Το νέο Fiat Croma θα παρουσιαστεί στη χώρα μας τον Ιανουάριο του 2006.
Η Fiat επαναπροσδιορίζει τη θέση της στην κατηγορία των οικογενειακών αυτοκινήτων με το νέο Croma, ένα μοντέλο που τονίζει το ιταλικό της ταμπεραμέντο, αφού θέλει να είναι και να φαίνεται ξεχωριστό.
Η απόφαση της Fiat να επαναφέρει το όνομα Croma στην γκάμα των μοντέλων της, 11 χρόνια μετά το σταμάτημα της παραγωγής της πρώτης γενιάς του μοντέλου, αποτέλεσε αρχικά έκπληξη όχι τόσο για το όνομα του αυτοκινήτου, όσο για τον τύπο και το σχήμα του. Κι αυτό γιατί σε αντίθεση με το sedan σχήμα του προκατόχου του, το νέο Croma διαθέτει ένα αμάξωμα το οποίο ισορροπεί ανάμεσα σε διάφορα ονόματα (Station, SUV, MPV), δημιουργώντας σύμφωνα με τη Fiat μια νέα κατηγορία οχημάτων που η ίδια η εταιρεία ονομάζει Comfort Wagon. Μετά όμως από την πρώτη επαφή (περίπου 400 χλμ.) που είχαμε με το αυτοκίνητο στους δρόμους της Ιταλίας, η αρχική έκπληξη μετατράπηκε σε πλήρη κατανόηση του όρου "Comfort Wagon", αφού εφόσον ξεφύγεις από την υποκειμενικότητα της εξωτερικής εμφάνισης, συνειδητοποιείς τον 100% οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και την προσήλωσή του σε ευγενείς ιδέες, όπως η πρακτικότητα και η ευρυχωρία. Σχεδίαση έξω Παίρνοντας ως βάση την παραπάνω φιλοσοφία, η Fiat ανέθεσε στον Giorgetto Giugiaro να προσδώσει ένα σχήμα στο νέο Croma που θα έχει ως κατεύθυνση τους δύο παραπάνω τομείς και όχι τη νεωτεριστική σχεδίαση.Έτσι, λοιπόν, το μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου χαρακτηρίζεται από την έντονη κλίση προς τα κάτω του καπό, που επιτρέπει την απόλυτη ορατότητα προς τα εμπρός. Τα μεγάλα, οβάλ φωτιστικά σώματα προσφέρουν άπλετο φωτισμό προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ το "εικαστικό" αποτέλεσμα του εμπρόσθιου τμήματος ολοκληρώνουν η μεγάλη μάσκα και ο αεραγωγός του προφυλακτήρα. Στο πλάι ξεχωρίζουν η καμπύλη γραμμή της οροφής του αμαξώματος, αλλά και οι τρεις μεγάλες, γυάλινες επιφάνειες για άπλετη ορατότητα.Στο πίσω μέρος, το αποτέλεσμα που δημιουργούν η καμπύλη της πόρτας του χώρου των αποσκευών και τα μεγάλα φωτιστικά σώματα που διπλώνουν προς το πλάι, δείχνει για μια ακόμη φορά τον προσανατολισμό του σχήματος προς την πρακτικότητα και όχι την αισθητική. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Croma με μεταξόνιο στα 2,7 μέτρα, συνολικό μήκος στα 4,756 μέτρα, ύψος στα 1,597 μέτρα και πλάτος στα 1,775 μέτρα, τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας D (μεσαία). Σχεδίαση έσω Εσωτερικά, τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του αυτοκινήτου αποτελούν η τοποθέτηση της μίζας στο τούνελ της κεντρικής κονσόλας, αλλά και η τοποθέτηση του λεβιέ των ταχυτήτων στο κέντρο του ταμπλό.Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν τα φιμέ τζάμια των παραθύρων, τα οποία ενσωματώνουν εσωτερικά μικρά κουρτινάκια.Προαιρετικά πάντως διατίθεται μια μεγάλη ανοιγόμενη πανοραμική οροφή, που επιτρέπει την απρόσκοπτη είσοδο του φωτός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τεχνικά Στον τομέα των τεχνικών στοιχείων του νέου Fiat Croma, σασί, πλατφόρμα, αναρτήσεις, κινητήρας 2,2 λτ. κ.α. προέρχονται από την GM, με τη συνεργασία της οποίας έχει εξελιχθεί το αυτοκίνητο. Από πλευράς κινητήρων, δύο βενζινοκινητήρες (1,8 και 2,2 λτ.) και τρεις Multijet diesel (1,9 λτ. δύο εκδόσεις και 2,4 λτ.) συμπληρώνουν την γκάμα των διαθέσιμων μηχανικών συνόλων.Σημαντικό στοιχείο πάντως του Ιταλικού Comfort Wagon αποτελεί η προσοχή στην παθητική ασφάλεια, όπου εκτός των άλλων βρίσκουμε στο βασικό εξοπλισμό 7 αερόσακους ασφαλείας. Ολοκληρώνοντας Το νέο Fiat Croma θα κάνει την εμφάνισή του στις ευρωπαϊκές αγορές μέσα στο προσεχές καλοκαίρι, ενώ στη χώρα μας (εν αναμονή του 1.800άρη κινητήρα) θα παρουσιαστεί τον Ιανουάριο του 2006. Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστά στοιχεία για την τιμή του αυτοκινήτου, στην Ιταλία πάντως το νέο Fiat Croma θα ξεκινά στις εκδόσεις diesel από τα 23.200 ευρώ.