ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  20/3/2007
Πρώτη επαφή
Οpel Corsa OPC
Παγίδα…
Διαβάστηκε από 2186 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:20/3/2007
Το γρηγορότερο Corsa παραγωγής θα λανσαριστεί στη χώρα μας το Μάιο
Το extreme παρουσιαστικό του μαρτυρά μόνο τη μισή αλήθεια… Η άλλη μισή (και αναμφισβήτητα πιο πικάντικη) κρύβεται κάτω από το καπό του…
Η Opel κινείται σε τροχιά… υψηλών ταχυτήτων. Τον τελευταίο καιρό παρουσιάζει συνεχώς νέα μοντέλα (είτε παραγωγής, είτε πρωτότυπα), που έχουν έναν κοινό παρονομαστή: Δυναμική εμφάνιση και σπορ χαρακτήρα. Επιδίωξη της εταιρείας είναι η ενίσχυση της εικόνα της ως ένας δυναμικός, σύγχρονος και σπορ κατασκευαστής. Στηριζόμενη σε αυτήν τη φιλοσοφία, η γερμανική φίρμα παρουσίασε, στη Μαγιόρκα της Ισπανίας, το τελευταίο δημιούργημά της… Το Corsa OPC! Το 6ο κατά σειρά μοντέλο της υπάρχουσας γκάμας OPC, που στόχος του είναι η καθιέρωσή του ως το πιο δημοφιλές γρήγορο μικρό… Βάσει, πάντως, των πρώτων εντυπώσεων που εμείς αποκομίσαμε, αλλά πολύ περισσότερο χάρη στο "πλούσιο" βιογραφικό που συνοδεύει το μοντέλο, ο στόχος μάλλον είναι εφικτός. ¶λλωστε, με τιμή 21.990 ευρώ, με εξαιρετικό σε απόδοση και λειτουργία 1.600άρη turbo κινητήρα (192 ίππων), extreme σχεδίαση και σπορ στήσιμο, το νέο Corsa OPC είναι, κατά την άποψή μας, το πιο ισορροπημένο μοντέλο της γκάμας (OPC) και, δίχως αμφιβολία, ένα από τα καλύτερα στην κατηγορία του.
OPC… και αριθμοί
• 1997 η Opel ιδρύει το Opel Performance Center GmbH (OPC)
• 1999 λανσάρεται το 1ο Astra OPC με κινητήρα 2,0 λτ. -ατμοσφαιρικό- ισχύος 160 ίππων
• 2001 παρουσιάζεται το Zafira OPC, με μοτέρ 2,0 λτ. turbo, απόδοσης 200 ίππων
• 2002 λανσάρεται το 2ης γενιάς Astra OPC με 2,0 λτ. κινητήρα turbo, ισχύος 200 ίππων
• 2005 παρουσιάζεται το νέο Astra OPC (η υπάρχουσα γενιά), με 2,0 λτ. μοτέρ turbo, απόδοσης 240 ίππων
• Την ίδια χρονιά (2005) λανσάρεται και η 2η γενιά του Zafira OPC, με κινητήρα 2,0 λτ. turbo και 240 ίππους
• Προς τα τέλη του 2005 θα παρουσιαστούν και τα Vectra OPC και Vectra SW OPC, με κινητήρα 2,8 λτ. V6, ισχύος 255 ίππων
• 2006 λανσάρεται το Meriva OPC με 1.600άρη κινητήρα turbo, απόδοσης 180 ίππων
• Την ίδια χρονιά (2006) τα Vectra OPC και Vectra SW OPC θα αποδίδουν πλέον -με τον ίδιο κινητήρα- 280 ίππους
• 2007 παρουσιάζεται το γρηγορότερο Corsa παραγωγής (OPC), με κινητήρα 1,6 λτ. turbo, απόδοσης 192 ίππων
• Αναλογία κιλών/ίππο του Corsa OPC: 6,7
• Αναλογία ευρώ/ίππο του Corsa OPC: 114,5
• Στόχος της Opel είναι η πώληση 250 Corsa OPC στη χώρα μας (ανάλογα βέβαια και με τη διαθεσιμότητα)
Σχεδίαση
Ο σχεδιαστής του Corsa OPC, Ulli Hochmuth, λέει χαρακτηριστικά: "Το Corsa OPC απευθύνεται σε ένα σημαντικά πιο νεανικό υποψήφιο κοινό, σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας. Γι αυτό διαμορφώσαμε τις σπορ γραμμές του Corsa, έτσι ώστε να είναι πιο εκφραστικές. Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα οδηγικό εργαλείο με υψηλή αναγνωρισιμότητα". Και πράγματι, όπως αποδεικνύεται και στην πράξη, το κατάφεραν. Ο μικρός "πύραυλος" της Opel, χάρη στο extreme σχεδιαστικό του ύφος, σε κερδίζει… Τολμηρό αισθητικά (με διαχύτη, μαρσπιέ, αεροτομές, σπόιλερ κ.α.), με σπορ γραμμές και δυναμική παρουσία, αγγίζει κατευθείαν τις καρδιές του νεαρόκοσμου και… προκαλεί! Προκαλεί στο πέρασμά του, αλλά πολύ περισσότερο -και ίσως και πιο ουσιαστικά- σε προκαλεί να το οδηγήσεις. ¶λλωστε, ένα τόσο σπορ παρουσιαστικό, δεν μπορεί παρά να είναι και σπορ ως κατασκευή…
Πλαίσιο-Οδική συμπεριφορά
Το πλαίσιο του Corsa OPC έχει χαμηλώσει κατά 15 χλστ., σε σχέση πάντα με τις απλές εκδόσεις της οικογένειας. Περαιτέρω εξελιγμένος, όμως, είναι και ο πίσω άξονας (παραμένει ημιάκαμπτος), με αυξημένη την αντιστρεπτική του σκληρότητα κατά 25%. Μέσα από τις δοκιμές εξέλιξης, που πραγματοποιήθηκαν στην πίστα του Nurburgring, ρυθμίστηκαν ανάλογα και τα ελατήρια/αμορτισέρ του οχήματος. Στόχος άλλωστε ήταν, όπως δήλωσε και ο υπεύθυνος εξέλιξης του μοντέλου και πρώην οδηγός αγώνων της Opel, Manuel Reuter, το Corsa OPC να είναι το πιο σπορ μοντέλο της γκάμας… Και πράγματι, το Corsa OPC είναι το πιο ισορροπημένο και σπορ όχημα της σειράς OPC. Διαθέτει στιβαρό πλαίσιο, ισχυρά φρένα (αεριζόμενα δισκόφρενα 308 χλστ. εμπρός και 264 χλστ. πίσω), εκρηκτικό κινητήρα, σπορ στήσιμο, "γρήγορο" τιμόνι και σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, χαρακτηριστικά που -αν μη τι άλλο- σε κερδίζουν και σε κάνουν να συμφωνήσεις, πως πράγματι οι υπεύθυνοι εξέλιξης του μοντέλου και το "έψαξαν" πολύ και δημιούργησαν εν τέλει ένα σπορ αυτοκίνητο.
Εσωτερικό
Η σπορ ατμόσφαιρα κυριαρχεί και στο εσωτερικό του Corsa OPC. Μαρσπιέ με τα λογότυπα OPC, όργανα -στο κοντέρ- με χρωμιωμένους δακτύλιους και κόκκινες βελόνες, αεραγωγοί με μπλε ή ασημί πλαίσια (ανάλογα με την έκδοση), δερμάτινο τριάκτινο σπορ τιμόνι και αλουμινένια πεντάλ είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία, που διαφοροποιούν το διάκοσμο του γρηγορότερου Corsa από αυτόν των απλών εκδόσεων της γκάμας.
Κινητήρας
Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.600άρης κινητήρας του Corsa OPC (όμοιος με του Meriva OPC, αλλά με βελτιωμένη ροή του αέρα εισαγωγής και των καυσαερίων) αποδίδει 192 ίππους στις 5.850 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής στις 1.980-5.850 σ.α.λ. Βέβαια, χάρη στο σύστημα στιγμιαίας πίεσης υπερπλήρωσης (overboost), μπορεί να αυξήσει προσωρινά τη ροπή του από τα 230 Nm στα 266 Nm. Χάρη στα βελτιωμένα υλικά κατασκευής του, το βάρος του δεν ξεπερνά τα 131 κιλά, είναι, με πιο απλά λόγια, μόλις 15 κιλά βαρύτερος από την αντίστοιχη ατμοσφαιρική έκδοση. Όσον αφορά στη μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης του υπερσυμπιεστή, αυτή φθάνει στα 1,3 bar. Στην πράξη, τώρα, το εν λόγω μηχανικό σύνολο αποδεικνύεται ο ιδανικός σύντροφος του αυτοκινήτου. Δυνατός ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, εκρηκτικός, επιταχύνει αστραπιαία, σου προσφέρει υψηλά αποθέματα ροπής σε όλο το φάσμα των στροφών και επιδόσεις εξαιρετικές για τα δεδομένα της κατηγορίας. Αυτό που ίσως να χρειαζόταν περαιτέρω εξέλιξη, είναι το 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο υστερεί κυρίως σε αίσθηση.

Όλα τα λεφτά…
Τα σπορ καθίσματα -προϊόν συνεργασίας της Opel με τη Recaro- που εφοδιάζουν το Corsa OPC, είναι απλά "όλα τα λεφτά"! Αγωνιστικού τύπου, με πλαστικό σκελετό και υαλονήματα, προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη -πέρα από αίσθηση- ενώ προστατεύουν τον οδηγό και το συνοδηγό, αφού διαθέτουν και πλευρικούς αερόσακους.