Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  14/3/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/3/2006
Πρώτη επαφή
Suzuki SX4
Διασταύρωση ή…μονόδρομος;
Το SX4 συνδυάζει την ψηλή θέση οδήγησης ενός SUV με τις διαστάσεις ενός αυτοκινήτου αστικής χρήσης για περισσότερη ευκολία οδήγησης.
Συμπληρώνει την γκάμα της κάτω από το Grand Vitara και πάνω από το Swift η Suzuki, με ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει στοιχεία και από τα δύο: τον "αέρα" ενός SUV με τις διαστάσεις ενός -μεγάλου- μικρού. Η διασταύρωση φέρνει ένα αυτοκίνητο χωρίς ανταγωνιστή -εκτός από το δίδυμο Fiat Sedici- που με τιμή κοντά στα 18.000 ευρώ αποτελεί μια πρόταση, για πολλούς… μονόδρομο.
Προστατευτικές ποδιές -στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες- τονίζουν την εικόνα, αλλά και προστατεύουν, όποτε αυτοί βρίσκουν κάτω.
Χωρίς να είναι ακριβώς η διάδοχη κατάσταση του Liana, το SX4 αποσαφηνίζει τη θέση που παίρνει η Suzuki και επιδεικνύει μέσα από την γκάμα της: αυτοκίνητα ξεχωριστά, ευχάριστα, πρακτικά και… τετρακίνητα. Όπως και το Ignis, έτσι και το SX4 αποστασιοποιείται από τον ανταγωνισμό και -με διαστάσεις που το φέρνουν στο κάτω όριο της μικρομεσαίας κατηγορίας (4,1 μ. μήκος, 2,5 μ. μεταξόνιο)- ουσιαστικά στέκεται χωρίς αντίπαλο, σε μια αγορά που ακόμη δεν έχει απορροφήσει την ιδέα του "crossover", της "διασταύρωσης" ελληνιστί.
Τι είναι το SX4
Δεν είναι πάντως SUV. Ως διασταύρωση που είναι, φέρνει κάποια στοιχεία από αυτά, τα "αγαπημένα" όπως μας είπε ο αρχιμηχανικός (ονόματι Honda! -απλή συνωνυμία), που δεν είναι άλλα από την ψηλή θέση οδήγησης, που δίνει αίσθημα κυριαρχίας στο δρόμο και καλύτερη ορατότητα και την απόσταση από το έδαφος (190 χλστ), που διευκολύνει τόσο σε χωματόδρομους όσο και σε… αστικές περιπέτειες με πεζοδρόμια, λακκούβες και άλλες ελληνικές "ομορφιές" της ασφάλτου. Από την άλλη, φέρνει ένα αμάξωμα εύκολο στο παρκάρισμα (κύκλος στροφής 10,6 μ.), πρακτικό στην πόλη, αλλά και έναν κινητήρα ικανό να το κινήσει και εκτός αυτής. Το πακέτο αυτό το στήνει σε 4 κινητήριους τροχούς που, είτε ως στοιχείο lifestyle, είτε ως επιπλέον διευκόλυνση χρήσης (χιόνια, λάσπες κλπ) καθορίζει τόσο το μοντέλο, που μετά τα "S" και "X" (από τα "Suzuki" ή "Sport" και "X-over" - "crossover"), το "4" προστίθεται στο όνομά του, δίνοντας την τελική του ταυτότητα.
Σχεδίαση
Με το χεράκι του Giugiaro (βλέπεις στο πρότζεκτ συμμετέχει και η Fiat -το λανσάρει η ίδια με όνομα "Sedici"), η σχεδίαση είναι επιτυχημένη χωρίς ακρότητες. Το αυτοκίνητο ξεχωρίζει αμέσως στο δρόμο, αν και από πίσω η βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος κολώνα και το σχήμα των φωτιστικών του δίνουν μια ομοιότητα με τη νέα M-Class της Mercedes, χωρίς αυτό να είναι κακό. Το εμπρός τρίγωνο παραθυράκι (από συνθετικό υλικό) επιτρέπει μεγαλύτερη κλίση στο παρμπρίζ για περισσότερο σπορ αέρα, αλλά και "αέρα" στην καμπίνα, μπροστά από το τιμόνι. Τέλος, το 4κίνητο που θα εισαχθεί στην Ελλάδα, με τους τονισμένους θόλους, ποδιές και προφυλακτήρες, σε συνδυασμό με τις μπάρες οροφής έχει το αίσθημα της περιπέτειας που χρειάζεται.
Κινητήρας
Το μοτέρ των 1,6 λίτρων, που κινεί την 4κίνητη έκδοση, είναι αρκετά δυνατό με 108 ίππους, αν και αρέσκεται στις ψηλές στροφές και δείχνει τα καλά του στοιχεία μετά τις 4.000 σ.α.λ. Δεν πάσχει ιδιαίτερα από ελαστικότητα, όμως, όπως και στο Swift, το 5άρι κιβώτιο δεν το βοηθά σε αυτόν τον τομέα, αφού είναι λίγο μακρύ στην 4η και 5η. Βοηθά όμως στη διατήρηση του θορύβου σε φυσιολογικά επίπεδα. Αν και η χροιά του δεν είναι δυσάρεστη, ο θόρυβος είναι αισθητός.

 
 Suzuki SX4
SX4, όπως 4Χ4
Χώροι - εσωτερικό