ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  25/1/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/1/2005
Πρώτη επαφή
ΒΜW Σειρά 3
Tο πέμπτο κεφάλαιο
Η σχεδίαση της νέας Σειράς 3 είναι ελκυστική και επιθετική.
Το έτος κατά το οποίο συμπληρώνονται 30 χρόνια από την πρώτη παρουσίαση της Σειράς 3 η BMW σηκώνει την "αυλαία" στην πέμπτη "πράξη" του πολύ επιτυχημένου "έργου" της.
Στο πίσω μέρος το ύφος είναι εντελώς νέο και σίγουρα πολύ μυώδες.
Συχνά ακούγεται ότι η περίοδος της ζωής από το 25ο έως το 35ο έτος είναι η πιο παραγωγική και γενικά η πιο ευχάριστη. Η Σειρά 3, η πάντα ελκυστική πρόταση της BMW στη μεσαία και πολυτελή κατηγορία, συμπληρώνει φέτος 30 χρόνια ζωής και καλύτερος τρόπος "εορτασμού" αυτής της επετείου από το λανσάρισμα της νέας γενιάς του μοντέλου δεν θα μπορούσε να υπάρξει. Το πέμπτο λοιπόν κεφάλαιο στην ιστορία της "3άρας" άνοιξε και το νέο όχημα έχει να επιδείξει πολλά νέα στοιχεία. Εξαρχής η σχεδίαση είναι ριζικά διαφοροποιημένη σε σχέση με το όχημα που αντικαθιστά, για το οποίο καλό είναι να θυμόμαστε ότι παρουσιάστηκε το 1998 και έπειτα από ένα μικρής έκτασης facelift περίπου το 2002 συνέχισε όχι απλώς μια ακμάζουσα εμπορική πορεία αλλά παραμένει μέχρι σήμερα ένα πολύ ανταγωνιστικό αυτοκίνητο από όλες τις πλευρές. Η σχεδίαση της νέας Σειράς 3 είναι πιο επιθετική, κάτι που γίνεται αντιληπτό με την πρώτη ματιά. Η μεταφορά ορισμένων στοιχείων από τη Σειρά 1 στο εμπρός μέρος και ειδικά στα φωτιστικά σώματα με την όμορφη γωνία, που δημιουργείται στην εξωτερική πλευρά τους, βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία με πιο διακριτικές επιρροές από τη Σειρά 5. Το μεγάλο όχημα της BMW φαίνεται ότι αποτέλεσε πηγή έμπνευσης έως ένα βαθμό τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την αυλάκωση σε σχήμα "U" η οποία έχει ως σημείο εκκίνησης το κάτω μέρος του προφυλακτήρα, περιβάλλει τη μάσκα και καταλήγει να διατρέχει ολόκληρο το εμπρός καπό με την μορφή δύο έντονων σχεδιαστικών νεύρων. Ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα και πιο προκλητική, ειδικά σε σύγκριση με την απερχόμενη 3άρα, είναι η πλαϊνή όψη του νέου μοντέλου η οποία εξαιτίας του τραβηγμένου προς τα πίσω θαλάμου των επιβατών παραπέμπει ελαφρώς σε κουπέ όχημα με τη διακριτικότητα που επιτυγχάνει κάτι ανάλογο και η Σειρά 1. Θέμα συζητήσεων θα αποτελέσει σίγουρα το πίσω μέρος επειδή είναι εντελώς νέο. Ο τρίτος όγκος είναι ακόμη πιο ξεχωριστός σε σχέση με την τωρινή Σειρά 3, το άκρο του πορτ μπαγκάζ είναι ιδιαίτερα τονισμένο, η τρίτη κολόνα αρκετά πλατιά ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής καθώς η εσωτερική τους πλευρά εφάπτεται με το χώρο της πινακίδας κυκλοφορίας "ρίχνοντας" ένα πολύ θυμωμένο βλέμμα σε όσους ακολουθούν. Μεγάλη και εύλογα αισθητή είναι η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων του οχήματος. Πυρήνας των αξιών της νέας Σειράς 3 είναι όμως αναμφίβολα τα μηχανικά της μέρη και ο τρόπος με τον οποίο κινείται στο δρόμο. Η έλευσή της έχει προγραμματιστεί για τoν Μάρτιο του 2005 με τιμές οι οποίες θα ξεκινούν περίπου από 34.000 ευρώ για την έκδοση 320i, 41.500 ευρώ για την 325i και γύρω στα 47.000 ευρώ για την 330i (όλες οι τιμές είναι ενδεικτικές). Τον Σεπτέμβριο θα ακολουθήσουν οι εκδόσεις 316i και 318i (δίλιτρη η δεύτερη) και αρκετά αργότερα οι υπόλοιπες εκδοχές από πλευράς αμαξώματος.

Kινητήρες
Η γκάμα των κινητήρων ξεκινά από τα 2,0 λίτρα με το μηχανικό σύνολο των 150 ίππων (φωτό) το οποίο έχουμε ήδη γνωρίσει (και επαινέσει) στη Σειρά 1. Πρόκειται για εξέλιξη του δίλιτρου της τωρινής 318i των 143 ίππων και πάρα την αυξημένη ισχύ και ροπή είναι πιο οικονομικός. Δύο εξακύλινδρα σε σειρά μοτέρ συνθέτουν τις υπόλοιπες επιλογές με κυβισμό 2.497 και 2.996 κ.εκ. (εκδόσεις 325i και 330i αντίστοιχα). Πρόκειται για πολύ ισχυρά σύνολα τα οποία ταιριάζουν απόλυτα με τη φήμη του κορυφαίου κατασκευαστή μηχανών, που ακολουθεί την εταιρεία. Ιδιαίτερα ο τρίλιτρος της παρέας, τον οποίο είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασης στο εξωτερικό, άφησε τις καλύτερες των εντυπώσεων χάρη στη βελούδινη αλλά και "ελεύθερη" λειτουργία του έως και τις 7.000 σ.α.λ.. Να σημειωθεί ότι πλέον και ο εν λόγω εξακύλινδρος διαθέτει το σύστημα Valvetronic για τον έλεγχο του χρονισμού και του ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής (σε συνάρτηση με το πάτημα του γκαζιού) αλλά και το bi-Vanos (μεταβαλλόμενη ρύθμιση των εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής). Επίσης όλοι πλέον οι κινητήρες της Σειράς 3 θα διαθέτουν χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και προαιρετικά αυτόματο (επίσης εξάρι) Steptronic.

 
 ΒΜW Σειρά 3
Eσωτερικό
Xώροι
Στο δρόμο
Παθητική ασφάλεια