Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  13/6/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/6/2006
Πρώτη επαφή
Νέο Lexus GS450h
Green Power to the people!
Το νέο Lexus GS450h είναι πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο με κίνηση στους πίσω τροχούς και κινητήρα τοποθετημένο στο εμπρόσθιο τμήμα του.
Η υβριδική τεχνολογία της Lexus επεκτείνεται ακόμα περισσότερο, με την παρουσίαση του νέου GS450h, του ισχυρότερου -μέχρι του επόμενου- υβριδικού μοντέλου στην γκάμα της ιαπωνικής φίρμας.
Πολυτελές και γεμάτο τεχνολογικά gadgets το ταμπλό του GS450h (ξεχωρίζει η touch screen οθόνη, η ακριβέστατη κάμερα οπισθοπορείας και το πανάκριβο ηχοσύστημα της Mark Levinson, που περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό της executive έκδοσης), από το οποίο πάντως δε λείπουν τα εργονομικά σφάλματα.
Tο GS 450h δεν είναι απλά μια ακόμη προσθήκη στην γκάμα των υβριδικών αυτοκινήτων της πρωτοπόρας -στον τομέα- Lexus, αλλά το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο με κίνηση στους πίσω τροχούς και κινητήρα τοποθετημένο στο εμπρόσθιο τμήμα του. Επιπλέον, η απόδοση των 345 ίππων, που αποδίδουν συνδυαστικά ο V6 βενζινοκινητήρας των 3,5 λτ. και ο ηλεκτροκινητήρας, του δίνει τον τίτλο ενός από τα γρηγορότερα υβριδικά αυτοκίνητα στον κόσμο. Στη χώρα μας το αυτοκίνητο είναι άμεσα διαθέσιμο, ενσωματώνοντας όλα τα οφέλη των υβριδικών: Απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης και τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά και ελεύθερη είσοδο καθημερινά στο δακτύλιο. Η τιμή λοιπόν της πρώτης έκδοσης Classic του GS450h ανέρχεται στην εξαιρετικά συμφέρουσα τιμή των 56.800 ευρώ, με υπερπλήρη εξοπλισμό.
Κινητήρες
Το νέο Lexus GS350h εξοπλίζεται με ένα νέο V6 βενζινοκινητήρα 296 ίππων, ο οποίος διαθέτει, για πρώτη φορά στην ιστορία, τεχνολογία δύο μπεκ ανά κύλινδρο (συνδυασμό έμμεσου και άμεσου ψεκασμού). Επιπλέον, συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα (τοποθετημένο για πρώτη φορά μαζί με τον κατανομέα ισχύος, το μειωτήρα στροφών και τη γεννήτρια μέσα στο υβριδικό σύστημα μετάδοσης), φτάνοντας έτσι στη συνολική απόδοση των 345 ίππων. Από πλευράς επιδόσεων, η Lexus ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,9 δλ. (μεγ. ταχύτητα 250 χλμ./ώρα ), ενώ, από πλευράς κατανάλωσης, τα 7,9 λτ./100 χλμ. (!) συγκρίνονται με αυτά ενός μικρομεσαίου 1,6 λτ. Και φυσικά, τα πλεονεκτήματα δε σταματούν εκεί, αφού οι τιμές του εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα βρίσκονται στα 186 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο (στα επίπεδα ενός μεσαίου οικογενειακού). Το κιβώτιο από την πλευρά του είναι αυτόματο και περιλαμβάνει το ολοκαίνουργιο σύστημα E-CVT (διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων), το οποίο διαθέτει επιλογή 6 συγχρονισμένων σχέσεων, κάθε μια από τις οποίες -στην ουσία- φρενάρει τον κινητήρα, βοηθώντας στην επιβράδυνση του αυτοκινήτου.
Οδική συμπεριφορά
Μια σειρά ηλεκτρονικών βοηθημάτων, που είναι ενσωματωμένα στο τελικό σύστημα VDIM, φροντίζουν για την ασφάλεια του αυτοκινήτου εν κινήσει και την ελαχιστοποίηση της υπερστροφής, που δημιουργείται από τη μεταφορά της ροπής στους πίσω τροχούς. Η λειτουργία του συστήματος σε οριακούς ρυθμούς είναι παροιμιώδης, αφού μόλις το αυτοκίνητο (ή ο οδηγός) προσπαθήσει να διώξει το πίσω μέρος, το VDIM θα επέμβει άμεσα, επαναφέροντας την τάξη. Από πλευράς άνεσης, η λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων (εμπρός διπλά ψαλίδια, πίσω εξελιγμένο σύστημα πολλαπλών συνδέσμων) δεν επηρεάζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε ανωμαλίες.