" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/4/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/4/2005
Πρώτη επαφή
Νέο Seat Leon
Viva España!
Το νέο Seat Leon έρχεται με 100% ανανεωμένη εμφάνιση.
Το νέο Leonτάρι της Seat αποφάσισε να χορέψει… Salsa και να τονίσει περισσότερο τον σπορ του χαρακτήρα, σε ένα σχήμα που δεν απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί κουπέ.
Eίπαμε ότι ο χρόνος από τη στιγμή που θα παρουσιαστεί ένα αυτοκίνητο ως πρωτότυπο μέχρι την άφιξή του στις ανά τον κόσμο αντιπροσωπείες έχει μειωθεί σημαντικά, αλλά όχι κι έτσι! Η Seat βάλθηκε να μας τρελάνει, αφού ένα μήνα και κάτι μέρες μετά την παρουσίαση του Leon Prototype στην έκθεση της Γενεύης έδωσε στη δημοσιότητα τις φωτογραφίες και τα πρώτα εκτενή στοιχεία της νέας γενιάς του δημοφιλούς της μοντέλου, η οποία θα παρουσιαστεί και επίσημα στην έκθεση της Βαρκελώνης (7-15 Μαΐου).
Κουπέ σχήμα με 5 πόρτες
Το νέο Seat Leon, λοιπόν, έρχεται με 100% ανανεωμένη εμφάνιση, η οποία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο πρωτότυπο Salsa που είχε παρουσιαστεί το 2000, ενώ διατηρεί άρρηκτους σχεδιαστικούς δεσμούς με τα Seat Altea και Seat Toledo. Εκεί πάντως όπου ξεχωρίζει το νέο Leon σε σχέση με το τρίπορτο Salsa είναι στις πίσω πόρτες, οι οποίες μάλιστα είναι αριστοτεχνικά κρυμμένες (οι λαβές είναι κάθετα τοποθετημένες μέσα στα πίσω παράθυρα) έτσι ώστε να δημιουργούν την "ψευδαίσθηση" ενός κουπέ οχήματος. Έτσι κι αλλιώς το Leon πάντοτε λογιζόταν ως το πιο σπορ μοντέλο της Ισπανικής εταιρείας. Περνώντας στην υπόλοιπη εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου, βρίσκουμε έντονα δυναμικές γραμμές, άμεσα συνδεδεμένες με αυτές του Salsa, όπου ειδικά στο εμπρόσθιο τμήμα φαίνεται ότι παρά τα πέντε χρόνια που χωρίζουν τα δύο οχήματα, το πενάκι των σχεδιαστών της Seat "ξέχασε" να περάσει από πάνω, αφήνοντας το σχήμα ως είχε. Στο πίσω τμήμα, τα πράγματα είναι διαφορετικά αφού το παρμπρίζ ακολουθεί πλέον τα κελεύσματα των πεντάθυρων αμαξωμάτων, ενώ και τα φώτα έχουν αποκτήσει μια πιο ρεαλιστική σχεδίαση. Στον τομέα των διαστάσεων, το νέο Seat Leon σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο διαθέτει αυξημένο κατά 132 χλστ. μήκος (4,315 μέτρα), όπως και πλάτος κατά 26 χλστ. (1,768 μέτρα), αλλά και ύψος κατά 19 χλστ. (1,458 μέτρα). Οι χώροι επομένως στο εσωτερικό αναμένονται να είναι καλοί για 5 επιβάτες. Αύξηση βρίσκουμε και στο μεταξόνιο κατά 65 χλστ. (2,578 μέτρα), ενώ ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει ανεπαίσθητα, φθάνοντας τα 341 λίτρα.
Κινητήρες από 102 έως 200+ ίππους
Η γκάμα των κινητήρων του νέου Seat Leon θα περιλαμβάνει τέσσερα μηχανικά σύνολα, δύο βενζινοκινητήρες και δύο πετρελαιοκινητήρες. Ο βασικός κινητήρας θα είναι ο γνωστός 1,6 MPI των 102 ίππων, ενώ ο δεύτερος θα είναι ο δίλιτρος FSI των 150 ίππων. Όσον αφορά τους diesel, εκεί θα βρούμε δύο turbo σύνολα 1,9 και 2,0 λίτρων, απόδοσης 105 και 140 ίππων. Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, στη χώρα μας το αυτοκίνητο θα προσφέρεται και με μια έκδοση του δίλιτρου FSI, η οποία θα αποδίδει 185 ίππους, ενώ στο εγγύς μέλλον (μέσα στο 2006) θα υπάρχει και ένας κινητήρας 210 ή 225 ίππων. Στον τομέα των κιβωτίων, θα προσφέρονται μηχανικά κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων, καθώς και τα γνωστά αυτόματα Tiptronic και DSG. Τέλος, όσον αφορά τις αναρτήσεις, μπροστά έχει διατηρηθεί η ανεξάρτητη ανάρτηση με γόνατα MacPherson, ενώ πίσω βρίσκουμε πλέον επίσης ανεξάρτητη ανάρτηση με άξονα πολλαπλών συνδέσμων.
Seat Salsa : Ο πρόδρομος
Το νέο Seat Leon βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στο πρωτότυπο Salsa (φωτό), το οποίο είχε παρουσιαστεί το 2000.
Το Seat Salsa παρουσιάστηκε στην 70η έκθεση της Γενεύης το 2000 ως πρωτότυπο, κερδίζοντας το ενδιαφέρον του κοινού λόγω κυρίως του έντονα δυναμικού του σχήματος. Το αυτοκίνητο αποτελούσε προϊόν σχεδίασης του Walter de Silva, του "πατέρα" του νέου Leon αλλά και της Alfa Romeo 156 (εξ ου και οι ομοιότητες με την κάθετη λαβή των πίσω παραθύρων ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα). Το Salsa, εκτός του νέου Leon, έμελλε να αποτελέσει "συγγενή" τόσο του Seat Altea, όσο και του νέου Toledo, εγκαινιάζοντας στην ουσία τη νέα σχεδιαστική γραμμή της Ισπανικής εταιρείας.
Το νέο Leon οφείλει τη σχεδίασή του στον Walter de Silva, έναν σχεδιαστή που ξεχωρίζει για τις καινοτόμες γραμμές και τα δυναμικά σχήματά του.

Το ταμπλό του νέου Leon διατηρεί αρκετά κοινά στοιχεία με αυτά των Altea και Toledo, διαθέτοντας πάντως ένα πιο νεανικό και ελκυστικό σχήμα.

Σήμα κατατεθέν της τρίτης γενιάς του Leon αποτελούν οι χειρολαβές των πίσω θυρών, οι οποίες κρύβονται μέσα στα πίσω παράθυρα.