που χαρακτηρίζουν τα πρόσφατα προϊόντα της όπως η SLK. Περισσότερες είναι οι οξείες γωνίες λοιπόν σε σχέση με το προκάτοχο όχημα ενώ αυξημένη είναι η ένταση των εντυπώσεων που προκαλεί στο πέρασμά της. Τεχνικά η επιλογή της μετάδοσης της κίνησης στον πίσω άξονα και γι' αυτή την BMW είναι η επόμενη ειδοποιός διαφορά και η βάση για πολλές από τις διαφορές που εμφανίζουν τα δύο οχήματα. Η ουσία είναι ότι και οι δύο θα τοποθετηθούν στη βάση της γκάμας των εταιρειών τους και στόχος τους είναι να προσελκύσουν εντελώς νέους πελάτες (εκείνους δηλαδή που για πρώτη φορά θα στραφούν προς τη μία ή την άλλη). Τα δύο μοντέλα όμως έχουν και κάποια κοινά στοιχεία που τα κάνουν ταυτόχρονα να ξεχωρίζουν από την πλειοψηφία των υπολοίπων μικρομεσαίων αυτοκινήτων και αυτά δεν είναι βέβαια άλλα από την ποιότητα κατασκευής τους, το υψηλό τεχνολογικό τους επίπεδο και το κύρος που πηγάζει από τα πολυπόθητα σήματα που φέρουν στη μάσκα τους.Από εκεί και πέρα μπορούμε να πούμε ότι η μικρή BMW ξεχωρίζει επιπλέον σε σχέση με τους υπόλοιπους “κοινούς θνητούς” στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, ενώ η Mercedes A-Class στον τομέα των προσφερόμενων χώρων. Με τα δεδομένα πάντως που ισχύουν αυτήν τη στιγμή, περισσότερο συγκρίσιμο αυτοκίνητο με τη σειρά 1 είναι το Audi A3 (μέχρι βέβαια την έλευση της 5θυρης εκδοχής του), ενώ περισσότερο ταιριαστό αντίπαλο της μικρής Mercedes αποτελεί το VW Golf.
Η δεύτερη γενιά της A-Class είναι σημαντικά πιο επιθετική σχεδιαστικά και σίγουρα πιο πομπώδης.

Η νέα BMW Σειρά 1 είναι ένα μικρομεσαίο πολυτελές όχημα το οποίο αισθητικά είναι ιδιαίτερα προκλητικό.

Μας άρεσε
BMW Σειρά 1. H αίσθηση στο δρόμο, η σπορ θέση οδήγησης και η λιτή εικόνα στο εσωτερικό. Mercedes A-Class. Η ελαστικότητα και το τράβηγμα του κινητήρα, τα αφρώδη υλικά στο ταμπλό, οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, η εξωτερική εμφάνιση.
Δε μας άρεσε
BMW Σειρά 1. Το εσωτερικό πλάτος πίσω είναι το βασικό μειονέκτημα του οχήματος. Mercedes A-Class. Τα σχετικά σκληρά καθίσματα, ο θόρυβος του κινητήρα, η αίσθηση του επιλογέα σε γρήγορες αλλαγές.
 
 BMW 116i - Mercedes A 170
Εσωτερικό
Πολυχρηστικότητα
Χώροι
Τεχνολογία
Kινητήρες
Στο δρόμο
Mελλοντικά σχέδια