Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/12/2006
Test mtx
Νέο Mini Cooper S
Θα Mini για πάντα
Διαβάστηκε από 17937 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:5/12/2006
Tο Cooper S είναι ιδιαίτερα ευχάριστο, προσφέροντας καλά επίπεδα άνεσης και πολύ καλή οδική συμπεριφορά
Εδώ και πέντε χρόνια το Mini αποτελεί σύμβολο ενός κόσμου, που εναντιώνεται με το δικό του τρόπο στα "πρέπει" και στα "θέλω". Μοδάτο για ακόμη μια φορά και ερωτεύσιμο σε κάθε επαφή μαζί του (όπως πάντα), θα συνεχίσει να δίνει χρώμα όπου και αν βρίσκεται, για πολλά ακόμη χρόνια...
“Αν οδηγήσεις Mini Cooper -έστω και για λίγο- θα ξανανιώσεις νέος… ”
Νιος ήμουν και γέρασα και το Mini εδώ
Δεν είναι τυχαίο που ένα αυτοκίνητο, βασιζόμενο στο παρελθόν, καταφέρνει και ατενίζει το μέλλον με την ίδια ευκολία, χωρίς να αλλάξει μάλιστα στα βασικότερα χαρακτηριστικά του. Αν γυρίσουμε σελίδες πίσω στην ιστορία, το αγαπημένο Cooperάκι της δεκαετίας του '60, που οι νέοι της εποχής ονειρεύονταν, δεν έχει αλλάξει καθόλου ως προς την αντιμετώπισή του εκ μέρους μας. Πάντα παραμένει κάτι ξεχωριστό και πάντα έχει κάτι να πει στην… καρδιά των φανατικών -κάθε ηλικίας πλέον. Και να σκεφτεί κανείς, ότι το νέο Mini όχι μόνο δεν "κλείνει" τα μάτια στον εκσυγχρονισμό, αλλά βάζει και… τα γυαλιά σε αυτόν τον τομέα, με τις ευλογίες -βέβαια- της κύριας υπεύθυνης της διαιώνισής του, της BMW.
Τι άλλαξε εξωτερικά;
Αρχικά, το νέο Mini Cooper διαφέρει από το προ πενταετίας μοντέλο (που έκανε το 1ο βήμα της νέας του εποχής) στην εμφάνιση. Η αλήθεια είναι, ότι για να το αντιληφθείς αυτό, πρέπει είτε να το είχες, είτε να τα βάλεις δίπλα-δίπλα. Οι ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις του (+ 60 χλστ. σε μήκος, +63 χλστ. σε πλάτος και μόλις +1 χλστ. σε ύψος) σε συνδυασμό με τις τροποποιήσεις που έχουν γίνει σε διάφορα σημεία, τονίζουν τη δυναμικότητα του νέου Mini και ειδικά στο εμπρόσθιο μέρος του. Εκεί συναντάμε νέα ενιαία μάσκα, νέο προφυλακτήρα και νέα φωτιστικά σώματα, τα οποία ενσωματώνουν και τους δείκτες πορείας και βρίσκονται τοποθετημένα πιο κοντά στα πλαϊνά του αμαξώματος. Στα πλαϊνά του αμαξώματος δεν υπάρχουν διαφορές σε σχέση με το παρελθόν, ενώ πίσω, το νέο Mini διαθέτει μεγαλύτερα και ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, με μεγαλύτερο χρωμιωμένο πλαίσιο. Ο αεραγωγός στο καπό, οι ζάντες των 18 ιντσών, η αεροτομή και η διπλή κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση υποδηλώνουν την κορυφαία έκδοση S.
Πόσο άλλαξε τεχνικά;
Σε τεχνικό επίπεδο, το νέο Mini εμφανίζεται σημαντικά πιο σύγχρονο από το απελθόν μοντέλο. Το πλαίσιο έχει ενισχυθεί, έτσι ώστε να προσφέρει καλύτερη προστασία σε επιβάτες αλλά και σε πεζούς (σε αυτό συμβάλλει και η ανανέωση του εμπρόσθιου μέρους), διαθέτει νέα ρύθμιση στην ανάρτηση, η υποβοήθηση του τιμονιού είναι ηλεκτρομηχανική (από ηλεκτροϋδραυλική του απελθόντος), ενώ τέλος, εμφανίζει και ελαφρώς καλύτερα επίπεδα χώρων για τους επιβάτες…
“Αλμυρό” αλλά νοστιμίζει τη ζωή
Το νέο Mini κουβαλάει την ιστορία στις… πλάτες του και αυτό από μόνο του είναι αρκετό για να το κρίνεις με αυστηρότητα… Παρ' όλα αυτά όμως, δεν μπορείς να το κρίνεις απόλυτα αυστηρά στο θέμα της τιμής του, καθώς αποτελεί… ελιξίριο νεότητας για όσους διαθέτουν τα 26.100 ευρώ που κοστίζει, στην έκδοση S. Αν κοιτάξεις τον εξοπλισμό, έχεις… ξεφύγει από το θέμα, ωστόσο και εκείνος επιβεβαιώνει -κατά κάποιον τρόπο- την επιλογή σου.
Μας άρεσε
Η συνολικά πιο σύγχρονη αλλά αναλλοίωτη εικόνα του, η οδική του συμπεριφορά, το κιβώτιο, ο κινητήρας, η οδηγική αίσθηση, η ορατότητα, οι χώροι (σε σχέση με το προηγούμενο)
Δεν μας άρεσε
Η απόσβεση των εγκάρσιων ανωμαλιών (στην έκδοση S), ο υπερβολικά μεγάλος κεντρικά τοποθετημένος πίνακας οργάνων, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι, που παρατηρούνται σε μεγάλες ταχύτητες
Turbomini
Ίσως το σημαντικότερο στοιχείο που άλλαξε στο νέας γενιάς S από το αντίστοιχο της προηγούμενης, αφορά στη λύση της αυξημένης απόδοσης του 1,6 λίτρων κινητήρα. Έτσι, η θεωρία είναι η ίδια, δηλαδή χρήση υπερτροφοδότη. Ωστόσο, στη νέα γενιά εκείνος είναι καυσαερίων (turbo) και όχι μηχανικός (kompressor). H απόδοση ανέρχεται στους 175 ίππους (170 του προηγούμενου), ενώ η ροπή είναι εμφανής από τις 1.600 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός αποτελεί προϊόν συνεργασίας με την Peugeot και θα τον "δούμε" και στο Peugeot 207 RC. Προκειμένου να χωρέσει στο εμπρός μέρος του Mini, έχει την εξαγωγή στο εμπρός μέρος του, ενώ έχει μεγαλώσει και το πλάτος του εμπρός καπό. Αυτός ο κινητήρας διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού με κοινή γραμμή τροφοδοσίας (Common Rail), ενώ ο υπερτροφοδότης τεχνολογίας Twin Scroll εφαρμόζει ζεύγη θυρίδων στην κυλινδροκεφαλή, επιτυγχάνοντας έτσι το συνδυασμό των καυσαερίων του κάθε κυλίνδρου με έναν άλλο. Η μέγιστη τιμή υπερπλήρωσης ανέρχεται στα 0,8 bar, ενώ όσον αφορά στη λειτουργία του, είναι σαφέστατα πιο "νευρική" από τον προηγούμενο Kompressor (και αρκετά πιο γρήγορο), ενώ παρουσιάζει πολύ καλή απόκριση (χωρίς υστέρηση) και αποθέματα ισχύος και σε υψηλές στροφές.

 
  Νέο Mini Cooper S
Εσωτερικό - Χώροι
Oδική συμπεριφορά