Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/11/2006
Test mtx
Mercedes C 230 V6
Λείπει το “K”
Διαβάστηκε από 3081 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:7/11/2006
H προσφερόμενη άνεση από την C 230 παραμένει σε υψηλά επίπεδα.
Χωρίς μηχανικό υπερσυμπιεστή, αλλά με περισσότερους κυλίνδρους και κυβικά, η Mercedes C 230 απλώς "έβαλε τα ρούχα της αλλιώς".
Αυτή η εκδοχή της C-Class κοντά στους 200 ίππους έχει απασχολήσει πολύ τη Mercedes. Αρχικά, υπήρχε η έκδοση C 240 (2,6 λίτρα με 170 ίππους), η οποία αντικαταστάθηκε το 2004 -στο πλαίσιο του facelift τότε- από τη C 230 K (1,8 λίτρα με Kompressor και 192 ίππους), την οποία μέχρι τότε διέθετε μόνο η Sports Coupe. Μόλις ένα χρόνο αργότερα, την αντικατέστησε με νέα εξακύλινδρη έκδοση 2,5 λίτρων και 204 ίππων, την οποία και δοκιμάσαμε.
Τι άλλαξε
Κατ' αρχάς, ο νέος κινητήρας εμφανίζει λιγότερες δονήσεις, αλλά λίγο περισσότερο θόρυβο, σε σχέση με τον αντίστοιχο τετρακύλινδρο με Kompressor, ενώ η επιπλέον ισχύς (+12 ίπποι) αποδίδεται πιο ομαλά και με μεγαλύτερη φυσικότητα.
Σε σχέση με την Kompressor…
… δεν υπάρχει η τόσο βίαιη επιτάχυνση, αλλά και η κάποια μικρή υστέρηση στην απόδοση ισχύος στις χαμηλές στροφές λειτουργίας. Από πλευράς επιδόσεων, η νέα έκδοση εμφανίζει σχεδόν ίδιο 0-100 χλμ/ώρα, αλλά είναι κατά 3 δλ. πιο αργό στη μέτρηση 60-100 με 5η και κατά 5 δλ. στη μέτρηση 80-120 με 6η σχέση στο κιβώτιο (οι χρόνοι είναι παραπλήσιοι με την Kompressor, όταν στη V6 η μέτρηση γίνεται με 4η και 5η). Η οδική συμπεριφορά φυσικά ρέπει προς την υπερστροφή, αλλά πάντα σε συνάρτηση με την ποιότητα του δρόμου. Τα ελαστικά στο αυτοκίνητο δοκιμής ήταν φαρδύτερα στον πίσω άξονα (225/45 εμπρός και 245/40 πίσω, με ζάντες 17 ιντσών και στις δύο περιπτώσεις), γεγονός που αύξανε σημαντικά τα περιθώρια πρόσφυσης. Στο όριο ο έλεγχος είναι εφικτός, χάρη στο καλό σε αίσθηση τιμόνι, όμως οι αντιδράσεις είναι σχετικά απότομες.
Ο κινητήρας…
… είναι εξακύλινδρος, με 24 βαλβίδες και μεταβλητή ρύθμιση των εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής. Όλα του τα χαρακτηριστικά αναδεικνύονται ιδανικά από το στάνταρ χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων (προαιρετικά τοποθετείται και το state-of-the-art επτάρι αυτόματο 7G-Tronic). Το τράβηγμα είναι ισχυρό από τις χαμηλές σ.α.λ., χάρη στο μεγάλο κυβισμό, κάτι που εξισορροπεί την κατά 15 Nm μειωμένη ροπή σε σχέση με το υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 1,8 λίτρων. Η κατανάλωση που ανακοινώνεται είναι ελαφρώς μόνο αυξημένη και λογική (9,3 έναντι 8,9 λτ./100 χλμ).