Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  4/1/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/1/2005
TEST
Kia Sportage 2,7 V6
Βιταμινούχο
Tο νέο Sportage τηρεί όλους τους "κανονισμούς" που προβλέπει η κατηγορία των SUV.
Αυτό που λείπει από το Sportage των 2,0 λίτρων είναι η άκρως απαραίτητη "βιταμίνη" V6 των 2,7 λίτρων. Πλέον το SUV της Kia βάζει όλες τις δυνάμεις του στο δρόμο και καλεί τον οδηγό να ορίσει την ενδεδειγμένη δοσολογία για να αντεπεξέλθει με επιτυχία στο τρίπτυχο: Άσφαλτος, ταξίδι, χώμα.
Με την εμφάνιση της 2η γενιάς του Sportage η Kia κατέστησε σαφές ότι επιδίωκε να αλλάξει χαρακτήρα στο μοντέλο που στην 1η του γενιά φημιζόταν για τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του. Ο στόχος επετεύχθη και το νέο Sportage τηρεί όλους τους "κανονισμούς" που προβλέπει η κατηγορία των SUV και στην έκδοση με τον κινητήρα των 2,7 λίτρων σε διάταξη V προσφέρει αυτό που λείπει σε δύναμη από την έκδοση των 2 λίτρων. Συνολικά το Sportage 2,7 V6 δεν φέρει αισθητικές αλλαγές σε σχέση με την έκδοση των 2 λίτρων με εξαίρεση το λογότυπο V6 καθώς και τη διπλή απόληξη της εξάτμισης στα άκρα του προφυλακτήρα. Ο σχεδιασμός του εσωτερικού θα ικανοποιήσει τις ανάγκες της σύγχρονης αισθητικής από τον ενδιαφερόμενο, αφού είναι μοντέρνο με ενδιαφέρουσες πινελιές σχεδιαστικού και εργονομικού οίστρου -όπως η χειρολαβή στο ταμπλό με την επένδυση αλουμινίου, η ελκυστικής σχεδίασης κονσόλα επίσης με επένδυση αλουμινίου, οι δύο ποτηροθήκες και ο χώρος για μικροαντικείμενα με υποδοχή των 12V εμπρός από τον επιλογέα του αυτόματου σειριακού-κιβωτίου των τεσσάρων σχέσεων. Τα δερμάτινα καθίσματα (στον στάνταρ εξοπλισμό) των επιβατών προσφέρουν ικανοποιητική άνεση ενώ το πίσω εκτός από διαιρούμενο δέχεται και ρύθμιση στην κλίση της πλάτης. Στο δρόμο το SUV της Kia δείχνει το νέο του χαρακτήρα καθώς το αυτοφερόμενο πλαίσιο και οι ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς το καθιστούν σταθερό ακόμα και κοντά στην τελική του ταχύτητα ενώ σε δρόμο με στροφές οι κλίσεις ναι μεν είναι αισθητές αλλά δεν θα ανησυχήσουν τον οδηγό. Σε περίπτωση ανάγκης θα επέμβει το ESP που είναι στο βασικό εξοπλισμό της μιας και μοναδικής έκδοσης 2,7 Auto Full. Εκτός δρόμου με επιλογή μόνιμης τετρακίνησης κινήται με ευκολία ακόμα και σε πιο δύσβατα σημεία.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Το ταμπλό έχει σύγχρονη εικόνα και καλή ποιότητα κατασκευής. Πολύ καλή είναι η εργονομία των χειριστηρίων και της κεντρικής κονσόλας.

Κινητήρας- Κιβώτιο
Το μηχανικό σύνολο βενζίνης με χωρητικότητα 2.656 κ.εκ. διαθέτει έξι κυλίνδρους σε σχήμα V και αποδίδει σύμφωνα με τον κατασκευαστή 175 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. ενώ τα 241 Nm της ροπής είναι διαθέσιμα στις 4.000 σ.α.λ. Λόγω των κοντών σχέσεων του κιβωτίου οι επιδόσεις από στάση αλλά και εν κινήσει είναι πολύ καλές αλλά στις κοντές σχέσεις οφείλεται και ο αυξημένος θόρυβος αφού αναγκάζεται να λειτουργήσει σε υψηλότερο φάσμα στροφών σε μεγάλες ταχύτητες ενώ περιορίζει και την τελική του ταχύτητα. Συνολικά καλό είναι και το αυτόματο σειριακό κιβώτιο, στη σειριακή λειτουργία του οποίου οι αλλαγές γίνονται άμεσα και χωρίς κόμπιασμα.